18 jul

Storing mobiel netwerk KPN (opgelost)

**Klik hier voor de meeste actuele mobiele storingen**

Momenteel lijkt KPN in verschillende regio’s problemen te ondervinden met haar mobiele netwerk. Heeft u hier ook last van, meldt het dan hieronder (inclusief plaats). Door de storing is het momenteel niet mogelijk te bellen, smsen of gebruik te maken van mobiel internet.

De storing lijkt ergens tussen 13:00 en 14:00 vanmiddag te zijn ontstaan. op basis van verkeer naar de site [afbeelding].

Update (20:10, 18 juli 2011): de storing is nog steeds gaande. Ook gebruikers vanuit het buitenland, waaronder in Spanje / Frankrijk / Duitsland / Engeland / Oostenrijk / Zwitserland / Italie / Kroatië / Tsjechië  tot aan zelfs Dubai, Oman en Chicago, melden hier problemen met het netwerk van KPN. Oorzaak lijkt een foutieve wijziging in het systeem van KPN. KPN heeft zich nog nergens uitgelaten met een tijdsindicatie voor wat betreft de oplossing.

Update (21:50, 18 juli 2011): een woordvoerster  van KPN meldt “”een reset van een node om 15.00 uur. Daardoor moet het netwerk weer opstarten en dat kost tijd. Vooral omdat het zeer druk is, neemt het een langere tijd in beslag. De verwachting is dat het tegen middernacht opgelost is en iedereen weer verbinding kan maken.” (bron)

Update (00:45, 19 juli 2011): weinig verandering in de situatie. Volgens de woordvoerster van KPN zou de storing rond middernacht opgelost zijn. Echter komen de reacties nog steeds in hoog tempo via alle kanalen binnen en heeft nog geen enkele melding alles werkend. Dit geldt ook voor KPN gebruikers in het buitenland.

Update (08:20, 19 juli 2011): bij een deel van de gebruikers lijkt de storing te zijn verholpen, maar bij een ander deel niet. Het is verstandig af en toe de telefoon geheel uit te schakelen en vervolgens weer aan te zetten, om na te gaan of de verbinding volledig hersteld is.

Update (15:00, 19 juli 2011):  op een enkeling na is de storing op het mobiele netwerk van KPN opgelost. Mocht u nog steeds problemen hebben, zet de telefoon geheel uit en vervolgens weer aan. Let op! Het in-/uitschakelen van de vliegtuigmodus als oplossing werkt vaak in dit soort situaties niet. Mocht u alsnog problemen ondervinden of willen checken of het in een bepaalde regio goed zou moeten werken, laat alsnog een reactie achter.

1.025 reacties op deze storing:

  1. Hier (Utrecht) nog steeds problemen (rebooted en al).
    Heeft het misschien wat met de Android update te maken? 2.3.3.-> 2.5.x?

  2. Ik heb nog steeds geen netwerk. Kan niet bellen en gebeld worden. Alleen noodoproepen. Heel af en toe krijg ik een netwerk, maar dat valt vaak na een paar seconden alweer weg. Internet doet het trouwens ook niet. Dat schiet echt niet op. Ik heb er nu al drie dagen last van. Raak inmiddels geïrriteerd!
    Omgeving Utrecht

  3. Wij hebben sinds 2 dagen (18 juli 18.00u) een GSM data verbinding in Vlijmen eruit liggen, met de sim voor KPN-data only. Geen idee of ons modem stuk is, of dat het KPN-netwerk ons parten speelt.

  4. Ik blijk toch wel 3G/internet te hebben. De instelling ‘mobiele data’ op mijn iPhone4 bleek op ‘0’ te staan waardoor ik geen verbinding had. Kan me niet herinneren dat ik deze instelling had gewijzigd maar wellicht kan dit een oplossing zijn voor iPhone 4 gebruikers met ditzelfde ‘vermeende’ probleem. Ik werd overigens keurig geholpen door de helpdesk van Hi die achter deze verkeerde instelling is gekomen. Succes allen.

  5. En hier doet die ook nog steeds niet!
    Bel ik de klantenservice toets ik mijn 06 nummer in.. HANGEN ZE OP!
    Probeer ik daarna terug te bellen, drukken ze me weg.

    Wat een goede service zeg, Pfffff!

  6. Sinds vanochtend geen 3G/intertnet (Hi-abonnement, regio Utrecht), kan wel bellen en sms-en. Uit- en aanzetten heeft niet tot het gewenste resultaat geleid.

    Collega met KPN-abonnement heeft wel 3G/internet.

  7. Wederom geen dataverkeer mogelijk, email op de blackberry ligt plat. Regio zuid-holland en noord-brabant

  8. Sinds maandagmiddag al geen bereik. Nog steeds niet verholpen! Wanneer kan ik weer gebruikmaken van mijn abonnement waar ik voor betaal (en in de toekomst nog meer moet betalen)? Niet het handigste moment uitgekozen door KPN om de nieuwe tarieven te presenteren. Niet dat voor dergelijke tarieven een goed moment bestaan… Omg. Nijmegen

  9. ik weet niet hoor, maar 2G werkt wel, maar 3g niet. in Amsterdam (werk) en in Utrecht (wonen) niet.
    Dit is de 4de dag dat het niet werkt. en de KPN helpdesk vertelde de eerste 2 dagen helemaal niks over een storing, gister hadden ze het over een UMTS mislukte update en ik ben benieuwd wat vandaag het excuus voor een slechte dienstverlening is.
    uit en aanzetten uiteraard allemaal geprobeerd. settings etc gechecked ook samen met KPN. waardeloos dit.

  10. Ik lees niets over storing in Dordrecht, daar lag internet (KPN) er de hele dag uit. Sinds een uurtje weer in de lucht.

  11. Sinds maandagmiddag 18 juli geen mobiel internet van KPN in Middelburg en Domburg.

  12. ben wel weer bereikbaar, mobiel internet doet het allees (helaas) nog niet. moet nog steeds via wi-fi.
    (west-groningen)

  13. Ik wilde even laten weten dat internet het weer doet op mijn mobiel.

    Denekamp/Oldenzaal/Enschede

  14. Voor problemen kpn netwerk nemen !

    Sinds gister 16.00 uur geen bereik , internet etc.
    En nog steeds niks in Oost-Groningen en Drenthe !

    Dus dan ook z.s.m overstappen op een ander netwerk

  15. Idem zuid Frankrijk nog steeds geen netwerk, echt geweldig en dan ook nog de tarieven veranderen, toeval tegelijkertijd?

  16. Kan nog steeds niet op internet met mijn mobiel.
    Bellen, smsen en gebeld worden gaat ook niet.

    Denekamp/Oldenzaal/Enschede

  17. nog steeds geen netwerk. kan vanaf gistermiddag niet meer gebeld worden en geen internet verbinding!

Reageren is niet meer mogelijk.