17 sep

Netwerk onderhoud filers PDC2

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 18 september 2016
Frame: 11:00 uur – 12:30 uur
Duur: 1,5 uur
Omschrijving: Vanwege een bug in de software die in sommige gevallen het netwerkverkeer stopt wordt op zondag 18 september een upgrade uitgevoerd.
Gedurende de upgrade is er geen redundantie in de betreffende filer.
Er wordt geen impact verwacht, de dienstverlening draait gewoon door.
Gedurende het onderhoudsinterval zijn er 2 momenten waarop er enkelvoudig gedraaid wordt gedurende ongeveer 10 minuten.
Impact op: Klanten die gebruik maken van Backup Storage in PDC2, en klanten met Express- en Performance cloudservers in PDC2
14 sep

Onderhoud filers PDC1

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 15 september 2016
Frame: 22:00 uur – 23:30 uur
Duur: 1,5 uur
Omschrijving: Vanwege een bug in de software die in sommige gevallen het netwerkverkeer stopt wordt op donderdag 15 september een upgrade uitgevoerd.
Gedurende de upgrade is er geen redundantie in de betreffende filer.
Er wordt geen impact verwacht, de dienstverlening draait gewoon door.
Gedurende het onderhoudsinterval zijn er 2 momenten waarop er enkelvoudig gedraaid wordt gedurende ongeveer 10 minuten.
Impact op: Klanten die gebruik maken van Backup Storage in PDC1
28 jun

Storing Back-up servers

Kenmerken van de storing

Storing op het back-up cluster, back-ups kunnen niet gemaakt worden & restores kunnen niet uitgevoerd worden.

Getroffen systemen

* backup07.denit.net
* backup08.denit.net
* backup09.denit.net

Afhandeling

Onze beheerafdeling werkt met man en macht aan een oplossing, zodra er meer informatie beschikbaar komt vermelden wij deze uiteraard in een update aan dit bericht

 

08 jun

Spoedonderhoud backup07.denit.net

Op dit moment vindt spoedonderhoud plaats op de backupserver backup07.denit.net.
Er wordt naar gestreefd om het onderhoud zo spoedig mogelijk te hebben afgerond.

Het is vooralsnog onduidelijk hoe lang het onderhoud zal duren.
Zodra daar meer informatie over beschikbaar is zal de onderhoudsmelding worden bijgewerkt.

30 dec

Spoedonderhoud Cloud Backup

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 30 december 2014
Frame: 10:00 uur – 11:00 uur
Duur: 1 uur
Omschrijving: Vandaag 30 december 2014 pleegt Previder onderhoud op het Cloud Backup-platform.
Tijdens dit onderhoud is de Cloud Backup-dienst verminderd beschikbaar.
Impact op: klanten die gebruik maken van Cloud Backup en Whitelabel Cloud Backup
15 dec

PCextreme backup server storing

Currently we’re experiencing issues with one of our Idera R1soft backup servers. The software currently is not functioning correctly. PCextreme technicians have contacted the software manufacturer in order to get this resolved.

Update

The manufacturer provided a fix for the software and the service is running again. Because the service was not available for some time, there is a queue currently for next jobs. This will gradually diminish.

29 okt

Storing Cloudbackup-dienst verminderd beschikbaar

Status: Storing (gesloten) Storing begin: 04:00
Storing eind: 16:00
Datum: 29 oktober 2014
Omschrijving: Op dit moment doet er zich een probleem voor op één van de cloudbackup nodes. Backup account die gebruik maken van de betreffende node kunnen geen backup maken of afronden.
Impact op: Klanten die gebruik maken van cloudbackup en/of whitelabel-backup.
Actie: De storing is op dit moment in onderzoek bij de leverancier.
Update: [29 oktober – 13:56 uur]

De verstoring van de node is opgelost. Wij ervaren op dit moment nog wel verminderde performance op deze node.

[29 oktober – 16:04 uur]

De node werk weer naar behoren, de performance problemen zijn ook verholpen. De storing is opgelost.
19 okt

Storing Cloudbackup

Status: Storing (gesloten) Storing begin: 13:30
Storing eind: 21:23
Datum: 19 oktober 2014
Omschrijving: Er zijn op dit moment problemen met Cloudbackup. Hierdoor is cloudbackup tijdelijk niet beschikbaar.
Impact op: Klanten die Cloudbackup afnemen
Actie: We zijn bezig met het verhelpen van deze storing.
Update: [19 oktober – 14:42 uur]

Na verdere analyse is gebleken dat er mogelijk vanaf 11:30 problemen zijn ontstaan. Enkele klanten kunnen dus al eerder last hebben ondervonden van dit probleem.
We zijn nog druk bezig met het lokaliseren van de oorzaak.

[19 oktober – 16:15 uur]

Cloudbackup is voor een deel weer hersteld. Nog enkele klanten kunnen hinder ondervinden, hier zijn we nog aan het onderzoeken.

[19 oktober – 21:07 uur]

Cloudbackup is weer volledig hersteld.