05 okt

Previder CloudBackup onderhoud

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 6 oktober 2014
Frame: 08:00 uur – 17:00 uur
Duur: 9 uur
Omschrijving: Op maandag 6 oktober 2014 pleegt Previder onderhoud op het CloudBackup-platform.
Tijdens dit onderhoud is de Cloudbackup-dienst verminderd beschikbaar.
Impact op: klanten die gebruik maken van CloudBackup en Whitelabel CloudBackup
29 sep

Downtime backup05.denit.net

In de nacht van 28-09-2014 naar 29-09-2014 is de backup server backup05.denit.net gereboot. Hierdoor zijn de lopende backup taken afgebroken. Uw backups zullen komende nacht weer automatisch gestart worden. Indien u wilt dat er vandaag nog een backup taak gestart wordt kunt u contact opnemen met onze support afdeling.

25 sep

Storing Backup Essential platform (opgelost)

Status: Storing (gesloten) Storing begin: 09:00
Storing eind: 09:30
Datum: 25 september 2014
Omschrijving: Momenteel krijgen wij meldingen binnen van klanten die melden dat hun Backup Essential backup van afgelopen nacht is mislukt.
Impact op: Klanten die gebruik maken van Backup Essentials / IASO backup.
Actie: Wij zijn deze problemen momenteel aan het onderzoeken en hopen hier zo spoedig mogelijk meer informatie over te kunnen verstrekken.
Update: [25 september – 09:33 uur]

De storing is inmiddels verholpen.Sommige Backup Essential accounts zullen automatisch verder gaan met hun backup en anderen zullen het backuppen hervatten volgens het backup schema. Backups handmatig starten is mogelijk maar niet vereist. Indien u nog problemen ervaart dan horen wij dit graag.

02 sep

Onderhoud CloudBackup

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 03 september 2014
Frame: 08:00 uur – 20:00 uur
Duur: 12 uur
Omschrijving: Op woensdag 3 september 2014 pleegt Previder onderhoud op het CloudBackup-platform.
Tijdens dit onderhoud is de Cloudbackup-dienst verminderd beschikbaar.
Impact op: klanten die gebruik maken van CloudBackup en Whitelabel CloudBackup
12 jul

Directadmin backups uitgeschakeld

Vanwege traagheid op het reseller platform waar verschillende reseller servers hinder door hebben ondervonden hebben we de directadmin backups tijdelijk uitgeschakeld. Dit zou het hinder op de servers moeten verminderen. Deze maatregel blijft tot nader orde van kracht. We excuseren ons voor enig ongemak wat u hierdoor kunt ondervinden. Daarnaast willen benadrukken we dat er nog steeds backups worden gemaakt, buitenom de door de klant zelf in te stellen directadmin backups

28 jul

Update KPN storing Rotterdam

(onderstaande tekst is de officiële verklaring van KPN omtrent de storing van het mobiele netwerk in Rotterdam)

In de nacht van dinsdag op woensdag is er een storing geweest in een belangrijk knooppunt in het netwerk van KPN in Rotterdam. Door deze storing vielen in de regio Rotterdam diverse verbindingen uit, die onder andere gebruikt worden door hulpdiensten en vervoersdiensten. Het noodnummer 112 ondervond geen hinder en was gewoon bereikbaar. Na enkele uren was de storing verholpen; alle verbindingen waren woensdag ochtend omstreeks 07:30 weer in bedrijf.

Cross connect
De oorzaak van de storing ligt in een zogenaamd ‘cross connect’ systeem. In de berichtgeving komt het woord ‘kastje’ veelvuldig voor. Enige verduidelijking is op zijn plaats: het gaat hier om complex apparatuur. Een cross connect is een belangrijk knooppunt in het netwerk, waar veel verschillende verbindingen bij elkaar komen. Op de betreffende cross connect in de centrale in de Rotterdamse Waalhaven komen 6.238 verbindingen samen. Iedere seconde verwerkt dit knooppunt 8 tot 10 Gigabit aan data. Er zijn ca 100 van deze cross connect knooppunten door heel Nederland.
Hoewel de functie van een cross connect niet door andere systemen kan worden opgevangen, bestaan de cross connects van KPN zelf uit twee delen die elkaars werk over kunnen nemen. In dit geval leidden onderhoudswerkzaamheden aan het ene deel tot een storing in het andere deel van de cross connect. Volgens leverancier Alcatel-Lucent komt een dergelijke storing zeer zelden voor; KPN heeft hier niet eerder mee te maken gehad. Cross connects staan in de wereld van de telecom bekend als zeer robuuste en betrouwbare systemen.

Onderzoek
Technici van KPN en Alcatel-Lucent zijn druk bezig met onderzoek naar de oorzaak en verloop van deze storing om eventuele herhaling in de toekomst te kunnen voorkomen. Zodra de uitkomsten van het onderzoek beschikbaar zijn zullen we hierop terugkomen. Hangende de uitkomsten van dit onderzoek worden overigens geen werkzaamheden gepleegd aan de andere cross connect knooppunten