Onderhoud Mijn ING, iDEAL, Mobiel bankieren
Komende nacht 14 september tussen 01:00 – 09:00 voert ING onderhoud uit aan Mijn ING, iDeal, Mobiel bankieren en ING geldautomaten. Gedurende het onderhoud zijn deze diensten niet beschikbaar.
iDeal storing? Check voor iDeal storing en problemen. Een overzicht van alle iDeal internetbetalingen storingen en problemen van alle Nederlandse banken.
Komende nacht 14 september tussen 01:00 – 09:00 voert ING onderhoud uit aan Mijn ING, iDeal, Mobiel bankieren en ING geldautomaten. Gedurende het onderhoud zijn deze diensten niet beschikbaar.
begintijd rond 10:00
eindtijd rond 16:15
Momenteel kan een deel van de ING gebruikers de site niet bereiken en niet inloggen op internet bankieren.
Update 10:53
ING lijkt dezelfde problemen te ondervinden als de gelijktijdige grote storing bij Mijn Domein. Beide lijken met dezelfde up-link provider te maken te hebben, welke momenteel een grote storing ondervindt. Hierdoor kunnen verbindingen bij verschillende providers niet met meer met het ING netwerk verbinden.
WAT IS EEN UPLINK PROVIDER?
Een uplink provider, ook wel bekend als peering provider, verzorgt het verkeer tussen de netwerken van (internet)providers onderling. Elke internetprovider heeft in eerste instantie routers en verbindngen, om klanten en eigen servers te bereiken. Als je bijvoorbeeld op een KPN verbinding zit, kan KPN zelf de verbinding naar een KPN server verzorgen. Maar de verbinding naar ING, wat een ander netwerk is, daarvoor is tussen de servers/routers van ING en KPN ook een verbinding nodig. Deze wordt door dergelijke providers verzorgd en de uitwisseling kan zo makkelijker worden overeengekomen tussen meerdere netwerken tegelijkertijd. Het is een manier voor providers om snel grote delen van de hele wereld te kunnen bereiken en niet 1-op-1 afspraken per netwerk te maken.
Update 12:20
De ING storing is nog steeds gaande. De bank lijkt momenteel naarstig opzoek naar welke verbindingen wel/niet werken, om alles in kaart te brengen. Eindtijd is vooralsnog onbekend.
Update 14:35
Nog geen vooruitgang. Storing is nog steeds in onderzoek bij ING.
Update 16:10
De storing is nu 6 uur aan de gang. ING heeft de storing nog steeds niet onder controle. De enige manier om momenteel te verbinden is via verbindingen, die niet via de getroffen netwerkleverancier lopen. Zit je op Wifi, probeer 3G (of omgekeerd). In sommige gevallen werkt dit voor nu.
Update 16:40
De storing is volgens ING opgelost. Vanaf nu moet het weer mogelijk zijn om via de site of de app te bankieren.
Na de storing van gisteren kampt de Rabobank opnieuw met een storing. Dit keer gaat het om internet bankieren, mobiel bankieren en iDeal betalingen. De storing is van kleinere schaal ten opzichte van gisteren. De Rabobank werkt aan een oplossing.
Sinds vanochtend 07:00 ondervindt de Rabobank een grote algemene storing, waardoor internet bankieren, mobiel bankieren, online betalingen via iDeal en het geld opnemen via geldautomaten van de Rabobank verstoord zijn. De bank werkt aan een oplossing.
In de nacht van zaterdag 19 op zondag 20 juli vindt er onderhoud plaats op onze systemen. Dit houdt in dat enkele onderdelen van onze dienstverlening vanaf 01.00 uur niet beschikbaar zijn.
Als gevolg van de onderhoudswerkzaamheden zijn de volgende diensten niet beschikbaar:
U kunt wel gebruik maken van de geld- en betaalautomaten. Naar verwachting kunt u vanaf 03.00 uur weer volledig gebruik maken van al onze diensten.
Om de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen, is regelmatig onderhoud aan de systemen nodig. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Rabobank ondervindt momenteel problemen met internet bankieren, mobiel bankieren en iDeal. Hierdoor is digitaal bankieren of gebruiken maken van betalingen via iDeal van Rabobank beperkt beschikbaar. De bank werkt aan een oplossing.
Op dit moment is er een storing bij de Rabobank met internet bankieren, mobiel bankieren en iDeal. De bank doet er alles aan de storing zo spoedig als mogelijk op te lossen.
Het is momenteel niet mogelijk via internetbankieren, mobiel bankieren en/of iDeal overboekingen te doen via de Rabobank. De bank werkt momenteel aan een oplossing, om haar diensten zo spoedig als mogelijk weer beschikbaar te hebben.
begintijd 07:00
eindtijd 14:30
Sinds vanochtend is er een storing met iDeal. Hierdoor is het niet mogelijk transacties uit te voeren. De storing geldt voor alle banken. Oplostijd is onbekend.
Begindatum: 13-04-2014
Begintijd: 16:50
Eindtijd:
Door een storing kunt u momenteel problemen ondervinden met het betalen van uw Online.nl nota via iDeal in combinatie met ABN-Amro.