06 okt

Hostnet onderhoud hosting, VPS en Dedicated servers

In de nacht van maandag 6 op dinsdag 7 oktober tussen 00.00 uur en 06.00 uur en de nacht van dinsdag 7 op woensdag 8 oktober tussen 00.00 uur en 06.00 uur,, voeren wij standaardonderhoud uit aan ons serverpark. Tijdens het onderhoud worden het shared webhosting platform, Managed VPS’en en Managed Dedicated Servers voorzien van de laatste updates.

Gevolg van het onderhoud
Tijdens het onderhoud is uw dienst mogelijk verminderd bereikbaar.

Lees meer

17 sep

Storing Control Panel en MySQL

17 september , 10:15 uur:
Momenteel vindt er een storing plaats op ons MySQL-cluster en het Control Panel. Hierdoor is het mogelijk dat uw website voor korte duur onbereikbaar is. Tevens is het niet mogelijk het Control Panel te openen vanuit Mijn Hostnet. Door de storing is het helaas ook niet mogelijk DNS te beheren in Mijn Hostnet.

update 12:30 uur:
De storing op het MySQL-cluster is zojuist verholpen. Alle MySQL-servers zijn weer online. We werken nog hard aan het oplossen van de storing van het Control Panel.

update 16:00 uur:
Op dit moment is het Control Panel nog niet volledig bereikbaar. We werken nog hard aan een definitieve oplossing.

update 17:45 uur:
Onze beheerders werken nog steeds aan een oplossing. Op dit moment is het Control Panel nog niet  voor iedereen bereikbaar.

update 20:45 uur:
Onze beheerders werken vannacht door aan een oplossing. Het is daarom mogelijk dat u vannacht uw Control Panel opnieuw niet kunt bereiken.

31 aug

Hostnet websites problemen (opgelost)

Sinds vanavond ondervinden een deel van de Hostnet klanten storing, waarbij hun website onbereikbaar is (http error 503 “Service Unavailable”) of zeer traag is. Het leek even goed te gaan, maar snel daarna leken de problemen weer terug te zijn.

Zover onze analyse kan zien, is dat het aan de server ligt. Het netwerk en de routing geven normale waarde af en de servers reageren ook op ICMP verkeer. Deze storing komt een paar uur voor het aangekondigde onderhoud van komende nacht.

30 aug

Netwerk onderhoud

Hostnet is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Hierdoor wordt er minimaal eens per maand onderhoud uitgevoerd. Tijdens het onderhoud proberen we downtime zoveel mogelijk te voorkomen. Omdat wij begrijpen dat de impact van downtime enorm kan zijn, plannen we de onderhoudswerkzaamheden altijd ‘s nachts. Op deze manier proberen we de impact voor onze klanten tot een minimum te beperken en houden we de bereikbaarheid optimaal.

In de nacht van maandag 1 september op dinsdag 2 september tussen 00.00 uur en 07.00 uur, voeren wij regulier onderhoud uit. Tijdens het onderhoud worden het shared webhostingplatform, Managed VPS’en en Managed Dedicated Servers voorzien van de laatste updates.

Gevolg van het onderhoud
Tijdens het onderhoud is uw dienst mogelijk verminderd bereikbaar.

07 aug

Hostnet DDoS aanval

opgelost: 7 augustus 2014, 18.00

De impact van de aanval is op dit moment minimaal, daarom melden wij deze verstoring van de dienstverlening af. Helaas zijn we op dit moment doelwit van een DDoS-aanval. Onze technici zijn druk bezig de aanval af te slaan. Wij houden u via deze pagina op de hoogte. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Getroffen diensten
Webhosting Start, Pro, Plus, Hostnet Website Maker

Gevolgen
Uw website laadt niet of trager dan gebruikelijk.
U krijgt een foutmelding dat er een timeout is opgetreden tijdens het bezoek aan uw website.

14 mei

Netwerkstoring (opgelost)

Momenteel ondervinden enkele klanten problemen met het laden van hun website. Het lijkt er op dat er een netwerkstoring is, waardoor sommige websites niet bereikbaar zijn. Technische medewerkers van Hostnet voeren onderzoek uit naar de storing en doen er alles aan om deze te verhelpen.

Update 16:22
Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door buitenlands dataverkeer tussen twee carriers: Atom86 en NL-IX (Open Peering). Beide zijn momenteel bezig met het verhelpen van de netwerkproblemen.

Update 18:00
De storing is verholpen. Verklaring van Hostnet:

Na analyse van de diverse problemen bleek dat er op de transitverbinding van Atom86 problemen zijn met verkeer richting het buitenland waardoor uw website moeilijk bereikbaar is.

Sinds vanmiddag is er intensief contact met KPN waar qua routering op dit moment problemen zijn. KPN heeft getracht de problemen te verhelpen door enkele wijzigingen door te voeren. Helaas is de situatie hierdoor verslechterd. Er waren vele routes welke KPN normaliter afhandelt geblokkeerd. KPN heeft een roll-back uitgevoerd en gaat vannacht nieuwe wijzigingen uitvoeren om de problemen te verhelpen.

De problemen met Atom86 zijn er nog en lijken via de NL-IX/Open peering verbindingen te ontstaan. Netwerktechnici hebben intensief contact met de betreffende partijen om deze problemen op te laten lossen.

Inmiddels is Atom86 uit het netwerk gehaald. Samen met andere nieuwe wijzigingen door KPN lijken de problemen verholpen. We blijven de situatie uiteraard streng monitoren.