12 jul

Problemen met Versatel en Zonnet e-mail **UPDATE**

Op dit moment kan je problemen ondervinden met je webmail. Het gaat hier om klanten met een @versatel of een @zonnet mailadres en je kunt tegen het volgende aan lopen:

@versatel lijkt @zonnet
Bij @versatel-mailadressen lijkt het of het mailadres eindigt op @zonnet. Dit probleem is enkel visueel. Mail komt wel gewoon aan op het juiste mailadres.

Bijlagen
Bijlagen worden wel ontvangen, maar je kunt de bijlage niet openen. Je ziet wel dat er een bijlage is meegestuurd, maar de bijlage is niet klikbaar.

Update: Het niet kunnen openen van bijlagen is inmiddels verholpen!

Gmail-mailtjes komen niet aan
Mailtjes verzonden vanuit een Gmail account komen niet of pas later aan op dit moment.

De problemen zijn bij ons in onderzoek en er wordt hard aan een oplossing gewerkt. Sorry voor het ongemak.

UPDATE 11 juli 2014 16:47 uur
Het probleem met de bijlagen is inmiddels verholpen. Aan de andere issues wordt nog hard gewerkt.

Update 14 juli 2014, 16:20 uur

Zoals aangekondigd verhuizen wij momenteel alle e-mailaccounts met @versatel.nl en @zonnet.nl van onze klanten naar een nieuw, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk uiterlijk. Daarbij verhuizen wij alle e-mails en mappen van de oude naar de nieuwe plek. We willen zorgvuldig te werk gaan en verplaatsen daarom niet alle e-mailaccounts tegelijkertijd.

Net als bij de verhuizing van je huis, hebben wij ook bij deze verhuizing een korte periode waarbij we even ’uit de dozen moeten leven’. Met andere woorden; het kan zijn dat je in de periode vanaf afgelopen donderdag tot aanstaande donderdag zo nu en dan problemen ondervindt met je webmail.

Wat kun je merken van de verhuizing?

Als je inlogt op je webmail lijkt het alsof je mailadres opeens is veranderd van @versatel.nl naar @zonnet.nl. Wees niet ongerust, je mailadres blijft gewoon hetzelfde en als je een mail verstuurt, gebeurt dit gewoon vanuit het bij jou bekende mailadres. Als je in de komende twee dagen een keer hebt ingelogd, zie je anderhalf uur later je vertrouwde mailadres weer gewoon in beeld staan (je hoeft hiervoor overigens niet ingelogd te blijven).

Bij het inloggen op je webmail is je mailbox nog helemaal leeg of zie je alleen de mails van de afgelopen zeven dagen. Ook hier hoef je je geen zorgen over te maken, de verhuizers zijn dan nog onderweg met jouw e-mailaccount. Uiterlijk donderdagochtend 17 juli a.s. zijn alle e-mailaccounts op de goede plek uitgepakt.

De afgelopen dagen waren er sommige mensen die meldden dat zij bijlagen niet konden openen of dat de mail die zij hadden verstuurd niet goed aankwam. Deze problemen hebben we inmiddels gelukkig allemaal kunnen oplossen.

**ZIE NIEUWSTE UPDATE HIER**

8 reacties op deze storing:

  1. Ook ik krijg al dagen geen mail, erg lastig werken zo!!! Een update van de storing en een eerlijk beeld en de verwachting wanneer opgelost zou fijn zijn.

  2. Sinds 8 juli heb ik geen mail meer ontvangen.
    Verzenden gaat (inmiddels) wel, maar ik zit nu dus al een week zonder mail…terwijl ik wéét dat er belangrijke mailtjes in m’n inbox moeten zitten….dit slaat echt alles…

  3. Zeer lastig en vervelend kan al 3 dagen niet mailen naar een @zonnet adres.
    Dacht dat het snel zou worden opgelost maar duurt wel lang een compensatie zou wel op zijn plaats zijn.
    Ik overweeg om maar bij Tele2 te vertrekken

  4. Vanaf donderdagmiddag 11/07 werkt mijn mail niet meer . Niets verzenden of ontvangen , ook via de site mail bekijken onmogelijk .
    Wel iets meer storing als tele2 aangeeft .
    Prognose aub !!!!

  5. Ik ben een week op vakantie geweest en sinds Vrijdag 11 Juli thuis en kan mijn mail NIET openen!!!

  6. Al 3 dagen kan ik mijn mail niet in. Eenvoudig je webmail bekijken? Laat me niet lachen. Wat een overlast voor alle klanten. Ik verwacht een compensatie voor dit alles. Als je begaan bent
    met je gebruikers geef je iedere paar uur een update. En waarom iets veranderen wat goed werkt? Wat een anti reclame, ik vertrouw jullie niet meer! Waarom wordt zo n verandering niet van tevoren aan klanten medegedeeld?
    Stelletje prutsers.

Reageren is niet meer mogelijk.