23 dec

Backup07 down

Kenmerken van de storing

Momenteel is het helaas niet mogelijk om in te loggen op de webinterface van backup07.denit.net en er zullen geen back-ups gemaakt kunnen worden naar deze back-up server.

Getroffen systemen

Alleen de backup07.denit.net server ondervindt momenteel problemen, de rest van de back-up servers zijn gewoon online.

Afhandeling

Onze beheerafdeling is met man en macht aan de slag om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Helaas is er op dit tijdstip nog geen eindtijd te noemen.

 

23 dec

Mailproblemen server Warschau.denit.net

Kenmerken van de storing

Momenteel is het helaas niet mogelijk om in te loggen op de webmail of met een mailprogramma zoals Outlook. De mailafhandeling zelf ondervind geen problemen, er zal dus ook géén mail verloren gaan.

 

Getroffen systemen

Alleen de mailservice op server Warschau ondervind momenteel problemen.

 

Afhandeling

Onze beheerafdeling is met man en macht aan de slag om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Helaas is er op dit tijdstip nog geen eindtijd te noemen.

 

 

18 dec

Onderhoud ns1/ns2.masterdns.nl

Dinsdag 22 december zal er onderhoud aan de servers ns1.masterdns.nl en ns2.masterdns.nl plaats vinden.
Tijdens dit onderhoud kan er hinder ondervonden worden in het DNS beheer gedeelte van onze klantenportal.
Onze excuses hiervoor, verdere verstoring wordt er niet verwacht.

30 nov

Updates Linux shared en reseller hosting

In de nacht van 8 december 2015 op 9 december 2015 zal er onderhoud plaatsvinden aan alle Linux shared hosting en Reseller servers. Dit onderhoud zal plaatsvinden tijdens ons vaste maintenance window (‘s nachts tussen 00:00u – 07:00u) . Tijdens dit onderhoud zullen de websites en email tijdelijk niet bereikbaar zijn, het kan dus zijn dat u specifieke mails met enige vertraging ontvangt na afloop van dit onderhoud.

18 nov

Verstoring telefonie

Omschrijving van het probleem (telefonie)
Op dit moment is er een verstoring m.b.t. onze telefooncentrale. Onze agents kunnen geen contact krijgen met de centrale

Getroffen systemen
Onze Technical Support en Service&Delivery kunnen u helaas hierdoor niet te woord staan. Natuurlijk worden tickets wel afgehandeld.

Te nemen maatregelen
We hebben onze leverancier ingeschakeld en deze verwacht het probleem binnen nu en een half uur is opgelost.
Voor meer informatie :
Kunt u per reguliere e-mail contact opnemen.

06 nov

Storing vpn01.denit.net

Korte Omschrijving van de kwetsbaarheid

Om 11:55 hebben wij geconstateerd dat het niet meer mogelijk is om in te loggen op vpn01.denit.net. Het gevolg is dat klanten met een login op de vcenter portal, geen beheer aan hun virtual machines meer kunnen doen via deze tool.
Vcloud is niet getroffen door zeze storing.

Getroffen systemen

Vcenter portal is niet meer bereikbaar.

Te nemen maatregelen

Het VPN device zal in maintenance mode gezet worden voor onderzoek.

Voor meer informatie

Statusupdates worden via deze pagina gecommuniceerd. Voor meer informatie kunt u bellen naar 020 337 1801 of via e-mail [email protected]

05 nov

DDOS aanval op een server binnen onze Vmware cloud

inds 20:00u vind er een  hevige ( 15 GB/sec)  DDOS aanval plaats  op een server  binnen onze VMware omgeving. Voor een korte periode kunnen andere servers die binnen onze reguliere Vmware Cloud staan hier hinder van ondervonden hebben en in sommige gevallen nog ondervinden vanwege een oplopende disklatency, dit zou echter binnen enkele minuten verholpen moeten zijn.

Alle verkeer richting deze server wordt inmiddels omgeleid via de Nawas oplossing die wij tot onze beschikking hebben, hierdoor zal de verdere overlast tot een minimum beperkt worden.

Uiteraard zullen wij u via deze pagina op de hoogte houden van eventuele statuswijzigingen met betrekking tot deze aanval.

04 nov

Network maintenance

Omschrijving werkzaamheden en gevolgen:

  1. Klein onderhoud aan routers voor het VMWare cluster.
    Wij verwachten hier geen downtijd van diensten.
  2. Vervangen van twee netwerk switches in het datacenter.
    Dit zal per switch ongeveer 5 minuten duren. Apparatuur en diensten van aangesloten klanten zullen daarom even onbereikbaar zijn.
  3. Verplaatsen van enkele cabinet uplinks naar nieuwe aggregation switch stack.
    Door het verplaatsen verwachten wij een korte onderbreking van de dienst.

Problem and impact description:

  1. Configuration change on routers servicing the VMWare Cluster environment.
    No downtime is expected.
  2. Replacing two cabinet network switches.
    Hardware and services connected to this device will notice a downtime for several minutes.
  3. We will move a few cabinet uplinks to a new aggregation switch stack.
    A short disruption of service is expected during the move.
30 okt

Storing vcloud portal

Korte Omschrijving van de kwetsbaarheid

Om 09:00 hebben wij geconstateerd dat het niet mogelijk is om wijzigingen in het virtuele datacenter door te voeren via de vcloud portal. Na de eerste probleem analyse is gebleken dat dit wordt veroorzaakt doordat de cell proxy geen verbinding heeft met ”virtual center”.

 

Getroffen systemen

Alle virtuele machines in het virtuele datacenter zijn beschikbaar, het is op dit moment echter niet mogelijk om wijzigingen door te voeren via de vcloud portal.

 

Te nemen maatregelen

Onze enigeers zijn bezig om de oorzaak van het probleem te achterhalen en zo spoedig mogelijk op te lossen.

 

Voor meer informatie

Statusupdates worden via deze pagina gecommuniceerd. Voor meer informatie kunt u bellen naar 020 337 1801 of via e-mail [email protected]