17 okt

storing KPN e-mail (opgelost)

Het lijkt erop dat KPN een storing ondervindt op haar e-mail dienstverlening. Kunt u ook  niet mailen op dit moment? Laat hieronder een reactie achter.

Update  (17 oktober 2011, 14:00): de storing is bij KPN bekend, staat aangemeld sinds 13:36. Wanneer de storing is opgelost, is niet bekend.

Update  (17 oktober 2011, 17:20): de e-mail storing bij KPN is nog steeds gaande. KPN heeft nog geen update gegeven met extra informatie dan wel een mogelijke eindtijd van de storing.

Update  (17 oktober 2011, 19:50): het blijft stil rond KPN. Er is nog geen update/nieuws naar buiten gekomen.

Update  (17 oktober 2011, 21:20): nog steeds geen zicht op herstel. Tip: een alternatief voor versturen/ontvangen van uw e-mail, is webmail. Daarvoor kunt u hier terecht.

Update  (17 oktober 2011, 23:00): er lijkt nu beweging in te zitten. Steeds meer gebruikers melden, dat ze weer email kunnen verzenden en ontvangen.

Update  (18 oktober 2011, 09:00): KPN heeft de storing officieel sinds 22:00 gisteravond afgemeld. De storing werd veroorzaakt door een software probleem in de opslagserver. De software is per groep vervangen, waardoor niet iedereen tegelijkertijd weer beschikking had over zijn/haar e-mail.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden met uw e-mail, probeer als eerst uw account opnieuw in te stellen in uw e-mail programma. Instructies hiervoor vindt u hier. Komt u er nog steeds niet uit? Dan kunt u contact opnemen met KPN via Twitter of uiteraard de reguliere kanalen.

2.618 reacties op deze storing:

  1. Zojuist na 30 minuten wachten iemand van de helpdesk gesproken. Alles zou het weer doen en ik kreeg zowaar een mailtje binnen. Er was wel te zien dat er geen enkel bericht voor mij vanmiddag binnengekomen was (is onmogelijk). Gesprek afgebroken omdat er geen problemen meer zouden zijn. Wel dus. Een mailtje naar mijzelf sturen, komt ook na 10 minuten niet binnen. Het is om wanhopig van te worden. Wat een slechte service. In totaal voor bijna 10 euro met KPN gebeld en dat allemaal voor niets.

  2. kan geen e-mail ontvangen sinds gisteren,
    was vanmorgen even hersteld,maar is nu opnieuw gestoord
    gebeld naar help-desk,maar niet veel wijzer geworden
    er wordt gevraagd naar gebruikersnaan en wachtwoord,
    maar die zijn mij niet meer bekend.

  3. hier in zevenbergen (gem. Moerdijk ) al 2 dagen geen email ben ik de enige of hebben hier meer mensen last van het is nu18 okt.
    als dit nog lang gaat duren stap ik over naar ziggo .

  4. Kpn heeft nog steeds niet alles op de rit, want aan de klachten te zien blijkt het toch nog niet goed te werken, zo ook bij mij het geval is, ik kan nog steeds geen berichten verzenden.
    De verbinding kun je zelf ook testen, ga naar extra en dan accountinstellingen, dubbelklik dan op je e-mailadres dan komt er een ander kadertje in beeld, daar kun je de accountinstellingen testen.
    Als het niet lukt dan komt dit in beeld: Test-e-mailbericht verzenden: Deze server ondersteunt geen enkele verificatiemethode die door deze client wordt ondersteund.
    En daar kun je het voorlopig wel mee doen, maar ik ga niet investeren in telefoontjes voor eigen rekening naar KPN, dat gaat mij te ver.
    KPN doe er wat aan.

  5. Zojuist mail binnen gehaald. Kijken hoelang dit goed gaat. Ze weten tenslotte niet waaraan het heeft gelegen. (hoe hebben ze het dan opgelost?)
    Gisteren geen enkele communicatie over wat er aan de hand is, vandaag onderstaand bericht met de mededeling:

    Let op: KPN heeft geconstateerd dat uw mailbox vol is. (!?)

  6. KPN meldt nu op de site dat de storing in het ontvangen en/of verzenden van email sinds 16.00 uur is opgelost. Dat klopt natuurlijk niet. Via Outlook EN via Webmail is er geen enkel dataverkeer mogelijk en dat al bijna de hele dag.

  7. Wat een puinhoop, ben het echt zat, kan nog steeds geen email ontvangen, elke keer weer gebruikersnaam en wachtwoord onjuist.
    Wanneer gaat KPN hier iets aan doen.
    Wie heeft er nog meer last in IJsselstein????

  8. Lijkt nergens op 30 minuten aan de telefoon gehangen,om te horen dat er een storing is
    KAN DAT NIET ANDERS!!!!!!!!!

  9. Bij mij doet het ineens weer.
    Zat te kijken op netmail opeens alle mail weg…schrikken,maar dat kwam omdat mijn emailontvanger op pc het weer deed,alle mail was weer daar…nu hopen dat het zo blijft…

  10. Nu al 2 dagen problemen met het ontvangen van e-mail. Geen of te late melding op de site van KPN zorgt voor lange wachttijden bij de helpdesk en extra kosten voor de klant. Niet vriendelijk allemaal.

  11. Wij kunnen vandaag wel email via de webmail van KPN ontvangen maar in de Outlook niet en wordt er steeds weer om het netwerkwachtwoord gevraagd maar als je het opnieuw intypt blijft het weer vragen om het netwerkwachtwoord en komen er geen emails binnen. Zouden ze bij KPN het netwerkwachtwoord veranderd kunnen hebben?

  12. Alles doet het nu weer wel via het OUTLOOK-emailprogramma.Hopelijk blijft het nu voorlopig goed gaan!

  13. Een storing is tot daar aan toe;
    netjes gebeld met KPN, er stond geen rekening open,
    maar pas na 13 minuten wachten realiseerde ik me dat het gesprek niet beantwoord zou worden;
    vele bedrijven hebben in zo’n geval een bandje met informatie naar de klanten;
    bij KPN incasseert men alleen de gesprekskosten van een 0900 nummer!

    Jos

  14. zwolle
    Nu deed de mail het weer eventjes, wordt mij ineens gevraagd mijn gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in te voeren, wat vervolgens niet lukt. Weer een probleem ?

  15. Ik heb meerdere email adressen bij de KPN .Sommigen werken weer via de outlook,en 1 email adres werkt NIET via de outlook.Kan echter wel inloggen via de netmail!Een en ander werkt dus nog niet optimaal volgens mij!

  16. Via Netmail wel email maar via het email programma wat ik normaal gebruik opeens weer geen verbinding. Deed het vandaag wel maar sinds 14.30 niet meer. Hopelijk gaat het weer snel wel allemaal weer goed werken

  17. Nu deed de mail het weer, wordt mij ineens gevraagd mijn gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in te voeren, wat vervolgens niet lukt. Weer een probleem dus?

  18. Ik heb nu wel langzaam email via netmail,maar via mijn eigen email programma op mijn pc doet hij niets….
    En dat is niet het enige wat bij KPN verkeerd gaat bij mij!!
    Begin het langzamerhand zat te worden.
    Overstappen zal ook wel geen zin hebben want het is overal wat,mijn buurvrouw ellende gehad bij ziggo en zo hoor ik nog wel wat meer rondom mij heen.

  19. 18 oktober
    Ook op postcode 3951 nog steeds geen e-mail. sinds 17 oktober

    Wel via webmail kunnen werken.
    Las ik toevallig ergens.

  20. Heb ook last gehad. Kon geen mails verzenden of ontvangen.
    Vanmiddag ging het even goed, tot nu, 14.05.
    Weer niks.

  21. Alhier, Best, alweer géén email verkeer mogelijk ?
    18 oktober 14:38. Evenals gisteren 17 oktober.
    Even op storings overzicht gekeken. Lijkt idd. weer een storing.

    Erg vervelend en erg onbetrouwbaar, zeker nu ik als werkeloos hier, noodgedwongen, (te) afhankelijk van ben. Kan nauwelijks betrouwbaar een brief de deur uitdoen of ontvangen. Toch maar eens kijken naar iets anders, denk ik.

    • Voor u is het raadzaam per definitie even contact op te nemen met KPN (zie artikel voor verwijzingen). Als u vanaf 4 oktober problemen heeft met e-mail, staat het compleet los van deze storing.

  22. Maandagavond laat mondjesmaat mail ontvangen.
    Nu, dinsdag 18 okt. 2011, laat KPN ons opnieuw barsten.
    Geen enkele informatie op de website.
    BALLENTENT

  23. Een lichtpuntje bij al het gedoe: heb daardoor wel deze site ontdekt! En daar ben ik heel blij mee! Hartelijk dank voor de verstrekte informatie!!!

  24. Hier ook na gisteren geen email verkeer mogelijk,vanmorgen opgelost en nu weer trage email(ca 15 minuten vertraagd op netmail)
    Op mijn incredimail geen email mogelijk.

    vind dit nu niet zo leuk.

Reageren is niet meer mogelijk.