Storing KPN mail (opgelost)
Na de recentelijk voorgaande storing, lijkt KPN wederom problemen te hebben met haar mail systemen. Ondervindt u (wederom) problemen met KPN mail? Hieronder graag een reactie met meer info.
Update 16:50 uur
Hackers blijken gegevens van 500 KPN gebruikers, zoals wachtwoorden en andere gevoelige gegevens, online te hebben gezet. De oorzaak ligt bij het opslaan van de wachtwoorden op één van haar systeem door KPN in zogenaamde plain text, wat neerkomt op een tekstbestand. KPN heeft daardoor zelf alle servers offline gehaald. Geen exacte verklaring van KPN tot nu toe.
Update 17:25 uur
KPN heeft een eerste korte update gegeven omtrent de inbraak op haar systemen, die geleid hebben tot het offline halen van de mail servers.
“De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dit wordt nader onderzocht en uitgezocht, ook in het kader van de opsporing en het onderzoek dat sinds 27 januari loopt.”
Update 20:45 uur
Het blijft stil rond KPN. Er wordt niet aangegeven, waar KPN momenteel aan werkt en hoe lang dit nog gaat duren.
Update 22:15 uur
In het programma Nieuwsuur heeft een woordvoerder van KPN zojuist gemeld, dat de uitgaande mail binnen een uur weer operationeel moet zijn
Update 23:15 uur
De officiële reactie van KPN vanavond op NOS.
Update 23:35 uur
KPN meldt dat alle mail systemen zo spoedig als mogelijk hersteld worden, maar heeft geen oplostijd aangegeven. Om alle risico op misbruik te vermijden, raadt KPN klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken. Ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.
Update zaterdag 11 februari, 11:30 uur
Er lijkt nog geen beweging in de mail te zitten na de laatste berichtgeving. KPN had eerder beloofd rond 09:00 mail weer werkend te hebben. KPN plaatst momenteel extra capaciteit bij, om straks wachtwoord aanpassingen van klanten te kunnen verwerken. In de loop van de dag moet mail weer volledig functioneren. Hou de reacties hieronder van andere gebruikers vooral in de gaten. Die zijn uiteindelijk het meest actueel.
Update zaterdag 11 februari, 14:15 uur
KPN test momenteel de capaciteit, welke nodig is om de aanstormende hoeveelheid te kunnen verwerken. Laatste tests gaven echter aan, dat de huidige extra capaciteit niet voldoende is voor het verwachte volume aan e-mail berichten. KPN is momenteel bezig, om dit op het benodigde niveau te krijgen.
Update zaterdag 11 februari, 16:45 uur
De storing heeft zonet de 24 uur gepasseerd, maar de mail (zowel ophalen als versturen) lijkt nu op gang te komen.
Update zaterdag 11 februari, 19:00 uur
Mail moet nu weer werken. Ook webmail is door KPN opengezet. Nogmaals, het wordt met klem aangeraden uw wachtwoord direct te wijzigen. Het wijzigen van uw wachtwoord kunt u op deze pagina regelen.
Update zaterdag 11 februari, 19:15 uur
Opmerkelijk nieuws is zojuist gepubliceerd. De lijst met gebruikers, welke vrijdag op het internet verscheen, zijn niet bij KPN vandaan gestolen. Het gaat om klanten van een verkoper in babymaterialen. Meer hierover vindt u in dit artikel.
Update zondag 12 februari, 16:30 uur
De pagina voor wijzigen van het wachtwoord lijkt sinds openstelling traag en slecht bereikbaar. Mensen die nog geen wachtwoord hebben gewijzigd, wacht dit nog even tot morgen af. KPN zal daarnaast ergens morgenmiddag een formulier beschikbaar stellen, om klachten en schademeldingen in te dienen. Zodra het formulier beschikbaar is, zal de link naar het formulier hier verschijnen.
Update maandag 13 februari, 15:50 uur
KPN heeft zojuist het schade formulier open gesteld voor alle gedupeerden, welke aantoonbare schade hebben geleden door de storing. Gebruikers kunnen hun claim tot 15 maart indienen. Het indienen kan op twee manieren:
1. Het online formulier [Klik Hier]
2. Per post [Klik Hier]
Zelf denk ik dat KPN voor honderd-duizende euro’s , aan schade-claims tegemoet kan zien . Alleen al , als van ‘mijn’ werelwijde organisatie , gegevens van cliënten op straat komen te liggen .
Want , dat is waar je iemand het HARDST kunt raken , door aan zijn ( KPN ) geld te komen .!!!
Ook in BAARLO (LB) geen mail verkeer. Heb wel een foldertje gekregen voor aansluiting op glasvezel via KPN. Verkeerde moment!
Ik heb problemen met mijn werkzaamheden, doordat ik geen mail kan ontvangen…
SCHANDALIG. Ik heb een actief zakelijk mailverkeer met Ukraine.
Telefoon dan maar, @%$@$#** ook dat niet. Hoe leg ik dat mijn klanten uit!
Excuses kunnen er niet tot nu toe niet vanaf.
kijk kpn heeft toch al een slechte naam voor wat betreft de snelheid van het internet,bv.ik heb 8Mb download,maar kom niet verder dan 4Mb(argument:je woont te ver van de centrale)maar je betaalt er wel voor.En nu dit weer:door eigen fouten smijten ze voor 2 miljoen klanten gewoon de deur dicht en zijn te beroerd om ook maar enoge vorm van excuus aan te bieden,sterker nog:er wordt nauwelijks info gegeven over de gang van zaken.Raar bedrijf..wel vette winsten maken maar slecht investeren in het eigen bedrijf…het overgrote deel van dat geld zal wel weer in de private kpn sector verdwijnen.
Wie heeft er naast storing email ook last van ongelofelijk langzame interaktie met de afstandsbediening van kpn tv?
Helaas kun je me NOG STEEDS NIET MAILEN,……………..!!!!!
Maar wij worden ook dood ziek van dat wachten tussen het switchen van de ene tv/radio zender naar de andere………… Ik weet, t is in tegenstelling tot bedrijven die niet meer bereikbaar zijn , zeer onbelangrijk, maar wel verschrikkelijk hinderlijk!!! Zodra wij gaan verhuizen komt KPN er niet meer in!!!!!!!
ze zijn kpn tv ook aan het hacken
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa
wat een klote bedrijf dat KPN. Ze dumpen gewoon even duizenden mensen die verstand van zaken hebben en besteden alles uit aan Roemenie of Thailand omdat het zo lekker goedkoop is. Klojos zijn het bij de top
Ik heb daar ook al paar dagen last van Cees ook dat het beeld ff bevriest en je dan naar een andere zender moet schakelen duurt niet zo lang de storing maar gebeurd vaak de laatste dagen gr yvonne
Daar hebben wij ook problemen mij inderdaad. Soms duurt het zolang dat je nogmaals zapt en je uiteraard op de verkeerde zender terecht komt. In het verleden heb ik de software nog wel eens opnieuw opgestart maar dat helpt ook niet veel. Heeft er misschien nog iemand tips om dit te verbeteren?
Met deze gegevens ga ik straks als de mailproblemen eindelijk over zijn ook klagen bij kpn, de afstandsbediening was altijd al traag, maar de laatste tijd is het steeds erger geworden, en de abonnmentsgelden zijn niet minder geworden en de directeuren zullen ook nog wel hun niet verdiende bonussen ontvangen,
En misschien is het mailprobleem eenmalig ? een hackerskwestie, maar de afstandsbediening is een struktureel probleem.
Dat heb ik ook al een week lang. Ricetten helpt niet, het probleem blijft.
inderdaad een rotding die afstandsbediening ! een van mijn dagelijkse ergernissen. alleen al het intoetsen van de kanalen moet je heel snel doen of ’t is weer weg ……………… het intoetsen van de toegangscode was toen al een stress volle gebeurtenis
ook de storingen op het net zijn bijzonder irritant ik wilde nog wat dingetjes afhandelen vanavond maar dat wordt dus vervelend genoeg weer gedwarsboomd
Dus ik ben zeker niet de enige,was pas bij mijn schoonmoeder die nog steeds ouderwets analoog heeft ipv digitaal, maar ik kon lekker flitsend door de zenders heen zappen, ipv tussen elke zenderwisseling sekondenlang te moeten wachten..
In afwachting van belangrijke mail en ook mijn klantgen krijgen geen mail meer sinds vanmiddag. KPN, aub snel oplossen dit probleem.
Zojuist lukte het een ’test-mailtje’ aan mijn g-mail adres te verzenden. Dit kwam ook onmiddellijk aan op dat adres.
Een testmail 20 minuten geleden verstuurd aan één van mijn andere KPN-adressen is echter nog niet ‘aangekomen’.
Ik vraag mij oprecht af, hoe lang het nog zal duren eer KPN inziet er verstandig aan te doen meer klantgericht te gaan denken en handelen.
KPN maakt geen melding van NIET resetten op de webmail pagina. Verwijst wel naar een nadere uitleg.
Eerste bronlink daarvan was:
K an hier helaas ook nog niet Emailen.
U teraard vind ik dit niet zo leuk
T ja wat doe je dan?
K an alleen maar wachten….
P ech vandaag zeg
N atuurlijk komt alles weer goed!! hoop ik.
Fantastisch Rob, je bezorgt mij vandaag in ieder geval nog een bulderlach. Humor 🙂
Ik kan geen mails ontvangen en versturen.Ik verwacht een belangrijke mail, wat nu. En ik kan ook niet in mijn kpn komen.Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KPN dit kost u klanten.
Vanaf 15.30 uur is het er in de Neder-betuwe uit.
Schandalig als je KPN belt is de lijn te druk en blijven ze vermelden “IVM drukte zal de verbinding zal nu worden verbroken”. Lekker makkelijk!!!!
Fijn dat KPN dit even van te voren laat melden!!!!!
WEET KPN MISSCHIEN AL WAT???
Ik wacht op zeer belangrijke mail!!!!!
Geen emails ontvangen wat een gel……
Ach wat zeuren jullie snel, als je niets te zeuren hebt ben je meteen ziek.
Ben reeds 36 jaar klant van KPN en heb nog nooit problemen gehad.
Denk je nu echt als we met zen allen overgaan naar een andere provider dat dan de problemen uit de wereld zijn echt niet.
Ik ben al lang blij dat ze zo alert zijn bij KPN, dat er gehackt wordt en alles plat gooien.
Mensen ben kwaad op die inbrekers en niet op de medewerkers van KPN.
Hoe zou u reageren als er bij jou ingebroken wordt en niemand helpt maar kijkt de andere kant uit?????
Verder allen een goede avond toegewenst, zelfs aan de medewerkers van KPN die er op dit moment alles aan doen om ons e mail verkeer weer op gang te krijgen.
Groetjes,
Leo
ach toch…. je hebt zeker niet gehoord op de TV dat KPN dit vorige week al had kunnen voorkomen door nieuwe software te plaatsen.
Is geen fout van de hackers, is een fout van KPN. En die maar blijven rondbazuinen dat je zo veilig kunt internetten en emailen bij hun…. huh????
Verder ben ik ook als 27 jaar bij KPN en zeker de afgelopen 5 jaar talloze van dit soort problemen gehad, dus zeg niet dat dit pas jouw eerste keer is in 40 jaar……
Graag naamstelling gepast houden. Namen verzinnen om andere voor iets uit te maken, wordt absoluut niet gewaardeerd.
Top reactie Leo, ik kan het niet beter verwoorden.
Grt Fred
ook wij hebben al jaren kpn en ook naar alle tevredenheid en een storing kan iedereen overkomen. maar mensen hoe communiseerden we 20 jaar geleden? tegenwoordig staat iedereen meteen op z’n achterste benen als er even niet gemaild kan worden.
zie vanavond het programma “kanniewaarzijn” dan kun je zien hoe b.v. tele2 met hun klanten omgaan.
geen mailverkeer vanaf vanmiddag 10-2-2012, westerbork.
geen in en uitgaande mail nijmegen
We weten nu inmiddels wat er op de KPN site staat aan storingsinformatie, wat verder niks toevoegt en al meerdere keren in de reacties is gepost. Graag niet meer copy/pasten. Dank.
Geen e-mailverkeer mogelijk vanaf ca 16.00 u. , Meijel Noord-Limburg,10-02-2012
Hier in Krimpen A/DIJssel ook al geen kpn mail
mogelijk balen dus!!!!!!!!!!!! schiet toch eens op kpn !
Ik ben net zo gefrustreerd als veel van jullie.. dit zegt KPN nu op de webmailsite:
dus even geen wachtwoorden resetten. Sterkte allemaal en hopen dat het deze avond nog goed komt..
Had ik dit bericht maar eerder gelezen of het NOS gekeken. Ben al paar uur in de weer met al dat gedoe. Vorige week ook al problemen, nieuwe experiabox en nu dit. Ga er maar eens een nachtje over slapen en morgen weer een nieuwe dag toch?
mail doet het al een paar uur niet
Ook in Horst Limburg geen mail te ontvangen via het net. this sucks KPN
lekker hoor heb een bedrijf en heb de mail zakelijk nodig het moet niet te lang duren zit op een paar belangrijke mails te wachten
Al twee dagen last van storingen die regelmatig terug komen van kpn e-mail waardeloos
Geen mail ontvangen wel versturen, het is nog erger als NS.
WEL INNEN NIET LEVEREN!!!!
Heb TE VEEL problemen met KPN op meerdere fronten.
Ben het helemaal met BOTS eens:gewoon en bloc (dus met z’n allen)de automatische incasso stoppen en dan eens kijken wat er gebeurt:hoe verrekte snel ze(de kpn dus) zullen zijn met het versturen van emails met aanmaningen aan de “lastige”klanten.(dcan kan het ineens weer wel)
sinds vanmorgen geen mails meer kunnen sturen/ ontvangen. velp grave
fijn dat de kpn zo’n prachtig lek heeft dat Hackers er gebruik van kunnen maken…. dus niet de schuld geven aan die hackers… en wie zijn er de dupe van:de gewone betalende klant: ik eis schadevergoeding voor de tijd dat ik niet gebruik heb kunnen maken van mijn email..en dus ook geen contacten kan leggen met evt.klanten.Dat de kpn het maar weet.
Geweldig dat KPN. Nalaten om eenvoudig te updaten en wij zitten met de prblemen. Bij de incasso gaat het nooit fout. Misschien wordt het eens tijd dat wij collectief de automatische incasso stopzetten. Misschien is dat een motivatie.
Hier in Balkbrug ook al een hele poos mailproblemen, wanneer is het nou is opgelost??
Kan ook in Assen al de hele dag geen mails ontvangen en versturen en ook gisteren problemen daarmee, heel vervelend.
Ik sluit me ook maar aan want ik kan geen mail meer ontvangen en verzenden.
Dat is echt balen
Kan vanaf ca 17.00 tot nu (21.30) geen e-mail zenden, noch ontvangen.
Wat zijn we afhankelijk!
Leiden.
Hebben vanaf vanmiddag in Barendrecht problemen met KPN E-mail,
Wanneer is dit verholpen….vanavond??…. morgen …??
Zit ook al de hele middag te proberen iets weg te krijgen of te ontvangen. Ook al in Barendrecht
IT MAIL NIET ON !
En hoe -wie gaat dit nu oplossen ! Geeft wel veel problemen hier in Veen
geef mij maar gmail werkt altijd. waarom laat kpn niets van zich horen van mij part op de televisie.
op het journaal wordt gezegd : wachtwoord wijzigen, bij de kpn actuele storing staat de mededeling : wachtwoord niet wijzigen….jaa…?? en nu ?
wordt dit een raadspelletje…wie heeft er gelijk ???…wat moeten we nu doen…….. wel/niet/wel/niet
je moet het zo bekijken Kpn is net een dom blondje,doe ik het wel of doe ik het niet.
Wil hiermee de blondjes niet beledigen maar KPN it sucks
Hier Oss, wel email versturen, kan niet ontvangen!
wist natuurlijk niemand, KPN en NS werken ( niet) samen
maar de maandelijkse rekening afboeken werkt wel
gek toch
en al helemaal de klant niet informeren ,wat ook niet kan dan moeten ze maar naar hilversum bellen om het in het journaal over te brengen
Waardeloos…… Denk je KPN, dat is goed, betalen we iets meer…..
tweede keer storing….. en niet even, maar uren