26 mrt

Grote Ziggo storing deel Amsterdam

begintijd loop van ochtend

eindtijd onbekend

Sinds vandaag kampt Ziggo met een forse storing in een deel van Amsterdam. Hierdoor kunnen Ziggo aansluitingen geheel geen gebruik maken van de verbinding. Zowel internet, telefonie en televisie ondervinden storing.

De oorzaak van de storing is een kabelbreuk welke is ontstaan door werkzaamheden aan de weg. Er is bij de werkzaamheden een glasvezelkabel zwaar beschadigd geraakt. De reparatie zal nog uren duren.

Een indruk van de kabelbreuk beschadiging(en) welke een deel van het Ziggo netwerk in Amsterdam heeft platgelegd:

Grote Ziggo storing deel Amsterdam door kabelbreuk, 26 maart 2022
bron: Ziggo

Update 26 maart 2022, 16:48

De reparatie aan de bekabeling moet nog even op zich laten wachten. Er vinden op dit moment werkzaamheden plaats, om de bekabeling op verschillende plekken op te graven. Men vermoedt dat er meerdere beschadigingen zijn ontstaan en zodoende moet er meer opgegraven worden, om vast te stellen waar reparaties nodig zijn.

De providers heeft verschillende experts voor deze storing inmiddels ter plaatste, om de analyse te begeleiden.

Update 26 maart 2022, 18:45

Laswerkzaamheden zijn inmiddels bezig en er is ook een kabel kort geleden hersteld. Hierdoor heeft een deel van de getroffen aansluitingen inmiddels weer verbinding en zijn diensten weer online.

Update 27 maart 2022, 01:48

Er zijn op dit moment verschillende monteurs aanwezig welke laswerkzaamheden uitvoeren gedurende de nacht. Ziggo verwacht dat de storing tot zeker in de ochtend nog duurt.

Update 27 maart 2022, 08:07

De bekabeling is volledig hersteld en alle verbindingen werken weer naar behoren. De storing is hiermee volledig opgelost. Nog geen verbinding? Herstart het modem (stekker 30 sec. uit het stopcontact).