31 jul

Spoedonderhoud op server almere.denit.net

Momenteel vind er spoedonderhoud plaats aan server almere.denit.net. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om in te loggen op Plesk en er kan helaas ook sprake zijn van enige downtime voor uw websites. Onze excuses voor dit ongemak.

Update :

Het belangrijkste deel van het spoedonderhoud is inmiddels afgerond. Momenteel is er alleen nog sprake een verminderde performance, uw websites en controlepanel  zijn weer bereikbaar.

Update 2 :

Alle werkzaamheden zijn afgerond.

 

 

 

 

 

 

 

30 jul

Network Maintenance

Werkzaamheden
———–

In de nacht van 7 op 8 augustus wordt er onderhoud gepleegd aan ons netwerk.

———–

Omschrijving werkzaamheden en gevolgen:

Bijplaatsen van interface modules in enkele routers.
Er wordt geen downtijd verwacht in dit onderhoud.

================

Problem Description:

Adding interface modules in router hardware.
No customer impact is expected during this maintenance.

========

28 jul

Migratie Windows Shared Hosting Servers van Windows 2008 R2 Plesk 9 naar WIndows 2012 R2 Plesk 12

Geachte Klant,

De server waar uw domein op staat zal tussen (18 Augustus 2014 tot 26 September 2014) worden gemigreerd naar een nieuwe server met de laatste versie van Microsoft Windows en Parallels Plesk.
Deze migratie is noodzakelijk om de bereikbaarheid , stabiliteit en snelheid van uw website en e-mail te verbeteren.
Wij proberen deze migratie zo soepel mogelijk te laten verlopen echter zult u hier mogelijk wel enig hinder van ondervinden.
Om deze hinder zo min mogelijk te houden vragen wij u om te onderzoeken of uw website wel compatible is met de nieuwe omgeving.
Tevens raden wij u aan om tijdens deze periode geen aanpassingen te doen in het Plesk control panel of aan uw website.
Tijdens deze migratie zullen wij ook het control panel uitzetten zodat er tijdens de migratie geen verschil in de configuratie van uw domein zal ontstaan.

Hierbij een korte uitleg/stappen plan van wat er te gebeuren staat.

Uw hosting pakket zal naar een geheel nieuwe server worden verplaatst met een nieuw besturing systeem  (Windows 2012 R2) en een nieuwe Plesk versie (Plesk 12). Gezien dit de nieuwste
versies besturing systeem en software zijn is er het een en ander vernieuwd en verandert waardoor er wat problemen kunnen ontstaan met oudere scripts in uw website.
Daarom doen wij eerst een test migratie van uw website zodat u kunt zien welke problemen naar boven komen en deze kan verhelpen in u website.
Belangrijk is dan ook om de codes en scripts van uw website even na te lopen of uw webbouwer even te vragen of uw website hier problemen mee kan krijgen.
De ontwikkelaars van Windows en Plesk hebben er zo veel mogelijk rekening mee proberen te houden dat alles zo compatible mogelijk is echter door de vernieuwing van programmatuur en scripting
is het voor hun helaas niet mogelijk om ook oudere scripts, die onder Windows 2003 wel goed werkte, te blijven ondersteunen.
In de meest gevallen zal dit nog wel blijven werken echter kunnen wij niet garanderen dat er geen aanpassingen gedaan moeten worden in uw scripts.
Bij deze aanpassingen kunnen wij u helaas niet bij helpen en zult u uw websitebouwer even naar deze scripts moeten laten kijken en eventueel laten aanpassen.

Wij houden bij deze migratie rekening met volgende stappen:

– Wij inventariseren wat er naar de server verwijst zoals aliassen, subdomeinen, mail, databases, welke DNS provider u heeft.
– Wij laten u de sites testen doormiddel van uw hosts file aan te passen, u zult hier nog een e-mail over ontvangen hoe dit in zijn werk gaat.
– Aan de hand van uw tests en de eventuele problemen die daaruit voortkomen zullen wij de problemen onderzoeken. Mocht dit een server probleem zijn, dan zullen wij deze oplossen. Indien dit een site/script issue is zult u deze zelf moeten aanpassen of door uw
websitebouwer laten aanpassen.
– Wij zetten de TTL (Time To Live) op 5 minuten indien het domein in onze DNS staat, indien uw domein niet in onze DNS staat zal dat naar boven komen bij de inventarisatie en zullen wij u informeren om dit bij uw DNS provider aan te passen. U krijgt hierover apart bericht van ons.
– Vervolgens doen wij een tweede kopieslag om de data zo up-to-date mogelijk op de nieuwe server te krijgen.
– Wij zetten de DNS van uw domein om naar de nieuwe server, indien uw domein niet in onze DNS staat, zult u de DNS zelf moeten omzetten bij uw DNS provider.
– Als laatste zetten wij de TTL (Time To Live) weer op de standaard waarde van 4 uur.

11 mei

Storing telefooncentrale

Aanvangsdatum 11/05/2012 Einddatum 11/05/2012
Aanvangstijd 08.30 uur Eindtijd 08.40 uur
Beschrijving

Momenteel ondervinden wij een storing op onze telefooncentrale waardoor wij niet telefonisch bereikbaar zijn. U kunt ons wel bereiken via de mail en via de chat.

Update: De telefooncentrale is weer online.

Geplaatst op 11/05/2012
13 feb

Onderhoud bunnik.denit.net

Aanvangsdatum 14/02/2012 Einddatum 15/02/2012
Aanvangstijd 23.00 uur Eindtijd 08.00 uur
Beschrijving

Dinsdag 14-02-2012 zal de plesk interface van de server bunnik.denit.net worden geupgrade. Er zal een tijdelijke onderbreking van de web en mail dienst zijn. Er zal geen email verloren gaan. De verwachte downtijd zal maximaal 30 minuten zijn.

Geplaatst op 13/02/2012
Lokatie DC2 datacenter
03 aug

Onderhoud Denit hosting servers

Aanvangsdatum 04/08/2011 Einddatum 04/08/2011
Aanvangstijd 07.00 uur Eindtijd 08.00 uur
Beschrijving Donderdag 04 augustus zullen wij de laatste security updates installeren op de Denit Linux hosting servers. Deze updates vereisen een reboot van het systeem. Tijdens deze reboot zullen de sites enkele minuten niet bereikbaar zijn.
Geplaatst op 03/08/2011
Lokatie DC2 datacenter
26 jul

Migratie stockholm.denit.net

Aanvangsdatum 27/07/2011 Einddatum 27/07/2011
Aanvangstijd 00.01 uur Eindtijd 08.00 uur
Beschrijving

Wij gaan de server stockholm.denit.net virtualiseren. De hardware waarop de server nu draait zal vervangen
worden door een virtuele server op ons VMware cluster.

Wij zullen de server virtualiseren met behulp van de VMware converter
waarbij er van de fysieke server een kloon gemaakt
wordt, welke vervolgens op een virtuele server terug geplaatst wordt. Het
klonen van de server zal enige uren in beslag
nemen, tijdens het klonen zullen de volgende services niet beschikbaar zijn:

FTP
Het is tijdens het klonen van de server niet mogelijk om gebruik te maken
van de FTP server op de server.

Plesk
Tijdens het klonen van de server is het niet mogelijk om in te loggen
gebruik te maken van het Plesk control panel.

Mail
Tijdens het klonen van de server zal het niet mogelijk zijn om mail op te
halen. Nieuwe e-mail komt wel binnen op de server
maar zal niet afgeleverd worden in de mailboxen (of naar de forward
adressen) maar zal in de wachtrij (mail queue) blijven
staan. Zodra de server gevirtualiseerd is zullen wij de mail queue van de
‘oude’ fysieke server naar de ‘nieuwe’ virtual server
kopiëren en zal de mail afgeleverd worden in de mailboxen. Er zal geen mail
verloren gaan tijdens het virtualiseren van de server.
De IP adressen van de server zullen niet wijzigen. Wij zullen ervoor zorg
dragen dat de IP adressen na de virtualisatie
actief zijn op de virtual server.

Geplaatst op 26/07/2011
Lokatie DC2 datacenter
storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.