11 jul

Onderhoud servers

Op dinsdag 15 juli zullen wij tussen 0.00 en 7.00 uur onderhoud
uitvoeren aan onderstaande servers. Alle servers zullen voorzien worden
van de laatste patches. Dit onderhoud brengt downtime met zich mee voor
de door deze servers geboden diensten. Wij doen ons best deze downtime
zo kort mogelijk te houden, maar kunnen hinder niet uitsluiten.

* De servers voor de Hosted Kerio Connect dienst
zullen voorzien worden van de nieuwste patches en Kerio Connect versie. De Hosted Kerio
Connect dienst zal gedurende het onderhoud kortstondig niet beschikbaar
zijn. E-mail zal opgevangen worden door de fallback mailservers en weer
afgeleverd worden zodra de dienst beschikbaar is.

* dhcp.bit.nl
De DHCP-server zal gedurende het onderhoud niet beschikbaar zijn. In
deze periode is het niet mogelijk om DHCP-leases te verkrijgen op
eco-dsl lijnen. Dit zal normaliter alleen een probleem zijn als tijdens
het onderhoud het modem wordt gereset. Mocht uw internetverbinding na
dit onderhoud niet werken, dan raden wij u aan om uw modem uit en aan te
zetten. Mocht uw internetverbinding daarna alsnog niet werken, neemt u
dan contact met ons op.

* mailman.bit.nl
De door deze server geboden mailinglist-diensten zullen tijdens het
onderhoud niet beschikbaar zijn. E-mail berichten naar mailinglijsten
worden op een later moment alsnog bezorgd.

* portal.bit.nl
De mailinstellingen zullen tijdens het onderhoud niet kunnen worden
aangepast.

* De telefooncentrale van BIT
De server wordt verhuisd en zal daarom voor een korte periode niet
beschikbaar zijn. Dit heeft als gevolg dat ons algemene nummer, 0318 648
688, gedurende die tijd ook niet beschikbaar is.

Dit onderhoud heeft géén impact op VOIP diensten die BIT aan zijn
klanten levert.

Probeert u ons te bellen en is na vijf minuten ons algemene nummer nog
steeds onbereikbaar, belt u dan pas het storingsnummer wat u op onze
website bij ‘Contact’ kunt terugvinden.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

11 jul

Onderhoud servers

Op dinsdag 15 juli zullen wij tussen 0.00 en 7.00 uur onderhoud
uitvoeren aan onderstaande servers. Alle servers zullen voorzien worden
van de laatste patches. Dit onderhoud brengt downtime met zich mee voor
de door deze servers geboden diensten. Wij doen ons best deze downtime
zo kort mogelijk te houden, maar kunnen hinder niet uitsluiten.

* De servers voor de Hosted Kerio Connect dienst
zullen voorzien worden van de nieuwste patches en Kerio Connect versie. De Hosted Kerio
Connect dienst zal gedurende het onderhoud kortstondig niet beschikbaar
zijn. E-mail zal opgevangen worden door de fallback mailservers en weer
afgeleverd worden zodra de dienst beschikbaar is.

* dhcp.bit.nl
De DHCP-server zal gedurende het onderhoud niet beschikbaar zijn. In
deze periode is het niet mogelijk om DHCP-leases te verkrijgen op
eco-dsl lijnen. Dit zal normaliter alleen een probleem zijn als tijdens
het onderhoud het modem wordt gereset. Mocht uw internetverbinding na
dit onderhoud niet werken, dan raden wij u aan om uw modem uit en aan te
zetten. Mocht uw internetverbinding daarna alsnog niet werken, neemt u
dan contact met ons op.

* mailman.bit.nl
De door deze server geboden mailinglist-diensten zullen tijdens het
onderhoud niet beschikbaar zijn. E-mail berichten naar mailinglijsten
worden op een later moment alsnog bezorgd.

* portal.bit.nl
De mailinstellingen zullen tijdens het onderhoud niet kunnen worden
aangepast.

* De telefooncentrale van BIT
De server wordt verhuisd en zal daarom voor een korte periode niet
beschikbaar zijn. Dit heeft als gevolg dat ons algemene nummer, 0318 648
688, gedurende die tijd ook niet beschikbaar is.

Dit onderhoud heeft géén impact op VOIP diensten die BIT aan zijn
klanten levert.

Probeert u ons te bellen en is na vijf minuten ons algemene nummer nog
steeds onbereikbaar, belt u dan pas het storingsnummer wat u op onze
website bij ‘Contact’ kunt terugvinden.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

11 jul

Onderhoud NetApp Metro Cluster

Op dinsdag 15 juli van 00.00u tot 07.00u zullen engineers van BIT
onderhoud uitvoeren aan het NetApp Metro Cluster van BIT. Alle diensten
die gebruik maken van shared storage maken hier gebruik van.

Tijdens dit onderhoud zal het NetApp Metro Cluster geüpdatet worden naar
een nieuwere ONTAP versie. Om de update op de filers actief te maken
zullen deze één voor één worden worden herstart. Hierbij zullen wij,
alvorens een filer herstart wordt, de actieve diensten laten overnemen
door de partner filer. Na de herstart zullen de diensten weer teruggeven
worden door de partner filer. Klanten die een redundante iSCSI lun of
NFS share afnemen kunnen hierdoor een korte onderbreking in de
dienstverlening ondervinden (max 180 seconden). Controleer, om onnodige
downtime te voorkomen, of u de “best-practices” heeft opgevolgd voor het
gebruik van iSCSI/NFS. Klanten die een enkelvoudige iSCSI lun of NFS
share afnemen ondervinden langere downtime (circa 30 minuten). Voor
meer informatie omtrent “best-practices” kunt u contact met ons opnemen.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

11 jul

Onderhoud NetApp Metro Cluster

Op dinsdag 15 juli van 00.00u tot 07.00u zullen engineers van BIT
onderhoud uitvoeren aan het NetApp Metro Cluster van BIT. Alle diensten
die gebruik maken van shared storage maken hier gebruik van.

Tijdens dit onderhoud zal het NetApp Metro Cluster geüpdatet worden naar
een nieuwere ONTAP versie. Om de update op de filers actief te maken
zullen deze één voor één worden worden herstart. Hierbij zullen wij,
alvorens een filer herstart wordt, de actieve diensten laten overnemen
door de partner filer. Na de herstart zullen de diensten weer teruggeven
worden door de partner filer. Klanten die een redundante iSCSI lun of
NFS share afnemen kunnen hierdoor een korte onderbreking in de
dienstverlening ondervinden (max 180 seconden). Controleer, om onnodige
downtime te voorkomen, of u de “best-practices” heeft opgevolgd voor het
gebruik van iSCSI/NFS. Klanten die een enkelvoudige iSCSI lun of NFS
share afnemen ondervinden langere downtime (circa 30 minuten). Voor
meer informatie omtrent “best-practices” kunt u contact met ons opnemen.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

04 jul

Onderhoud aan DSL-netwerk

Onderhoud aan DSL-netwerk
In de nacht van 17 juli 2014 zal BBned werkzaamheden uitvoeren aan hun ATM-netwerk. Dit onderhoud zal plaatsvinden tussen 04.00 en 06.30 uur. Gedurende deze periode zullen ATM-verbindingen (ADSL en SDSL) naar verwachting meerdere malen ongeveer 10 minuten geen internettoegang hebben.

Mocht uw internetverbinding na dit onderhoud niet werken, dan raden wij u aan om uw modem uit en aan te zetten. Mocht uw internetverbinding daarna alsnog niet werken, neemt u dan contact met ons op.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

04 jul

Onderhoud aan DSL-netwerk

Onderhoud aan DSL-netwerk
In de nacht van 17 juli 2014 zal BBned werkzaamheden uitvoeren aan hun ATM-netwerk. Dit onderhoud zal plaatsvinden tussen 04.00 en 06.30 uur. Gedurende deze periode zullen ATM-verbindingen (ADSL en SDSL) naar verwachting meerdere malen ongeveer 10 minuten geen internettoegang hebben.

Mocht uw internetverbinding na dit onderhoud niet werken, dan raden wij u aan om uw modem uit en aan te zetten. Mocht uw internetverbinding daarna alsnog niet werken, neemt u dan contact met ons op.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

03 jul

Onderhoud glasvezelverbinding BIT-1 – Telecity 2

Op 12 juli a.s. zal onze leverancier tussen 0.00 en 8.00 uur onderhoud uitvoeren aan onze glasvezelverbinding tussen BIT-1 en Telecity 2. Hoewel er geen onderbreking van de glasvezelverbinding verwacht wordt, is er wel een verhoogde kans hierop. In het geval van een onderbreking zullen klanten die een wavelength op dit pad afnemen hinder ondervinden. Verkeer in het BIT-netwerk zal omgeleid worden via andere verbindingen.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

03 jul

Onderhoud glasvezelverbinding BIT-1 – Telecity 2

Op 12 juli a.s. zal onze leverancier tussen 0.00 en 8.00 uur onderhoud uitvoeren aan onze glasvezelverbinding tussen BIT-1 en Telecity 2. Hoewel er geen onderbreking van de glasvezelverbinding verwacht wordt, is er wel een verhoogde kans hierop. In het geval van een onderbreking zullen klanten die een wavelength op dit pad afnemen hinder ondervinden. Verkeer in het BIT-netwerk zal omgeleid worden via andere verbindingen.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

02 jul

Onderhoud firewall cluster

Op woensdag 9 juli van 00.00u tot 02.00u zullen engineers van BIT onderhoud uitvoeren aan het firewall cluster van BIT.

Tijdens dit onderhoud worden de twee firewalls uit het cluster één voor één geüpdate. Deze firewalls zijn verantwoordelijk voor de door BIT geleverde UMTS dienst en voor bescherming van diverse interne systemen ten behoeve van hosting van diensten van BIT. Door de redundante uitvoering verwachten wij geen onderbreking van deze diensten.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

02 jul

Onderhoud firewall cluster

Op woensdag 9 juli van 00.00u tot 02.00u zullen engineers van BIT onderhoud uitvoeren aan het firewall cluster van BIT.

Tijdens dit onderhoud worden de twee firewalls uit het cluster één voor één geüpdate. Deze firewalls zijn verantwoordelijk voor de door BIT geleverde UMTS dienst en voor bescherming van diverse interne systemen ten behoeve van hosting van diensten van BIT. Door de redundante uitvoering verwachten wij geen onderbreking van deze diensten.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].