17 okt

storing KPN e-mail (opgelost)

Het lijkt erop dat KPN een storing ondervindt op haar e-mail dienstverlening. Kunt u ook  niet mailen op dit moment? Laat hieronder een reactie achter.

Update  (17 oktober 2011, 14:00): de storing is bij KPN bekend, staat aangemeld sinds 13:36. Wanneer de storing is opgelost, is niet bekend.

Update  (17 oktober 2011, 17:20): de e-mail storing bij KPN is nog steeds gaande. KPN heeft nog geen update gegeven met extra informatie dan wel een mogelijke eindtijd van de storing.

Update  (17 oktober 2011, 19:50): het blijft stil rond KPN. Er is nog geen update/nieuws naar buiten gekomen.

Update  (17 oktober 2011, 21:20): nog steeds geen zicht op herstel. Tip: een alternatief voor versturen/ontvangen van uw e-mail, is webmail. Daarvoor kunt u hier terecht.

Update  (17 oktober 2011, 23:00): er lijkt nu beweging in te zitten. Steeds meer gebruikers melden, dat ze weer email kunnen verzenden en ontvangen.

Update  (18 oktober 2011, 09:00): KPN heeft de storing officieel sinds 22:00 gisteravond afgemeld. De storing werd veroorzaakt door een software probleem in de opslagserver. De software is per groep vervangen, waardoor niet iedereen tegelijkertijd weer beschikking had over zijn/haar e-mail.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden met uw e-mail, probeer als eerst uw account opnieuw in te stellen in uw e-mail programma. Instructies hiervoor vindt u hier. Komt u er nog steeds niet uit? Dan kunt u contact opnemen met KPN via Twitter of uiteraard de reguliere kanalen.

2.618 reacties op deze storing:

  1. Hier in zuidwest Drenthe kon ik gisteravond vanaf 11 uur weer mail ontvangen tot ongeveer een uur geleden. Nu gaat het weer mis.

  2. Ja hoor, ook hier in Alkmaar wel internet, geen e-mailverkeer. Ik ben erg benieuwd naar een excuses en/of goedmakertje van KPN. Hoewel… dat kost geld. Sorry zeggen is waarschijnlijk al te kostbaar.

  3. Vanmorgen deed hij het weer helemaal. Nu dus weer niet meer er blijf om aanmelden zeuren. Post komt weer niet meer binnen.

  4. Vanmorgen kon ik eindelijk weer mail ontvangen! Helaas van korte duur!! Vanaf ongeveer 14:00 uur is het weer mis. Gaan we weer.

  5. Vanochtend eindelijk weer mail ontvangen. Nu is het weer mis. Het begint nu heel vervelend te worden!

  6. Mensen je hoeft niet steeds de plaatsnaam in je bericht te vermelden, als een mail server d’r uit ligt geld dat voor de meeste klanten en heeft het niets te maken met je locatie.

  7. Oke…… vanmorgen deed de mail het nog….laat het nu ook (verzenden en ophalen van de mail) afweten (12.46 uur) Hebben ze een link in Nigeria ofzo ???????
    Erica (Drenthe)

  8. Waarom niet bij storing meteen melding van de storing met e-mails.
    Nu komt wel een formulier om opnieuw het wachtwoord in te brengen, doch ook dat geeft steeds een foutmelding, nou welicht heb ik een verkeerd ww. gebruikt
    dus je wijzigt iets, doch ook dat geeft geen soulaas, wel dat nu de boel nog steeds niet werkt !

  9. Op de home site van de KPN was daar gisteren niets van te zien, ik dus mijn account verwijderd en opnieuw ingesteld, bleek die het toch niet te doen. Naar de storingsdienst gebeld was het daar heel druk vanwege de storing in het mailverkeer. Had het voorop de home site gestaan had ik al die moeite niet hoeven doen,
    .

  10. Waardeloos. Het is zo onstabiel als wat op het moment.
    Dan weer wel een aantal mail, dan weer niet.
    Internet deed het gisteren wel, nu hapert deze ook.
    Zo kan ik mijn bedrijf niet runnen. Afhankelijk van orders per mail.

  11. Ook hier in Wijk bij Duurstede geen mail mogelijk via KPN. Behelp mij momenteel met KPNwebmail.
    KPN zelf reageert als het Kremlin tijdens de Koude Oorlog. Meer dan 5 minuten wachttijd en – inderdaad – naar de media doen alsof alles weer OK is. Wat een service. Kappen met deze provider, zo snel mogelijk.

  12. Ook hier in Liempde nog steeds geen e-mail mogelijk. Nog steeds dezelfde foutmelding sinds gistermiddag

  13. Mail verzenden en ontvangen nog steeds drama in Rotterdam..
    Zit er aan te denken over te stappen, hier regelmatig al problemen met de verbinding, soms 20 keer per dag het kastje aan en uit zetten om verbinding te krijgen en KPN doet niets..

  14. Kan nog steeds niets ontvangen en verzenden, ik krijg nog steeds de melding gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen. Half 10 dinsdagmorgen, schandalig.

  15. vanaf KPN site:
    “Sinds 17 oktober 13.00 uur s middags was er een verstoring op het email platform waardoor verschillende klanten van KPN (kpnmail.nl, kpnplanet.nl, planet.nl, freeler.nl, hetnet.nl) geen mail meer konden ophalen en versturen. Vanaf 17 oktober 23.00 uur zijn alle mailproblemen weer opgelost.

    Starttijd: 2011-10-17 13:36 Eindtijd: 2011-10-18 02:30”

    Ze doen nog steeds alsof ’t niet zoveel voorstelde, verschillende klanten konden geen mail ophalen en versturen???? En vanaf 23.00 uur gisteravond zou alles weer helemaal zijn opgelost. Dat blijkt niet echt uit de reacties hier…….

  16. De NS heeft vandaag aangekondigd dat zij de klanten een sms gaan sturen bij extreme weersomstandigheden.

    Het zou KPN sieren dit voorbeeld te volgen. Gisteren een langdurige storing zonder enig bericht. Pas in de avond verscheen er een bericht op teletekst. Op de site van KPN waren de storingen niet te bekijken waarschijnlijk door overbelasting.

    Laat KPN hun klanten de mogelijkheid bieden om op de site ich op te geven voor een SMS-alert. Dat voorkomt veel ergernis, want nu denken veel mesne dat er iets mis is met hun computer. Na lang prutsen blijkt dat het om een storing gaat.

    KPN: doe hier iets aan! Jullie kunnen er ook niets aan doen dat er zo nu en dan een storing optreed, maar informeer je klanten goed!

  17. Het lijkt weer te werken, heb ’t net geprobeerd via Netmail. Maar waar blijven nu de verontschuldingen van KPN??? Er kan altijd een storing zijn, maar ’t zou al een goed begin zijn als dat werd toegegeven en dan meer dan alleen hooguit een vaag berichtje als “vertraging bij het ontvangen van mail” op de site. Het was gewoon 1 grote storing waarbij helemaal geen mailverkeer mogelijk was. Dat heeft zeker zo’n 10 uur geduurd, dus minstens verontschuldigingen zouden zeker op zijn plaats zijn en in ieder geval een teken dat KPN de klanten serieus neemt.

  18. inderdaad ook hier in Venlo ligt mijn emailverkeer plat…behoorlijk lastig! Blijkbaar is er geen reserve systeem voorhanden

  19. Groningen, maandag 18 oktober 08.00 uur: ik krijg nog steeds het onzinnige bericht dat mijn standaard ingestelde wachtwoord voor mijn POP-account niet wordt geaccepteerd — ik kan mijn e-mail dus nog steeds niet gebruiken. Ik maak er niet alleen privé, maar ook zakelijk gebruik van, dus dit is behoorlijk rampzalig…

Reageren is niet meer mogelijk.