09 jan

Voip bellen naar Belgie

Er zijn problemen met het Voip bellen naar Belgie. Dit kan zich uiten
in gesprekken die slecht tot stand komen en/of slechte geluidskwaliteit.

Het probleem wordt op dit moment onderzocht. Wij werken aan een
oplossing om het probleem zo snel mogelijk te
verhelpen.

Onze excuses voor de overlast.

09 jan

Capaciteitsproblemen bellen van XS4ALL

Vanwege capaciteitsproblemen kan het gebeuren dat u bij het bellen de
melding krijgt “alle lijnen van de persoon die u probeert te bellen
zijn bezet”. Dit kan zowel voor inkomende als voor uitgaande
gesprekken voorkomen.

In week 3 zullen er werkzaamheden worden uitgevoerd om dit probleem op
te lossen.

Tot die tijd is het advies: opnieuw bellen.

Onze excuses voor het ongemak.

09 jan

ADSL van KPN / XS4ALL Only storing verschillende regio’s

Vanwege een grote storing in ons netwerk, kunnen sommige klanten
met een XS4ALL Only of ADSL van KPN verbinding in verschillende regio’s problemen
ondervinden met hun verbinding.

UPDATE:

De storing is inmiddels opgelost. Indien u nog steeds problemen ondervindt met de verbinding, verzoeken wij uw modem een keer uit en aan te zetten. De verbinding wordt dan weer tot stand gebracht.

Onze excuses voor het ongemak.

09 jan

Storing bij XS4All door uitval router

Bericht afkomstig van Webwereld.

– Zo’n 25.000 XS4All-klanten hebben sinds vanochtend geen internet of voip meer. Een grote router in het netwerk heeft het begeven.

Volgens de woordvoerder betreft het een grote Juniper-router in het belangrijkste datacentrum van XS4All die het ATM netwerk verbindt met het internet. “Die ging vanochtend down en wilde niet meer rebooten. Samen met de leverancier zoeken we naar de oorzaak.” Het is nog onbekend of het probleem hard- of softwarematig van aard is.

Maximaal 25.000 abonnees, verspreid over het land, hebben sinds vanochtend geen internetverbinding meer. “Dat is de maximale capaciteit van die routers. Er zijn volgens XS4All geen zakelijke klanten getroffen door de storing.

De storing heeft geen betrekking op het KPN-netwerk, zoals abusievelijk op de site van XS4All wordt gemeld.

Grootste storing ooit

In mei vorig jaar werden KPN en XS4All getroffen door de grootste netwerkstoring ooit in Nederland. Door een bug in de software van raakten de ATM-switches van KPN één voor één overbelast, als vallende dominostenen. Het duurde dagenlang voordat het netwerk weer stabiel was.

UPDATE: Inmiddels is de storing verholpen en kan iedereen weer online, meldt de provider. Over de precieze oorzaak kan de woordvoerder geen mededelingen doen.

16:06 : Storing verholpen

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.