Storing KPN mail (opgelost)
Na de recentelijk voorgaande storing, lijkt KPN wederom problemen te hebben met haar mail systemen. Ondervindt u (wederom) problemen met KPN mail? Hieronder graag een reactie met meer info.
Update 16:50 uur
Hackers blijken gegevens van 500 KPN gebruikers, zoals wachtwoorden en andere gevoelige gegevens, online te hebben gezet. De oorzaak ligt bij het opslaan van de wachtwoorden op één van haar systeem door KPN in zogenaamde plain text, wat neerkomt op een tekstbestand. KPN heeft daardoor zelf alle servers offline gehaald. Geen exacte verklaring van KPN tot nu toe.
Update 17:25 uur
KPN heeft een eerste korte update gegeven omtrent de inbraak op haar systemen, die geleid hebben tot het offline halen van de mail servers.
“De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dit wordt nader onderzocht en uitgezocht, ook in het kader van de opsporing en het onderzoek dat sinds 27 januari loopt.”
Update 20:45 uur
Het blijft stil rond KPN. Er wordt niet aangegeven, waar KPN momenteel aan werkt en hoe lang dit nog gaat duren.
Update 22:15 uur
In het programma Nieuwsuur heeft een woordvoerder van KPN zojuist gemeld, dat de uitgaande mail binnen een uur weer operationeel moet zijn
Update 23:15 uur
De officiële reactie van KPN vanavond op NOS.
Update 23:35 uur
KPN meldt dat alle mail systemen zo spoedig als mogelijk hersteld worden, maar heeft geen oplostijd aangegeven. Om alle risico op misbruik te vermijden, raadt KPN klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken. Ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.
Update zaterdag 11 februari, 11:30 uur
Er lijkt nog geen beweging in de mail te zitten na de laatste berichtgeving. KPN had eerder beloofd rond 09:00 mail weer werkend te hebben. KPN plaatst momenteel extra capaciteit bij, om straks wachtwoord aanpassingen van klanten te kunnen verwerken. In de loop van de dag moet mail weer volledig functioneren. Hou de reacties hieronder van andere gebruikers vooral in de gaten. Die zijn uiteindelijk het meest actueel.
Update zaterdag 11 februari, 14:15 uur
KPN test momenteel de capaciteit, welke nodig is om de aanstormende hoeveelheid te kunnen verwerken. Laatste tests gaven echter aan, dat de huidige extra capaciteit niet voldoende is voor het verwachte volume aan e-mail berichten. KPN is momenteel bezig, om dit op het benodigde niveau te krijgen.
Update zaterdag 11 februari, 16:45 uur
De storing heeft zonet de 24 uur gepasseerd, maar de mail (zowel ophalen als versturen) lijkt nu op gang te komen.
Update zaterdag 11 februari, 19:00 uur
Mail moet nu weer werken. Ook webmail is door KPN opengezet. Nogmaals, het wordt met klem aangeraden uw wachtwoord direct te wijzigen. Het wijzigen van uw wachtwoord kunt u op deze pagina regelen.
Update zaterdag 11 februari, 19:15 uur
Opmerkelijk nieuws is zojuist gepubliceerd. De lijst met gebruikers, welke vrijdag op het internet verscheen, zijn niet bij KPN vandaan gestolen. Het gaat om klanten van een verkoper in babymaterialen. Meer hierover vindt u in dit artikel.
Update zondag 12 februari, 16:30 uur
De pagina voor wijzigen van het wachtwoord lijkt sinds openstelling traag en slecht bereikbaar. Mensen die nog geen wachtwoord hebben gewijzigd, wacht dit nog even tot morgen af. KPN zal daarnaast ergens morgenmiddag een formulier beschikbaar stellen, om klachten en schademeldingen in te dienen. Zodra het formulier beschikbaar is, zal de link naar het formulier hier verschijnen.
Update maandag 13 februari, 15:50 uur
KPN heeft zojuist het schade formulier open gesteld voor alle gedupeerden, welke aantoonbare schade hebben geleden door de storing. Gebruikers kunnen hun claim tot 15 maart indienen. Het indienen kan op twee manieren:
1. Het online formulier [Klik Hier]
2. Per post [Klik Hier]
Al vanaf 10.02, 15.30 uur geen mogelijkheid om post te ontvangen of te verzenden. Waardeloos,zeg!
Terug naar de postzegels en envelopjes?
Ook ik kan geen mail ontvangen…. lastig, maar vraag me af of het ook daadwerkelijk te voorkomen is. Hackers blijven zoeken en volgens mij is iedere site te hacken.
Boos worden heeft geen enkele zin, is alleen maar verspilde energie
En hoe weet je nou dat je 1 van de 600 mensen bent? (er staat 500, maar in ’t filmpje noemt ze 600..)
Lekker dan.. mijn mail is heus niet van groot belang voor mijn werk…?!?!
Lijst is op internet te vinden
Bij waar kan ik die lijst vinden want ik wil wel weten of ik er tussen staat
Ja, dat begreep ik ook.. maar waar?
Wat een ongeloofelijke knoeiers zeg, ze wisten het al ruim een week (27 jan.) dat ze gehackt waren!!!!
Sinds gisteren problemen met wachtwoordverificatie, wat hebben die 100 man die er mee bezig zijn (geweest) zoals de KPN (Koninklijke Prutser Nerds) laat weten in de tussentijd gedaan?
Ben blij dat ik onlangs mijn overstapformulier heb ingevuld voor een andere provider (bellen en internet).
RIP KPN
Helaas blijft online zo kwetsbaar, bij iedere provider kan dit gebeuren, hou er rekening mee, een goede waarschuwing om voorzichtg met je gegevens te zijn. En dan willen steeds meer diensten alles op Internet laten gebeuren (belastingdienst, gemeenten e.d.). Tijd voor een reserve Gmailaccountje als reserve, totdat dit weer gekraakt wordt. Helaas was de helpdesk van KPN niet op de hoogte van de storing (17.00 uur) en gaf men mijn beveiligsysteem de schuld, maar daar mankeerde dus niets aan. Alleen even opletten dat ik niet naar andere KPN adressen maail, die bellen we wel. Iedereen succes en hopelijk hebben jullie niet te veel schade geleden. Tijd voor wat korting op de maandrekening? Fijn weekend nog.
wat ben ik blij dat wij een eigen beveiligd mailsysteem hebben wat het al jaren doet en ook bij onze klanten. Wij zijn niet zo groot als kpn maar wij zorgen wel dat email altijd werkt. Ik zou zeggen: stap over …..
Geen woord, nog altijd, over de inkomende mail, en wanneer we die mogen verwachten.
Ik ga maar gauw naar bedje toe, het heeft mij, en velen, al genoeg ergernis en verspilde tijd en energie gekost.
Ik zie morgenochtend wel verder, hoe het er voor staat met deze ongelooflijke knoeierij.
had kpn mijn mail net pas weer voor elkaar moet ik het nu alweer zonder stellen. Wat een zooi daar bij kpn. had ik maar naar mijn vrienden geluisterd en niet bij kpn gegaan, maar ja nu te laat
Uitgaande mail schijnt te werken, al weet ik niet of die ook daadwerkelijk aankomt bij de geadresseerde. * Niet getest *
Maar zit tot op heden nog op inkomende mail te wachten, wanneer gaat dit opgelost worden. Daarbij is de informatie op de site van KPN wel heel erg summier, en moet via het nieuws vernemen wat er aan de hand is, schande
Getest en gelukt: uitgaande mail lukt wel.
Nog steeds geen mail in Willemstad.
Jammer, jammer
Hoop als ik strakjes weer uit mijn bedje kom, dat het dan allemaal geregeld is,
Welterusten onrustige kpn-abonnees
De uitgaande mail werkt dus, nu.
Dat is nou jammer.
Ik, en velen met mij, zitten uitgerekend op de inkomende mail te wachten.
maar waarom in godsnaam hield de kpn zo stijf de kiezen op elkaar? waarom stond er urenlang alleen wat vaags over omgeving rotterdam op hun site. waarom lieten ze je urenlang op hun site klikken op ‘webmail’ en vervolgens helemaal niets gebeuren? dat had niets met email en hacken te maken, maar alles met paniek en chaos en dus met slecht management.
Hengelo OV 23:27 uur de ook hier helaas geen mail
lang leve de allesverslindende markwerking
lang leve de allesverslindende markwerking
Nog steeds geen mail in Willemstad en dat ligt niet op Curacao.
Reactie van KPN vanavond op NOS journaal, zie hierboven (video).
Heel erg vervelend, maar is het bij een ander wel beter?
Ik hoor ook vaak van storingen bij Ziggo
23.16 uur Hoofddorp geen mail. Helaas pindakaas
Zijn nu een half jaar geleden overgestapt naar KPNglasvezel,niks dan ellende en als je een klacht wil mailen via hun site nou vergeet het maar dat werkt dus niet. Iedere keer bellen a 10cent per minuut dat loopt lekker op en zo loopt de KPN lekker binnen. Nee het is echt een geweldige keuze geweest om naar KPN over te stappen(NOT) TV werkt niet goed vaak kastjes resetten,internet doet het vaak niet en onze telefoon doet ook regelmatig vaag,dus wanneer het kan gaan wij toch weer overstappen naar een ander betrouwbaarder bedrijf!!
Zie:
Wat een flauwe kul.
Bij Hotmail hebben ze nooit problemen
Ben zakelijk afhankelijk van mijn mail. Werkt dus niet en geen enkele uitleg of excuses van KPN. Benieuwd hoe hoog de bonussen dit jaar worden.
KPN,Wat een grote klote bedrijf met je mails
ik gaat de rekening korte met internet klop geen klote van
Ik denk dat ik maar overstap naar een ander,,,
Zo dit was de druppel!!!!
Morgen meteen overstappen.
kanniewaarzijn!!!
Treurige zaak. En bovendien zeer, zeer irritant. Ben erg afhankelijk van email. Men spreekt van uitgaande email. Maar hoe zit het met binnenkomende email dan???
Niks werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iedereen moet direct overstappen naar andere provider.
Beetje geduld. Weekend……………….
Uitgaande mail zo zo weer moeten gaan werken. an me hoela, ik zit te wachten op inkomende mails
Gewoon zeer vervelend! Als je zo ook met mensen contact onderhoud en als je belangrijke mailtjes verwacht!
Vanavond ook maar eens gebeld, echter de medewerker beroept zich op een brief die hij van de baas heeft gekregen. En je mag niet verwachten dat je op welke vraag dan ook antwoord krijgt. Hij weet niks en hoort ook niks . En ik zeker geen antwoord.
KPN heeft al meer erg laks gereageerd op eerdere storingen of aanvallen, en doen alsof er niets aan de hand is, houdt de schijn hoog dat zij alles, volkomen veilig is het is gewoon je klanten belazeren, ze plukken al te veel geld met hun niet te krijgen snelheid, als je dan ook nog geen update draait om je klanten te beschermen ben je lekker bezig.
Toch maar eens voor een alternatief kijken, al is er op de eilanden weinig keus in providers
Wat een gelul allemaal, ik vind het wel ff lekker rustig zonder mail.
Het is weekend en hoef niks te doen.
Ga lekker schaatsen met z’n allen.
En een paar uur een storinkje kom je ook wel overheen
ben jij soms dorpsgek in een verlaten gehucht?
Nee hoor, gewoon iemand die ook en leven heeft als de email ff niet werkt !!
En uit het gehucht Rotterdam !!!!!
Wacht op een belangrijke mail. Het is echt niet te geloven dat KPN hierover niets laat horen. Arrogantie ten top.
Ik kan wel mail verzenden, maar niet ontvangen. Klopt dit of moet ik de oorzaak elders zoeken? Ik heb het alleen met m’n planet-adres.
Vanaf 9 januari heb ik om de 2 dagen geen internet en geen telefoon. Inmiddels zit ik op 3 monteurs en niemand doet wat aan de problemen. Ik kan net zo goed een boskabouter uit het grote sprookjesbos inhuren want die kan net zo veel uithalen.. Ik heb het zo gehad met zulke grote arrogante niet klantgerichte bedrijven…en ondertussen maar wel maandelijks dikke doekoes incasseren..
Ik ben het echt beu deze week ook al, en nu weer, en ik moet moet mensen in contact komen hebben we afgesproken, geen tel.nummer, Dus wat moet je.
ze zijn gestoord bij KPN letterlijk en figuurlijk.
lekker alles uitbesteden in Roemenie en Thailand en eigen personeel met kennis de straat op sturen. De top bij KPN moet zich kapot schamen
Haha, straks mogen we dus uitgaande mail doen.
Naar….andere KPN gebruikers, o.a., die met zijn twee miljoenen dus nog altijd geen mail kunnen ontvangen.
Die is dom!! 🙂
Dit schiet niet op, dus, we zouden nl. wel graag ook mail ontvangen.
ik word zo langzamerhand kotsziek van die storingen bij hetnet
Ik hoop dat het snel is opgelost . verwacht voor mijn werk divers belangrijke mailberichten .Dit duurt te lang !
Hilversum: Uitgaande mailtjes komen inmiddels allemaal direct aan.
Inkomende mail ontvangen nog onmogelijk.
Behalve natuurlijk als die ander ook bij KPN is. Echt vervelend, maar ja….met mijn zwager een tijd zitten tobben en alles opnieuw ingesteld…grrrrr…..misschien had ik het NOS moeten kijken, had een hoop gedoe gescheeld….
KPN heeft eindelijk nieuws, zie hierboven!