02 nov

ING iDeal storing

begintijd rond 11:15

eindtijd onbekend

Sinds het einde van de ochtend kampt ING met een storing. Hierdoor kunnen ING klanten welke een online transactie via iDeal willen uitvoeren, deze niet uitvoeren. In veel gevallen wordt tijdens de betaling via iDeal de optie van ING niet weergegeven. Dit komt door de storing.

De bank heeft de storing inmiddels bevestigd. Over de oorzaak is nog niks bekend. Ook een oplostijd is niet afgegeven.

Lees meer
10 sep

Onderhoud Rabobank internet bankieren

begintijd 01:30

eindtijd 03:30 (verwacht)

Komende nacht, 11 september 2022, zal Rabobank onderhoud plegen aan haar systemen. Gedurende het onderhoud kunnen gebruikers forse impact verwachten:

  • Raadplegen van saldo is niet mogelijk.
  • Geld overschrijven is niet mogelijk.
  • iDeal transacties (= alle online betalingen bij bv. webshops) is niet mogelijk.

Gebruikers van de Rabobank moeten hier rekening mee houden. Mochten er nog belangrijke transacties gedaan moeten worden, is het raadzaam deze zo snel als mogelijk uit te voeren voor het onderhoud.

Lees meer
31 aug

Rabobank internetbankieren storing

Aan het begin van de middag is er een storing ontstaan bij de Rabobank. Klanten van de bank kunnen hierdoor geen gebruik maken van internetbankieren. Ook bankieren via de Mobiele apps van de Rabobank is niet mogelijk.

De bank heeft de storing inmiddels bevestigd en zegt hard te werken aan een oplossing. Pinnen werkt vooralsnog wel gewoon. Oplostijd is nog onbekend.

Lees meer
21 dec

Inlogproblemen ABN AMRO

Vanochtend heeft ABN AMRO een storing ondervonden in haar systemen. Hierdoor hebben gebruikers problemen kunnen ervaren met het inloggen op internet bankieren en ook met overboekingen doen. Ook gebruik van iDeal kan foutmeldingen geven.

De bank heeft inmiddels gemeld dat de problemen zijn opgelost.

Update 12:22

Het lijkt erop dat de problemen niet geheel zijn opgelost. Sommige gebruikers melden nog steeds problemen met internet en mobiel bankieren.

24 nov

iDeal storing

Sinds vanavond ondervindt iDeal problemen met haar systemen. Hierdoor is het niet mogelijk om via webshops bestellingen te betalen via iDeal als betaal middel.

De oorzaak van de storing is nog onbekend. Ook een mogelijke oplostijd is niet gegeven. Lees meer

12 aug

Storing ING internetbankieren (opgelost)

begintijd rond 10:00
eindtijd rond 16:15

Momenteel kan een deel van de ING gebruikers de site niet bereiken en niet inloggen op internet bankieren.

Update 10:53
ING lijkt dezelfde problemen te ondervinden als de gelijktijdige grote storing bij Mijn Domein. Beide lijken met dezelfde up-link provider te maken te hebben, welke momenteel een grote storing ondervindt. Hierdoor kunnen verbindingen bij verschillende providers niet met meer met het ING netwerk verbinden.

WAT IS EEN UPLINK PROVIDER?
Een uplink provider, ook wel bekend als peering provider, verzorgt het verkeer tussen de netwerken van (internet)providers onderling. Elke internetprovider heeft in eerste instantie routers en verbindngen, om klanten en eigen servers te bereiken. Als je bijvoorbeeld op een KPN verbinding zit, kan KPN zelf de verbinding naar een KPN server verzorgen. Maar de verbinding naar ING, wat een ander netwerk is, daarvoor is tussen de servers/routers van ING en KPN ook een verbinding nodig. Deze wordt door dergelijke providers verzorgd en de uitwisseling kan zo makkelijker worden overeengekomen tussen meerdere netwerken tegelijkertijd. Het is een manier voor providers om snel grote delen van de hele wereld te kunnen bereiken en niet 1-op-1 afspraken per netwerk te maken.

Update 12:20
De ING storing is nog steeds gaande. De bank lijkt momenteel naarstig opzoek naar welke verbindingen wel/niet werken, om alles in kaart te brengen. Eindtijd is vooralsnog onbekend.

Update 14:35
Nog geen vooruitgang. Storing is nog steeds in onderzoek bij ING.

Update 16:10
De storing is nu 6 uur aan de gang. ING heeft de storing nog steeds niet onder controle. De enige manier om momenteel te verbinden is via verbindingen, die niet via de getroffen netwerkleverancier lopen. Zit je op Wifi, probeer 3G (of omgekeerd). In sommige gevallen werkt dit voor nu.

Update 16:40
De storing is volgens ING opgelost. Vanaf nu moet het weer mogelijk zijn om via de site of de app te bankieren.

Storingsoverzicht - alle storingen, internet storingen