10 feb

Storing KPN mail (opgelost)

Na de recentelijk voorgaande storing, lijkt KPN wederom problemen te hebben met haar mail systemen. Ondervindt u (wederom) problemen met KPN mail? Hieronder graag een reactie met meer info.

Update 16:50 uur
Hackers blijken gegevens van 500 KPN gebruikers, zoals wachtwoorden en andere gevoelige gegevens, online te hebben gezet. De oorzaak ligt bij het opslaan van de wachtwoorden op één van haar systeem door KPN in zogenaamde plain text, wat neerkomt op een tekstbestand. KPN heeft daardoor zelf alle servers offline gehaald. Geen exacte verklaring van KPN tot nu toe.

Update 17:25 uur
KPN heeft een eerste korte update gegeven omtrent de inbraak op haar systemen, die geleid hebben tot het offline halen van de mail servers.

“De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dit wordt nader onderzocht en uitgezocht, ook in het kader van de opsporing en het onderzoek dat sinds 27 januari loopt.”

Update 20:45 uur
Het blijft stil rond KPN. Er wordt niet aangegeven, waar KPN momenteel aan werkt en hoe lang dit nog gaat duren.

Update 22:15 uur
In het programma Nieuwsuur heeft een woordvoerder van KPN zojuist gemeld, dat de uitgaande mail binnen een uur weer operationeel moet zijn

Update 23:15 uur
De officiële reactie van KPN vanavond op NOS.

Update 23:35 uur
KPN meldt dat alle mail systemen zo spoedig als mogelijk hersteld worden, maar heeft geen oplostijd aangegeven. Om alle risico op misbruik te vermijden, raadt KPN klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken. Ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.

Update zaterdag 11 februari, 11:30 uur
Er lijkt nog geen beweging in de mail te zitten na de laatste berichtgeving. KPN had eerder beloofd rond 09:00 mail weer werkend te hebben. KPN plaatst momenteel extra capaciteit bij, om straks wachtwoord aanpassingen van klanten te kunnen verwerken. In de loop van de dag moet mail weer volledig functioneren. Hou de reacties hieronder van andere gebruikers vooral in de gaten. Die zijn uiteindelijk het meest actueel.

Update zaterdag 11 februari, 14:15 uur
KPN test momenteel de capaciteit, welke nodig is om de aanstormende hoeveelheid te kunnen verwerken. Laatste tests gaven echter aan, dat de huidige extra capaciteit niet voldoende is voor het verwachte volume aan e-mail berichten. KPN is momenteel bezig, om dit op het benodigde niveau te krijgen.

Update zaterdag 11 februari, 16:45 uur
De storing heeft zonet de 24 uur gepasseerd, maar de mail (zowel ophalen als versturen) lijkt nu op gang te komen.

Update zaterdag 11 februari, 19:00 uur
Mail moet nu weer werken. Ook webmail is door KPN opengezet. Nogmaals, het wordt met klem aangeraden uw wachtwoord direct te wijzigen. Het wijzigen van uw wachtwoord kunt u op deze pagina regelen.

Update zaterdag 11 februari, 19:15 uur
Opmerkelijk nieuws is zojuist gepubliceerd. De lijst met gebruikers, welke vrijdag op het internet verscheen, zijn niet bij KPN vandaan gestolen. Het gaat om klanten van een verkoper in babymaterialen. Meer hierover vindt u in dit artikel.

Update zondag 12 februari, 16:30 uur
De pagina voor wijzigen van het wachtwoord lijkt sinds openstelling traag en slecht bereikbaar. Mensen die nog geen wachtwoord hebben gewijzigd, wacht dit nog even tot morgen af. KPN zal daarnaast ergens morgenmiddag een formulier beschikbaar stellen, om klachten en schademeldingen in te dienen. Zodra het formulier beschikbaar is, zal de link naar het formulier hier verschijnen.

Update maandag 13 februari, 15:50 uur
KPN heeft zojuist het schade formulier open gesteld voor alle gedupeerden, welke aantoonbare schade hebben geleden door de storing. Gebruikers kunnen hun claim tot 15 maart indienen. Het indienen kan op twee manieren:

1. Het online formulier [Klik Hier]
2. Per post [Klik Hier]

1.294 reacties op deze storing:

  1. bedankt in mijn veiling kan ik nu via mail geen biedingen meer zien en vastleggen ga kijken waar ik de opgelopen schade kan verhale

  2. Kan hier in Apeldoorn ook sinds gisterenmiddag 16.30 uur geen e-mail meer ontvangen via KPN ja inderdaad waar betalen wij voor voor een slechte service !!!

  3. Ook wij kunnen vanaf gisteren al geen mails meer sturen of ontvangen. Sinds we glasvezel van KPN hebben is er storing na storing, t.v. telefoon, internet. Dan is het weer om deze reden, dan weer om die, nou weer door hackers, het lijkt de NS wel.

  4. Ben benieuwd of KPN met een compensatie komt, of dat gewoon via de automatische incasso het tarief voor een hele maand gebruik wordt afgeschreven. ?
    Omdat er bij ons onderzoek loopt naar de haalbaarheid van glasvezel heb ik me aangemeld bij KPN maar vraag me nu toch wel af of dit wel de juiste is . . . . .

  5. vandaag 11-02-12 nog steeds geen kpn mail mogelijk
    kan van gistermiddag 16.30 geen mails meer ontvangen verzenden
    ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren?

  6. vanaf gisteravond al geen email.
    ik baal er van zat net op een belangrijke email te wachten met een afspraak tijdstip voor vandaag,nou fijn die heb ik dus niet.

  7. vandaag zaterdag 11 febr, nog steeds geen ontvangst en verzenden van email mogelijk met HETNET

    HetNet ook nog steeds uit de lucht

  8. Ik loop hierdoor waarschijnlijk een flink aantal orders mis !!!!!! Ik mag aannemen dat KPN mij tegemoed komt……….

  9. alweer een storing. bedankt kpn!!!!!!!!!!!!!!
    wij onderhouden kontakten met klanten en potentiële klanten.
    lopen hierdoor mogelijk ook inkomsten mis.
    we zijn benieuwd wat hier tegenover staat van kpn.
    toch zeker een tegemoetkoming in de abonnementskosten toch…………………
    maar dat zal wel weer niet zoals gwoonlijk.
    Het zal allemaal wel weer lekker ingewikkeld worden gemaak!!!

  10. We moeten niet kwaad zijn op kpn, ( ben het wel want het duurt veel te lang, er lopen nu een aantal dingen flink mis) het wordt tijd voor internet politie en hele zware straffen voor cyber criminelen zoals hackers. Als het om internet gaat lijkt alles te mogen.

  11. hoe laat denkt u de storing opgelost te hebben?
    het kost mij veel geld. Wie zal dat betalen.
    Ik neem aan dat u ons wel tegemoet komt he!!!!!

  12. Hallo,

    Ook hier geen mail ontvangen en verzenden. Ik hoop dat ze er snel mee klaar zijn, dit is erg vervelend. We hebben net een bericht naar opa en oma gestuurd, maar die kunnen we niet verzenden. stom hoor.

    Noah en Maarten

  13. daar wordt ik niet vrolijk van!!!!!! heb mijn mail nodig ivbm internet verkoop lekker geregeld loop nu inkomsten mis…..

  14. !1 februari 2012 07.00 uur.
    Vanaf gisteren 16.50 uur geen e-mail. Heel erg lastig en vervelend. Zeker als je van r-mail afhankelijk bent. Hoop dat het snel opgelost wordt.

  15. Het is nu 6.41, en nog kan ik mijn mailbox niet openen. ( Arnhem ) Heb eigen bedrijf, en heb dringend mijn mailbox nodig. Dit is te zot voor woorden. Ik zit nu al te wachten vanaf gisteravond 19.00 uur. Wie weet hoe lang het nog gaat duren. Wel straks weer de rekening betalen, maar geen tegemoetkoming,

  16. Vanochtend 6:43 11-2 kan ik nog steeds geen email ontvangen (regio Eindhoven)
    Kan blijkbaar wel versturen, krijg tenminste geen foutmeldingen.

  17. Ellendig dat je je mail de ontvangen mail niet meer binnenkrijgt.
    In de energiewereld wordt altijd schade vergoeding betaald als meer dan 4 uur
    je niet verbonden bent met je provider/nerbeheerder. Hoe wordt dat bij KPN geregeld alleen maar een excuusje of zo ???? Lijkt me niet.
    Ook m’n interactieve TV ontvangst is weg .
    Lijkt me niet dat KPN ongestraft dit kan laten voorbij gaan.
    Op z’n minst een jaartje gratis internet en interactieve tv als excuus je abonnees aanbieden.

  18. Verzenden lukt wel, maar ja de meeste mensen in mijn lijst hebben een kpn email en die kunnen niets ontvangen, dus!

  19. Ook hier in Den Haag, om 5.46, nog steeds geen mail. En dat, gevoegd bij de andere ellende met mijn KPN-abonnement, stemt niet tot vrolijkheid.
    Ferry

  20. Met het verhogen van de tarieven is KPN altijd haantje de voorste, maar de service en kwaliteit is zoals gebruikelijk weer ver te zoeken.
    KPN weet dat je als klant toch niet zo makkelijk overstapt, omdat je je email adressen bij zoveel partijen zou moeten wijzigen en zoveel rompslomp met zich meebrengt..

    Ben benieuwd of KPN een tegemoetkoming zal geven aan alle klanten voor het ongemak dat nu al voor de zoveelste keer optreedt. Zal wel niet, want dat gaat ten koste van de bonus van de witte boorden criminelen die die “geweldige” onderneming “leiden”.

  21. 11 februari 03.48 Almere, nog steeds geen email mogelijk.

    Ben het zeer eens met voorgaande reacties dat overstappen naar een andere provider geen optie is vanwege alle “rompslomp” die daarbij komt kijken. Bovendien is het maar afwachten of de gegevens daar wel veilig zijn.
    De enige manier om KPN te laten weten dat dit niet kan is een grootschalige actie waarin de klanten weigeren om (een gedeelte?) van hun abonnement te betalen. Geld is kennelijk nog het enige waar deze grootmachten gevoellig voor zijn. Excuses van KPN zijn makkelijk geschreven maar als klant schiet je er geen donder mee op.

  22. mijn freeler, hetnet, xs4all emailadressen werken geen van alle al sinds vanmiddag 15.00 uur. .
    niks werkt . wie betaald de opgelopen schade ????
    soms lukt versturen, maar ook niet altijd. Juist ontvangen is belangrijk, want ik
    krijg nu mijn vliegtickets niet op tijd binnen per mail. Ben niet te bereiken
    afscheid nemen van KPN is volgens mij voor iedereen het beste.
    Van de ING heb ik ook al afscheid genomen, want ook daar zijn amateurs bezig.

  23. De KPN raad aan geen gebruik meer te maken van het oude wachtwoord.
    Wanneer ik vervolgens in wil loggen bij ‘mijn-KPN’ om mijn wachtwoord te veranderen, zie ik deze boodschap :
    ***Vanwege werkzaamheden aan het administratieve systeem van KPN is het helaas niet mogelijk om op dit moment wijzigingen door te voeren in uw abonnement.Probeert u het op een later tijdstip nog eens. Onze excuses voor het ongemak.***
    Maar ik wil helemaal geen wijzigingen aanbrengen in mijn abonnement, ik wil alleen toegang tot ‘mijn-KPN’ om eventueel toekomstig misbruik van mijn wachtwoord te voorkomen…

  24. Ja, alle uitvindingen die worden gemaakt om je internet, maar ook je huis, je auto, je fiets etc. te beveiligen, worden door “inbrekers” op een zeer slinkse manier gekraakt. Dat is al lang bekend. Alleen de gebruiker is “goed”, maar vergeet constant zijn internet, zijn huis, zijn auto op slot te zetten. Wachtwoorden worden regelmatig veranderd, niet waar? Ga eens op bezoek op een beveiligingsbeurs waar fabrikanten hun nieuwe produkten met trots laten zien en door beveiligingsmensen wordt berzocht maar ook door de inbreker. Zij concentreren zich op een of twee te kraken onderdelen/bedrijven maar er zijn er veel meer.
    Mijn advies aan iedere klager: Stap over naar een andere provider,
    die waarschijnlijklijk, binnen niet al ter lange tijd, door dezelfde hackers van KPN onder de loep worden genomen. De trend is nu gezet, alle providers zijn nu aan de beurt. Overheden, gemeenten, Digid hebben we al gehad.
    Al met al neemt het niet weg dat KPN (en vele andere bedrijven) hun beveiliging zo goed mogelijk op orde moeten hebben en houden.

  25. Een testbericht van 0157 uur aan iemand vanaf de eigen thuiscomputer was aangekomen zonder ernstige vertragingen. Een retourbericht van die persoon aan mij kon ik niet ophalen. De webmail werkte helemaal (nog) niet. Dit bericht zal dan nog wel op de server staan waar ik nog niet bij kan.

  26. Heb ik net een gloednieuw glasvezelabonnement van KPN
    Ben ik ook bereid iets meer te betalen voor stabiliteit
    Heb ik dit weer
    Ik zit op belangerijke mailtjes te wachten…..en nu…..
    Ben benieuwd of KPN, nadat dit probleem op is gelost, nog met iets komt
    om de abonnee’s tevreden te stellen.
    Heb al bijna spijt dat ik naar KPN ben overgestapt (sinds 2 weken)

  27. wel balen dat ook bij mij m,n email niet werkt,ik woon in Zoetermeer,email werkte bij tot ongeveer 13.55 uur ,later in de namiddag geen email te ontvangen zowel inkomende als uitgaande email.zat eerst bij het net,toen overgestapt naar kpn.wel even gebeld met ze,wat er aan de hand was.wel balen hoor,jammer.

  28. Nog steeds problemen met de mail, los t nu eens op. Moet belangrijke mails versturen. Of wordt t toch tijd voor een andere provider???? gvd

  29. Mail ook geblokkeerd voor klanten met een @hetnet adres, terwijl die op de pastebin-lijst helemaal niet voorkomen!

  30. Verwacht zeer belangrijke mails betreffende een zwaar zieke persoon.
    Helaas 01.00 uur en nog steeds na 8 uur wachten nog geen verbinding.
    En ook kunnen wij al onze wachtwoorden aan gaan passen!!!! Fijn geregeld
    KPN beloofd ons een schijnveiligheid.

  31. Het wordt tijd dat KPN de tarieven gaat aanpassen naar het niveau van hun diensten. Televisie uitval, internet uitval en telefoon uitval. Voor alle overlast blijven ze toptarieven vragen. Tarief niet in overeenstemming met het gebodene en veiligheid. Zullen nu eens ook aan de klanten denken i.p.v. eigen winst.

  32. Wanneer gaat KPN en alle super grote firma’s eindelijk toegeven, commercie bigger worden, dit alles over de rug van de consument en last but not least een eigen communisme is in wording ………en wij …….????? Alleen betalen en zwijgen. Mensen….laat ons samen gaan en tegen deze bureaucratie wat naar communisme riekt vechten……..ik ben dit zat!!!!!!!!!!!!

  33. Wat een problemen, woonachtig in hoofddorp en ook kpn glasvezel.
    zelfde problemen als de anderen met de t.v.
    moet constant resetten of soms gaat het weg als ik overschakel naar ander kanaal.
    en nu dit met de mail, word wel ondertussen gek van de kpn, hoop dat ze alsnog met excuses komen

Reageren is niet meer mogelijk.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.