07 aug

Hostnet DDoS aanval

opgelost: 7 augustus 2014, 18.00

De impact van de aanval is op dit moment minimaal, daarom melden wij deze verstoring van de dienstverlening af. Helaas zijn we op dit moment doelwit van een DDoS-aanval. Onze technici zijn druk bezig de aanval af te slaan. Wij houden u via deze pagina op de hoogte. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Getroffen diensten
Webhosting Start, Pro, Plus, Hostnet Website Maker

Gevolgen
Uw website laadt niet of trager dan gebruikelijk.
U krijgt een foutmelding dat er een timeout is opgetreden tijdens het bezoek aan uw website.

14 mei

Netwerkstoring (opgelost)

Momenteel ondervinden enkele klanten problemen met het laden van hun website. Het lijkt er op dat er een netwerkstoring is, waardoor sommige websites niet bereikbaar zijn. Technische medewerkers van Hostnet voeren onderzoek uit naar de storing en doen er alles aan om deze te verhelpen.

Update 16:22
Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door buitenlands dataverkeer tussen twee carriers: Atom86 en NL-IX (Open Peering). Beide zijn momenteel bezig met het verhelpen van de netwerkproblemen.

Update 18:00
De storing is verholpen. Verklaring van Hostnet:

Na analyse van de diverse problemen bleek dat er op de transitverbinding van Atom86 problemen zijn met verkeer richting het buitenland waardoor uw website moeilijk bereikbaar is.

Sinds vanmiddag is er intensief contact met KPN waar qua routering op dit moment problemen zijn. KPN heeft getracht de problemen te verhelpen door enkele wijzigingen door te voeren. Helaas is de situatie hierdoor verslechterd. Er waren vele routes welke KPN normaliter afhandelt geblokkeerd. KPN heeft een roll-back uitgevoerd en gaat vannacht nieuwe wijzigingen uitvoeren om de problemen te verhelpen.

De problemen met Atom86 zijn er nog en lijken via de NL-IX/Open peering verbindingen te ontstaan. Netwerktechnici hebben intensief contact met de betreffende partijen om deze problemen op te laten lossen.

Inmiddels is Atom86 uit het netwerk gehaald. Samen met andere nieuwe wijzigingen door KPN lijken de problemen verholpen. We blijven de situatie uiteraard streng monitoren.

05 aug

Storing 5 augustus 2009

Op woensdagochtend 5 augustus, rond 05.30 uur, is er sprake geweest van een storing op het netwerk waarin de servers van Hostnet zijn ondergebracht. De dienstverlening is om 8.37 uur volledig hervat., De oorzaak wordt momenteel onderzocht en de nodige maatregelen zullen worden genomen om soortgelijke storingen in de toekomst te voorkomen. Er zijn geen gegevens verloren gegaan en e-mailberichten worden afgeleverd., Onze excuses voor het ongemak.

11 jun

Storing 11 juni 2009

Op donderdagmiddag 11 juni 2009 is er wegens onderhoud aan het netwerk een kortstondige storing ontstaan. Het onderhoud betrof de configuratie van een nieuw beveiligingssysteem. Dit systeem moet ervoor zorgen dat ons gehele serverpark nog veiliger wordt tegen aanvallen van buitenaf. Door een menselijk fout was al het verkeer van en naar ons serverpark geblokkeerd., Omdat de oorzaak van de storing duidelijk was bij de beheerders, is het probleem binnen een half uur verholpen. Tijdens de storing zijn geen gegevens verloren gegaan en wordt e-mail gewoon afgeleverd., Onze excuses voor het ongemak.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.