Storing KPN mail (opgelost)
Na de recentelijk voorgaande storing, lijkt KPN wederom problemen te hebben met haar mail systemen. Ondervindt u (wederom) problemen met KPN mail? Hieronder graag een reactie met meer info.
Update 16:50 uur
Hackers blijken gegevens van 500 KPN gebruikers, zoals wachtwoorden en andere gevoelige gegevens, online te hebben gezet. De oorzaak ligt bij het opslaan van de wachtwoorden op één van haar systeem door KPN in zogenaamde plain text, wat neerkomt op een tekstbestand. KPN heeft daardoor zelf alle servers offline gehaald. Geen exacte verklaring van KPN tot nu toe.
Update 17:25 uur
KPN heeft een eerste korte update gegeven omtrent de inbraak op haar systemen, die geleid hebben tot het offline halen van de mail servers.
“De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dit wordt nader onderzocht en uitgezocht, ook in het kader van de opsporing en het onderzoek dat sinds 27 januari loopt.”
Update 20:45 uur
Het blijft stil rond KPN. Er wordt niet aangegeven, waar KPN momenteel aan werkt en hoe lang dit nog gaat duren.
Update 22:15 uur
In het programma Nieuwsuur heeft een woordvoerder van KPN zojuist gemeld, dat de uitgaande mail binnen een uur weer operationeel moet zijn
Update 23:15 uur
De officiële reactie van KPN vanavond op NOS.
Update 23:35 uur
KPN meldt dat alle mail systemen zo spoedig als mogelijk hersteld worden, maar heeft geen oplostijd aangegeven. Om alle risico op misbruik te vermijden, raadt KPN klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken. Ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.
Update zaterdag 11 februari, 11:30 uur
Er lijkt nog geen beweging in de mail te zitten na de laatste berichtgeving. KPN had eerder beloofd rond 09:00 mail weer werkend te hebben. KPN plaatst momenteel extra capaciteit bij, om straks wachtwoord aanpassingen van klanten te kunnen verwerken. In de loop van de dag moet mail weer volledig functioneren. Hou de reacties hieronder van andere gebruikers vooral in de gaten. Die zijn uiteindelijk het meest actueel.
Update zaterdag 11 februari, 14:15 uur
KPN test momenteel de capaciteit, welke nodig is om de aanstormende hoeveelheid te kunnen verwerken. Laatste tests gaven echter aan, dat de huidige extra capaciteit niet voldoende is voor het verwachte volume aan e-mail berichten. KPN is momenteel bezig, om dit op het benodigde niveau te krijgen.
Update zaterdag 11 februari, 16:45 uur
De storing heeft zonet de 24 uur gepasseerd, maar de mail (zowel ophalen als versturen) lijkt nu op gang te komen.
Update zaterdag 11 februari, 19:00 uur
Mail moet nu weer werken. Ook webmail is door KPN opengezet. Nogmaals, het wordt met klem aangeraden uw wachtwoord direct te wijzigen. Het wijzigen van uw wachtwoord kunt u op deze pagina regelen.
Update zaterdag 11 februari, 19:15 uur
Opmerkelijk nieuws is zojuist gepubliceerd. De lijst met gebruikers, welke vrijdag op het internet verscheen, zijn niet bij KPN vandaan gestolen. Het gaat om klanten van een verkoper in babymaterialen. Meer hierover vindt u in dit artikel.
Update zondag 12 februari, 16:30 uur
De pagina voor wijzigen van het wachtwoord lijkt sinds openstelling traag en slecht bereikbaar. Mensen die nog geen wachtwoord hebben gewijzigd, wacht dit nog even tot morgen af. KPN zal daarnaast ergens morgenmiddag een formulier beschikbaar stellen, om klachten en schademeldingen in te dienen. Zodra het formulier beschikbaar is, zal de link naar het formulier hier verschijnen.
Update maandag 13 februari, 15:50 uur
KPN heeft zojuist het schade formulier open gesteld voor alle gedupeerden, welke aantoonbare schade hebben geleden door de storing. Gebruikers kunnen hun claim tot 15 maart indienen. Het indienen kan op twee manieren:
1. Het online formulier [Klik Hier]
2. Per post [Klik Hier]
vannacht ook al gereageerd, Niet gelukt om stoelreservering te doen voor een vlucht. van maandag.
nog steeds geen mail op mijn mailadressen van hetnet, xs4all en freeler.
Snel een Gmail-account aangemaakt om mijn vliegticket op tijd binnen te halen en af te drukken. Werkt prima en ziet er ook veel veiliger uit.
. Begrijp dat het wel eens mis kan gaan, maar zo langdurig geeft aan dat er van ongelooflijk amateurisme sprake is . Vooral ook de nonchalance van KPN, met de opmerking van enkele dagen geleden. Niets aan de hand.
Afscheid nemen van KPN is de enige optie, na eerder al mijn rekening bij ING opgezegd te hebben. Niet de eerste keer, dat zowel KPN als ING problemen geeft. En vooral ook langdurig.
Ik raad iedereen aan te overdenken om afscheid te gaan nemen van beide.
Hoe werkt dat Aslade ? Een gmail account aanmaken ? Is dat iets tijdelijks en kun je dan de mails lezen die sinds gisteren zijn verstuurd naar @planet.nl bijvoorbeeld?
Je kan e-mail doorsturen van elk KPN (= Hetnet, Planet, etc) adres naar een andere mailbox, zoals Gmail. Let er wel op, mail welke reeds naar naar het adres is verstuurd, zal dan niet doorgestuurd worden. Alleen wat vanaf dat moment naar het mailadres wordt gestuurd.
natuurlijk niet
tsssssssss
Hoe werkt dat, doorsturen van kpnmail naar een ander mailadres?
Heb wel een ander mailadres maar kan niet meer bij kpnmail, dan kan ik toch ook niet activeren dat ik mijn mail doorgestuurd wil hebben?
Laat ze de kosten maar optellen, dan op jacht naar de hackers, dan het geld bij de hackers vandaag halen en de opbrengst delen door de gedupeerden.
De tijd tikt maar door gen mails te versturen minuten worden uren misschien wel dagen terwijl ik me dit zit af te vragen,
Storend, dat je niets kunt doen, ook vervelend voor KPN, maar ik hoop toch wel wel dat ze deze storingsdagen niet in rekening brengen, je hoeft toch niet te betalen voor iets wat je niet krijgt.
Heb totaal geen verstand van internet gebeuren vandaar mijn vraag. Ik heb een account bij HetNet, dus @hetnet.nl. Geldt deze stroring hier ook voor en hoe kan ik die lijst vinden zonder een account te hoeven aan te maken bij pastebin
Moet via de mail solliciteren. Deadline is 12 februari. Ik hoop dat het lukt.
Boodschap aan de hackers;
Jullie verdienen strafrechtelijke vervolging vanwege jullie gedrag.
Een huis insluipen omdat er toevallig minder sloten geplaatst zijn geeft iemand nog geen recht aan andermans spullen te zitten. Dat er wellicht een beveiligingslek is geeft jullie nog niet het recht in te breken in een bedrijf en met de gegevens van onschuldige anderen aan de haal te gaan.
Wat mij betreft staan jullie gelijk aan gewone inbrekers en moeten ook zo worden gezien. Bij veelplegers gewoon een passende straf voor jullie.
Uitdaging; Laat je eens gewoon zien (zonder compiuter en face to face als je niets te verbergen hebt. veschuilen achter digitale middelen is laf).
Solliciteren per mail? Dan maak je toch een hotmailaccount aan? Succes!
Dat is waar, een e-mail probleem kan nooit een excuus zijn om niet aan de bak te gaan. 🙂 G-mail-Hotmail er zijn veel mogenlijkheden Succes!!
kan nog steeds geen inkomende mail ontvangen?
geen verbinding met inkomende server (pop3)
Ook nu blijkt maar weer hoe afhankelijk je bent van de “grote jongens”
Ze doen maar wat.
Na ruim 24 uur nog steeds de zaak plat.
KPN ga zo door, dan ben je snel uitgeteld.
BP
In Lunteren nog steeds geen e-mail mogelijk …@hetnet.nl, geen uitgaand, geen inkomend niets.
En dat terwijl je zit te wachten op een bericht dat er al had moeten zijn!
Zeg kees ik neem aan de je wel in het bezit van een telefoon bent.
Dan bel je te gewoon even !!!!!!!
Maakt KPN aan de de 500 KPN klanten bekend, wiens gegevens op internet circuleren. Krijg deze klanten dat te horen. Ik zou nl. erg graag willen weten of ik een van deze 500 klanten ben. Kun je meteen je maatregelen nemen..!
kijk hier maar.
Google eens op pastebin.com KPN-hack proof
Beste JM, de lijst staat nog steeds op internet. Dus je kunt zelf checken of je erbij staat. Even google en dan kun je de lijst downloaden.
Maakt KPN aan de 500 KPN klanten bekend, wiens gegevens op internet circuleren, wie dat zijn. Krijg je dat te horen. Ik zou nl. erg graag willen weten of ik een van deze 500 klanten ben. Kun je meteen je maatregelen nemen..!
Die lijst kun je vinden op,pastebin .com
Misschien wel goed geweest dat deze hackers deze zwakheid blootgelegd hebben. Nu is een deel van de gegevens blootgelegd…enig idee wat er gebeurd zou zijn als echt kwaadwillende hackers deze zwakheid gebruikt hadden?????
Nee, dan toch liever nu even een tijdje de telefoon en de fax gebruiken!
Laatste nieuws van KPN zelf is te vinden op:
Diemen ook hier is geen email, geen inkomende/uitgaande mails.
Schiet nou eens op . We hebben meer te doen.
Hier in Helmond geen e-mail verkeer
Beste Jan met de Pet, jouw mening deel ik. Wat mij betreft schiet je in de roos. Ik weet van nabij hoe het er bij KPN aan toe gaat: intern gericht, managers die drukte maken en een klant nog nooit gezien en geroken hebben, managers die geen vertrouwen in de medewerkers hebben, managers die niet snappen dat mensen het verschil maken en zij doen dat zelf ook (denk hier maar eens over na). Managementinstrumenten, beursnotering, business controllers, spreadsheets, controlemechanismen, allemaal surrogaat voor waar het echt om draait: geloof in medewerkers, passioneren van medewerkers, aandacht voor de menselijke maat, …
zo kan ik nog even doorgaan. Verhalend uit mijn rijke ervaring van hoe grote organisaties van binnen werken… Ik ben niet trots op dat ik me zo laat gaan hier op deze site. Wanneer gaat een grote organisatie zoals KPN nu eens eindelijk luisteren naar klanten en OOG en OOR voor ze hebben?
En hierbij komt ook nog dat KPN volop inzet op offshoring, dus eigen medewerkers eruit en hun werkzaamheden laten uitvoeren in India. Spaart weer een paar centjes uit volgens de geleerde…
Geachte Hackers, spring onder het ijs en zie je daar dan eens onder vandaan te hacken. Soepkippen zijn jullie. Bedankt namens alle gedupeerden die nu geen mail kunnen ontvangen.
Dit zal de volgende stap in het drama zijn.. dat andere providers alle KPN en Planet accounts en emails gaan aanmerken in hun systemen als SPAM. Ik heb dat in het verleden regelmatig meegemaakt dat met name duitse providers mijn mail @planet.nl als SPAM aanmerken. Ik hoop dat we allemaal durven overstappen straks en dat KPN een gevoelige klap gaat krijgen.
Alweer een storing , als deze uiteindelijk verholpen wordt is het weer wachten op de volgende : KPN SCHANDALIG !!!!!!
Alle klanten krijgen een mail van kpn zodra het account is geactiveerd, waarin wordt uitgelegd hoe zij hun wachtwoord kunnen wijzigen. Dat is volgens het bedrijf nodig om weer veilig de e-mail te kunnen gebruiken.
Ik heb vanmorgen gelezen, dat KPN in kleine groepjes weer toegang geeft. Dit startte vanaf 9.00 uur. Aangeraden wordt om het wachtwoord te resetten. Is dat het zelfde dan een wachtwoord wijzigen? Op de site van kpn is het niet mogelijk om in te loggen in “mijn KPN”, dus kan ik ook geen wachtwoord wijzigen.
Wat een klotegedoe……..
Voor al die “claimende mailers” wellicht is dit de tijd om je echte onernemersvermogen te laten zien of is het allemaal toch niet zo urgent als jullie beweren en alleen een claim willen indienen. En wat voor de een dringend is is voor de ander onbenullig. Ik garandeer u dat u van goede huize moet komen om een claim gehonoreerd gaat krijgen. het welbefaamde woord “overmacht” staat all over de overeenkomst .
Even voor de mindere ondernemersgeesten hier; telefoon en fax werken nog perfect. Tja als ondernemer ben je voorbereid op alle situaties
Mvg,
iemand die hoofd en bijzaken kan scheiden en heel goed kan relativeren
(geen mail is vervelend maar niet dodelijk)
Inderdaad Beau telefoon en fax werken nog perfect.Ik snap dat ge emmer ook niet zo,maar ja das weer typisch hollands he. :)laat ze de schaatsen onderbinden en ga dr even op uit.
Precies, flexibel zijn en denken in oplossingen valt nog niet mee zo te zien 😉
Beste Beau, helaas weten mijn buitenlandse relaties niets van deze storing, en daan is het ook niet duidelijk dat ze moeten faxen of telefoneren!!
Kost gewoon veel geld en levert iritatie op!!
En claimen bij KPN? Onmogelijk altijd een antwoord klaar zodat er niets valt te claimen!
ook gelezen:
Telecomwaakhond Opta gaat onderzoeken of KPN de zorgplicht heeft geschonden. Uit het onderzoek moet blijken of het bedrijf genoeg maatregelen heeft genomen om ervoor te zorgen dat de beveiliging op orde is. Opta kan eventueel sancties opleggen.
En hebben wij als klanten daar iets aan? Bv.maand gratis abonnement?
Zoveelste storing, KPN krijgt zijn zaakjes niet op orde , indien opgelost weer wachten op de volgende storing : KPN SCHANDALIG !!!!!!
Handig van Marktplaats:Veilingsite Marktplaats heeft vrijdagavond de accounts van enkele honderden gebruikers uit voorzorg afgeschermd. Zij kwamen voor op de lijst met KPN-klanten waarvan hackers de adres- en inloggegevens online hadden gezet. Dat heeft een woordvoerder van Marktplaats zaterdagochtend gemeld.
Van de bijna 540 KPN-klanten waarvan de gegevens op straat zijn komen te liggen, bleken er 370 een account te hebben bij Marktplaats. Het bedrijf heeft die accounts ontoegankelijk gemaakt door het wachtwoord te veranderen. De betreffende klanten krijgen per e-mail te horen hoe zij weer kunnen inloggen, maar zullen dus eerst moeten wachten tot hun e-mailaccount het weer doet.
Wij gaan op de SP stemmen.
PVV maakt niets waar.
wij moeten ons steeds beveiligen met nieuwe virus pakketten maar KPN
werkt met veroudere software zonder updates.
Geen wonder dat KPN minder winst maakt ik denk dat we massaal naar
een andere provider moeten overstappen misschien worden ze dan wakker
en houden ze de hackers dan beter tegen.
In maasbracht om 12u nog geen mail verbinding
Iemand anders roept dat het vroeger beter ging toen alles (KPN, NS, Post) van ons was en dat klopt. In de IT wordt alle kennis buiten de deur gezet. Out-sourcing en Off-shoring zijn de order van de dag bij KPN, de “Managers” die over blijven weten de ballen niet van. Oh – ja, meest belangrijk het moet NIETS kosten.
Maar dit is niet alleen een probleem van KPN. De hele maatschappij draait tegenwoordig op dezelfde manier. Misschien als iedereen bij Occupy aansluit komt er verandering in.
Een cursusleider heeft me/ons in de jaren ’80 eens verteld: “De maatschappij gaat in golven op en neer” (hij maakte met zijn hand een golvende beweging met lange golven). “Tegenwoordig” zei hij “volgen de ontwikkelingen zich steeds sneller en sneller op” ( en hij maakte weer een golvende beweging met zijn hand. Nu met steeds kortere golven). “Tenslotte” zei hij “bestaat de kans dat we dat we in totale chaos eindigen” (Zijn hand ging nu enkel nog op en neer). Zouden we dat punt nu naderen?
geen vertrouwen meer in kpn.
dit duurt te lang en heb het vermoeden dat ze het zelf niet meer weten!!!!
Weer geen verbinding, wat een doffe ellende, gistermiddag en avond en nu weer.
Wordt het van het abbonement afgetrokken plus de opgelopen schade?????
Is het niet de ING dan is het wel de KPN.
Wat doen we er aan, wie vergoed de schade en sociale contacten?
We leven in 2012, 3 vlokjes sneeuw en het hele treinverkeer ligt plat, Ing en nu ook de KPN, iedere verandering is nog geen verbetering zei mijn moeder vroeger altijd.
Moeten wij eens 1 dag te laat zijn met betalen, dan hebben ze wel haast hoor.
Geen mail maar ook mijn website is deels offline.
Het middengedeelte werkt niet en ik kan (5 websites ruimtes=familie-account van voormalig HetNet) niet met FTP benaderen. Zijn er meer mensen met website problemen?
in eerdere berichtgeving werd gemled dat die pagina’s er ook bij horen
ik kan mijn website helemaal niet bereiken
Hallo , ook hier geen inkomende mail. Uitgaande wel…Lastig , want ook mijn zakelijke mail mis ik nu …!!!
Geen mail maar ook mijn website is deels off line.
Het middengedeelte werkt niet en ik kan (5 websites ruimtes=familie-account van voormalig HetNet) niet met FTP benaderen. Zijn er meer mensen met website problemen?
Limburg zal wel na carnaval aan de beurt zijn voor het opheffen van de storing
zit al 2 dagen te wachten op een mail te wachten en het lijkt niet te lukken bij KPN.. Nu heb ik een uur aan de telefoon gezeten tot ik eindelijk antwoord kreeg. Ik heb dus een uur zitten luisteren “een ogenblikje geduld a.u.b. ” En nu blijken alle mailboxen de hele
dag dicht te zitten.
Het is dus de zoveelste keer dat dit gebeurd. Dank je wel KPN.
In Uithoorn ook nog geen actie
hoe lang gaat t nog duren met die mail
moet ik eens proberen bij mijn baas
vuren gelderland nog steeds niks versturen en ontvangen
Traps gewijze ,verdorie laten ze een roltrap aanschaffen,dit is een uit schuif bare trap denk ik,komt geen eind aan
heb nu heel wat goed te maken,bedankt KPN stuur de kosten wel
Cor
als de storing is opgeheven , moet iedereen dan weer inloggen met een ander wachtwoord?
om het gemakkelijk te maken, wanneer weet je dit?
Hoogstwaarschijnlijk zal het huidige wachtwoord nog werken. KPN verplicht in de berichtgeving nergens het wachtwoord te resetten, raadt het wel sterk aan. KPN zal instructies communiceren, hoe het wachtwoord gereset kan worden. Het is met klem te adviseren, om het wachtwoord direct te wijzigen, zodra dit mogelijk is.