10 feb

Onderhoud DNS Belgium

DNS Belgium, de uitgevende instantie van .be domeinen, voert op zaterdag 11 februari van 9.00 tot 18.00 uur werkzaamheden uit aan zijn registratiesysteem.

Gevolg van het onderhoud

Deze werkzaamheden hebben tot gevolg dat het op 11 februari tussen 9.00 en 18.00 uur voor Hostnet niet mogelijk is om aanvragen voor .be domeinnamen aan DNS Belgium door te geven. Lees meer

06 dec

Hostnet netwerk onderhoud 6 t/m 8 december

In de nachten van dinsdag 6, woensdag 7 en donderdag 8 december tussen 22.00 uur en 08.00 uur, voert Hostnet onderhoud uit aan onze infrastructuur.

Tijdens het onderhoud worden het shared webhostingplatform, Managed VPS’en en Managed Dedicated Servers voorzien van de laatste updates. Tevens voeren we onderhoud uit aan het netwerk en virtualisatieplatform waar wij onze Unmanaged VPS’en op hosten. Ook wordt onze Cloud-infrastructuur voorzien van de laatste updates.

Gevolg van het onderhoud

Tijdens het onderhoud is uw dienst mogelijk verminderd bereikbaar.
Gedurende het onderhoud is het Control Panel niet bereikbaar

23 nov

Upgrade Hostnet Cloud

Om onze dienstverlening te verbeteren, voeren wij in de nacht van donderdag 24 november een upgrade uit van Hostnet Cloud. Met deze upgrade komen nieuwe features en software-updates beschikbaar.

Wat betekent dat voor u?

Tijdens de upgrade is alleen uw Dashboard niet beschikbaar. Uw actieve omgevingen blijven tijdens de upgrade gewoon bereikbaar.

22 nov

Storing Shared webhosting

Getroffen diensten

  • Webhosting Start, Pro, Plus
  • CMS webhosting (Joomla!, WordPress, Drupal, etc.)
  • Website Maker Lite, 20, Unlimited

Update 24 november, 08.30 uur

Afgelopen nacht hebben onze technici doorgewerkt aan het herstellen van alle data, rond 6.30 uur hebben wij het probleem opgelost. Alle websites zijn weer optimaal bereikbaar.

Ondervindt u nog problemen? Dan raden wij u aan contact op te nemen met onze Klantenservice via onze online chat of 020-7500800. Wij helpen u dan direct verder.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren. Bovendien willen wij u hartelijk bedanken voor uw geduld.

Update 23 november, 17.45 uur

Een deel van de getroffen websites is weer bereikbaar. Wij doen er alles aan om ook de resterende websites zo snel mogelijk online te brengen.

Update 23 november, 13.30 uur

Onze technici zijn druk bezig om de data te herstellen. De verwachting is dat alle websites over 24 uur weer volledig bereikbaar zijn. Wij proberen op alle mogelijke manieren dit proces te versnellen.

Er is op dit moment geen enkele reden om aan te nemen dat er data verloren is gegaan.

Onze excuses
Wij betreuren enorm dat wij u niet eerder van concrete informatie hebben kunnen voorzien. Uiteraard begrijpen wij hoe ontzettend belangrijk de bereikbaarheid van uw website is: wij doen dan ook alles wat mogelijk is om uw website weer online te krijgen. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen?
Dan zijn wij er voor u. Neem contact op met onze Klantenservice via de chat op hostnet.nl of 020-7500800.

Update 23 november, 08.15 uur:

Onze technici hebben de hele nacht doorgewerkt om de verstoring op ons Shared webhostingplatform te verhelpen. Helaas is de verstoring nog niet volledig opgelost. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn updaten wij deze pagina. Onze excuses voor het ongemak.

Update 22 november, 17.05 uur:

Wij kunnen u helaas geen nieuws melden. Onze technici blijven doorwerken aan een oplossing. Zodra er nieuws is, informeren wij u via deze pagina.

Update 22 november, 14.00 uur:

Helaas kunnen wij nog geen nieuwe ontwikkelingen melden. Onze technici werken nog altijd hard aan een oplossing.

Update 22 november, 11.35 uur:

Onze technici werken nog steeds hard aan het verhelpen van de storing. Zij hebben opnieuw een gedeelte van de getroffen websites bereikbaar gemaakt. Het is nog niet bekend wanneer alle websites weer bereikbaar zijn. Zodra er nieuws is, plaatsen wij een update op deze pagina. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Update 22 november, 9.00 uur:

Onze technici werken hard om de verstoring te verhelpen. Een deel van de getroffen websites is inmiddels weer bereikbaar. Het is nog niet bekend wanneer alle getroffen websites weer bereikbaar zijn.

Storing: Shared webhosting, 22 november, 7.50 uur:

Momenteel ondervinden wij een verstoring op een deel van het shared webhostingplatform. Hierdoor is uw website mogelijk niet bereikbaar. Onze technici werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

28 sep

Hostnet opleveringsplatform storing

Update 30 september, 09.40 uur:
Vannacht zijn onze technici doorgegaan met het herstellen van de dienstverlening. De toegang tot de Webmail-omgeving is voor alle klanten hersteld. Het Control Panel is voor sommige klanten nog onbereikbaar. Onze technici werken hard verder aan een oplossing daarvoor.

Update 29 september, 16.20 uur:
Wij kunnen helaas geen nieuwe ontwikkelingen melden. Onze technici werken nog altijd hard aan het herstellen van de toegang tot de Webmail-omgeving en het Control Panel. Wij hopen de dienstverlening snel voor u te kunnen herstellen. Lees meer

19 aug

Shared hosting storing

Update 18.00 uur:

Het probleem is opgelost door onze technici. Uw website is weer optimaal bereikbaar.

Update 16.20 uur:

Helaas kunnen wij u nog geen nieuwe ontwikkelingen melden. Wij plaatsen een update op deze pagina zodra er meer bekend is.

Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Update 15.45 uur:

Onze technici werken nog altijd hard aan een oplossing. Wij hopen de dienstverlening snel voor u te kunnen herstellen.

Storing: Shared webhosting, 15.15 uur:

Op dit moment ondervinden wij helaas een verstoring op het shared webhostingplatform. Onze technici werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Getroffen diensten

  • Webhosting Start, Pro, Plus
  • CMS Webhosting (Joomla!, WordPress, Drupal etc.)
  • Website Maker Lite, 20, Unlimited

Gevolg

Uw website laadt mogelijk traag of laadt niet.

18 jul

Hostnet webhosting onderhoud

In de nacht van maandag 18 op dinsdag 19 juli, tussen 01.00 en 07.00 uur, voeren wij onderhoud uit aan ons webhosting platform. Tijdens het onderhoud wordt onder andere het Hostnet Control Panel geüpdatet naar een nieuwe versie.

Betrokken diensten

– E-mail Start, Pro, Plus
– Hostnet App Suite
– Webhosting Start, Pro, Plus
– Website Maker 20, Unlimited

Gevolg van het onderhoud

– Het Hostnet Control Panel is niet bereikbaar
– Het is niet mogelijk in te loggen op de Website Maker-editor
– Uw website blijft gewoon online en ook uw e-mail blijft gewoon functioneren.

04 jul

Netwerk onderhoud 5 t/m 7 juli

In de nachten van dinsdag 5, woensdag 6 en donderdag 7 juli tussen 01.00 uur en 06.00 uur, voeren wij onderhoud uit aan onze infrastructuur.

Tijdens het onderhoud worden het shared hostingplatform, Managed VPS’en en Managed Dedicated Servers voorzien van de laatste updates. Tevens voeren we onderhoud uit aan het netwerk en virtualisatieplatform waar wij onze Unmanaged VPS’en op hosten.

Gevolg van het onderhoud

Tijdens het onderhoud is uw dienst mogelijk verminderd bereikbaar.

06 jun

Onderhoud dinsdag 7, woensdag 8 en donderdag 9 juni 2016

Hostnet is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Hierdoor wordt er minimaal eens per maand onderhoud uitgevoerd. Tijdens het onderhoud proberen we downtime zoveel mogelijk te voorkomen. Omdat wij begrijpen dat de impact van downtime enorm kan zijn, plannen we de onderhoudswerkzaamheden altijd ‘s nachts. Op deze manier proberen we de impact voor onze klanten tot een minimum te beperken en houden we de bereikbaarheid optimaal.

Het onderhoud

In de nachten van dinsdag 7, woensdag 8 en donderdag 9 juni tussen 01.00 uur en 06.00 uur, voeren wij onderhoud uit aan onze infrastructuur.

Tijdens het onderhoud worden het shared hostingplatform, Managed VPS’en en Managed Dedicated Servers voorzien van de laatste updates. Tevens voeren we onderhoud uit aan het netwerk en virtualisatieplatform waar wij onze Unmanaged VPS’en op hosten.

Gevolg van het onderhoud

Tijdens het onderhoud is uw dienst mogelijk verminderd bereikbaar.