Storing reseller13
Op dit moment ondervindt PCextreme een storing op reseller13.pcextreme.nl
De machine zal kortstondig offline worden gebracht om de problemen te verhelpen.
15:20 De storing is verholpen.
PCextreme storing? Alle PCextreme storingen op een rij. PCextreme server storingen, PCextreme peering problemen, PCextreme hosting storingen. PCextreme internet problemen. Ook mogelijke peering/routing problemen via PCextreme worden vermeld en zo ben je altijd op de hoogte van de laatste storingsmeldingen.
PCextreme server niet bereikbaar? Packet loss server problemen? DDoS? Check eerst hier of er mogelijk een PCextreme storing gaande is. Probeer niet direct aanpassingen uit te voeren op de server, aan software code of onnodige reboots uit te voeren! Als het gaat om een individuele storing op jouw server of shared webhosting, kan het enkel het probleem verergeren.
Als duidelijk is dat het hoogstwaarschijnlijk enkel op jouw server zit, check dan met monitoring of er wellicht iets intern op de server fout gaat (zoals met htop). Het opnieuw opstarten van de server kan opzich geen kwaad binnen dit scenario. Mocht dat alles niet werken? Check dan altijd met PCextreme helpdesk of er meer aan de hand is.
Op dit moment ondervindt PCextreme een storing op reseller13.pcextreme.nl
De machine zal kortstondig offline worden gebracht om de problemen te verhelpen.
15:20 De storing is verholpen.
Heden ervaart PCextreme een onderbreking in de dienstverlening aangaande vps-pool-01. Technici zijn drukdoende het probleem op te lossen en trachten de downtime tot een minimum te beperken.
Update 13:29u – de vps pool alsmede de daarop draaiende virtuele machines zijn weer als vanouds benaderbaar.
Momenteel ervaart PCextreme enkele problemen met de achterliggende database-servers van reseller16. Hierdoor kunt u een database error te zien krijgen op uw websites die op deze machine draaien. Vanzelfsprekend wordt op de achtergrond met man en macht gewerkt dit euvel te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
10:50
De storing is inmiddels verholpen, alle websites op reseller16 zijn weer bereikbaar.
Excuus voor het ongemak.
13:15
Er treden wederom problemen op met de database servers achter reseller16.
Daardoor kunt u momenteel weer database errors krijgen op websites op reseller16.
13:17
De storing is inmiddels verholpen, alle websites op reseller16 zijn weer bereikbaar.
Op dit moment ondervinden wij een storing op reseller13.pcextreme.nl
Wij zijn bezig de problemen te verhelpen en zullen spoedig een update plaatsen op deze website over de voortgang van deze storing.
08:53 – De server is bezig met een consistentie check van het filesystem, zodra deze is afgerond zal de server weer online zijn, dit proces neemt naar verwachting nog ~ 20 minuten in beslag.
09:10 – De server is inmiddels weer als vanouds beschikbaar.
Op het moment is het om een nog onbekende reden niet mogelijk om een verbinding te maken met reseller 16 t/m reseller 24. Onze technici zijn op de hoogte en werken momenteel aan een oplossing.
10:46 Alle reseller servers zijn inmiddels weer operationeel.
PCextreme zal in de nacht van Zondag 4 September op Maandag 5 September 2011 tussen 0:00 en 6:30 onderhoud uitvoeren aan haar netwerk.
Gedurende dit onderhoud zullen enkele korte onderbrekingen kunnen plaatsvinden. Het streven is om de downtime te minimaliseren tot +/- 20 minuten.
Op dit moment kunt u hinder ondervinden bij het gebruik van de Roundcube en Horde webmail. Wij adviseren u in de tussentijd gebruik te maken van Squirrelmail.
Onze excuses voor enig ongemak.
14:08 Zowel RoundCube als Horde webmail werken weer naar behoren.
Momenteel ondervinden we hinder van een storing aan onze telefooncentrale. Hierdoor zijn we telefonisch niet of beperkt bereikbaar op onze support (0900) en verkoop (020) afdeling.
We werken er aan onze bereikbaarheid z.s.m. te herstellen. Excuses voor het ongemak.
1:56 De storing aan de telefooncentrale moet inmiddels verholpen zijn.
Na de uitval van één van onze switches afgelopen nacht zijn er problemen ontstaan bij het starten van onze Hosted Exchange omgeving. Onze technici zijn afgelopen nacht drukdoende geweest met het oplossen hiervan.
07:30 Op dit moment zijn we bezig de dienstverlening vanaf onze uitvalsbases (secundaire omgeving) te herstellen. Hiertoe kopiëren we momenteel alle informatie (e-mail, kalenders, enz,) vanaf het huidige platform naar deze genoemde locatie.
We verwachten de kopieeractie aan het einde van deze ochtend te hebben voltooid. Hierna zullen we integriteit controles uitvoeren die naar verwachting enkele uren in beslag zullen nemen.
We willen benadrukken dat er momenteel geen data verloren is gegaan die op het huidige platform staat.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak. We werken er aan de dienstverlening z.s.m. te herstellen.
10:30 Het kopieren van de bestanden loopt momenteel nog. We verwachten op dit moment dat dit proces tot begin de middag zal duren.
14:10 Het kopieer proces zal naar verwachting om 15:00 voltooid zijn.
15:00 Het kopieer proces is inmiddels voltooid, we starten momenteel met de integriteitscontrole van de gekopieerde data.
16:00 De integriteitscontrole is inmiddels voltooid. We leggen de laatste hand aan de herstelwerkzaamheden.
17:20 De mailfunctionaliteit is zojuist weer hervat, het is wederom mogelijk om inkomend en uitgaand te mailen, de webmail is bruikbaar en uw mobiele toestel kan wederom verbinden. Mogelijk ervaart u problemen met de verbinding vanuit Outlook, aan een oplossing wordt nog gewerkt.
Op het ogenblik heeft PCextreme als gevolg van een switchuitval een verstoring aan enkele onderdelen van haar dienstverlening
PCextreme zal alle middelen tot haar beschikking inzetten om een snelle hervatting van de dienstverlening te bewerkstelligen.
01:15: Alle dienst verstorende servers zijn weer bereikbaar, momenteel worden de non cruciale server weer online gebracht. Exchange is hierbij de uitzondering, hier wordt momenteel nog aan gewerkt.
01:30: Ook alle niet niet cruciale server zijn weer online. Verder informatie m.b.t. Exchange volgt nog.