29 mrt

Ziggo storing Bergambacht, Schoonhoven en Lopik

begintijd 15:00

eindtijd onbekend

In de loop van de dag is er een storing ontstaan in de omgeving van Bergambacht, Schoonhoven en Lopik. De oorzaak van de storing is een kabelbreuk in de glasvezelbekabeling.

Monteurs zijn ter plaatse en begonnen met herstelwerkzaamheden. De kabelbreuk is helaas vrij complex en kan nog enkel uren in beslag nemen, voordat deze storing is opgelost.

Het is de tweede kabelbreuk voor Ziggo in één week tijd. Eerder deze week werd een deel van Amsterdam getroffen door een fikse storing door beschadigde glasvezelkabel.

Update 29 maart 2022, 17:35

De provinciale weg wordt in het gebied afgesloten en het verkeer wordt omgeleid. Dit is nodig om de reparatie werkzaamheden aan de glasvezelkabel uit te kunnen voeren. Glasvezel experts zijn inmiddels onderweg om de reparatie uit te kunnen voeren.

Een impressie van de kabelbreuk, welke uiteindelijk gebruikers in Bergambacht, Schoonhoven en Lopik heeft getroffen:

Ziggo storing Bergambacht, Schoonhoven en Lopik door kabelbreuk - 29 maart 2022
bron: Ziggo

Update 30 maart 2022, 00:58

De reparatie werkzaamheden zullen de nacht door gaan. Ziggo verwacht dat de storing gedurende de nacht stapsgewijs voor steeds meer aansluitingen wordt opgelost.

Update 30 maart 2022, 08:22

De bekabeling is volledig hersteld en alle verbindingen zijn weer online gebracht. Alle Ziggo diensten werken weer naar behoren. Nog steeds geen internet, telefonie of televisie na deze storing? Herstart het modem (= stekker uit het stopcontact voor 30 seconde).

1 reactie op deze storing:

  1. Vanaf vanmiddag 29/03 geen internet,tel.,tv op 2865AD
    Momenteel om 21.00 nog steeds niets, mag wel hopen dat dit vlug opgelost wordt

Reageren is niet meer mogelijk.