01 dec

Downtime Aurora Compute

2015-12-01 19:35 UTC Currently one cluster in Aurora Compute is unresponsive. VM’s running on this part of the cloud are unreachable. Our technicians are currently working to resolve the situation.

2015-12-01 20:12 UTC Our technicians have found and fixed the problem. Virtual machines are starting again.

05 nov

DDOS aanval op een server binnen onze Vmware cloud

inds 20:00u vind er een  hevige ( 15 GB/sec)  DDOS aanval plaats  op een server  binnen onze VMware omgeving. Voor een korte periode kunnen andere servers die binnen onze reguliere Vmware Cloud staan hier hinder van ondervonden hebben en in sommige gevallen nog ondervinden vanwege een oplopende disklatency, dit zou echter binnen enkele minuten verholpen moeten zijn.

Alle verkeer richting deze server wordt inmiddels omgeleid via de Nawas oplossing die wij tot onze beschikking hebben, hierdoor zal de verdere overlast tot een minimum beperkt worden.

Uiteraard zullen wij u via deze pagina op de hoogte houden van eventuele statuswijzigingen met betrekking tot deze aanval.

30 okt

Storing vcloud portal

Korte Omschrijving van de kwetsbaarheid

Om 09:00 hebben wij geconstateerd dat het niet mogelijk is om wijzigingen in het virtuele datacenter door te voeren via de vcloud portal. Na de eerste probleem analyse is gebleken dat dit wordt veroorzaakt doordat de cell proxy geen verbinding heeft met ”virtual center”.

 

Getroffen systemen

Alle virtuele machines in het virtuele datacenter zijn beschikbaar, het is op dit moment echter niet mogelijk om wijzigingen door te voeren via de vcloud portal.

 

Te nemen maatregelen

Onze enigeers zijn bezig om de oorzaak van het probleem te achterhalen en zo spoedig mogelijk op te lossen.

 

Voor meer informatie

Statusupdates worden via deze pagina gecommuniceerd. Voor meer informatie kunt u bellen naar 020 337 1801 of via e-mail [email protected]

18 sep

[NL] Unexpected event on one of our Public Cloud platforms

Time: September 18, 2015 09:35:00 (CEST)
Dear LeaseWeb customer,

Today at 09:35 CEST, we encountered an unexpected event on one of our Public Cloud platforms in Netherlands, which unintentionally stopped a part of the active instances. Public Cloud Servers in following network prefixes might have been affected:

62.212.93.0/24
82.192.68.0/24
85.17.113.0/24

LeaseWeb engineers found the apparent cause of this issue and already provided a solution for the major part of the affected instances. If your instance is still not available , please be advised to restart it through the LeaseWeb Customer Portal (https://secure.leaseweb.com).

If you need further assistance, please contact [email protected] and we will give you the help you need.

16 sep

[DE] Unexpected event on our Cloud platform in Germany [Update]

Time: September 16, 2015 10:30:00 (CEST)
Dear LeaseWeb customer,

[FINAL UPDATE SEPT 16th, 12:55 CEST]
LeaseWeb engineers and our storage supplier have performed additional checks and, although all services are back online, redundancy is not fully restored. Please be assured that we are focusing all our resources on this issue and we are determined to fully restore redundancy as soon as possible.

The current situation and the general stability of this platform do not meet our company standards and the reliability that you may expect from LeaseWeb. We had already planned to move to a new full SSD storage platform and the recent incidents have accelerated this process. Detailed plans for this migration are now being prepared and all customers on this platform will be emailed personally about its progress. Therefore this is the final update about this incident that we will post in the NOC.

[UPDATE SEPT 16th, 11:35 CEST] LeaseWeb engineers are continuously monitoring the platform and found that the load on the platform has normalized. If you still encounter issues with your instance at this moment, please contact [email protected] and we will give you the help you need. A final update can be expected within the next hour.

[UPDATE SEPT 16th, 11:05 CEST] Shortly after the unexpected event occurred, the Cloud platform established a fail-over to the standby system of the clustered environment. The platform is now recovering, but this process is causing high load on the nodes. Rest assured that LeaseWeb engineers are closely monitoring the availability of the platform. As soon as we have more information this NOC post will be updated.

[ORIGINAL MESSAGE]
Today at 10:30 CEST, we encountered an unexpected event on our Cloud platform in Germany, resulting in a disruption of your Virtual Server and/or Cloud Server instance(s) (both public and private).

LeaseWeb engineers found the apparent cause of this issue and are working on recovering the platform with the highest priority. As soon as we have more information, or an estimation when we expect the issues to be solved, we will update you again.

11 sep

[DE] Unexpected event on our Cloud platform in Germany

Time: September 11, 2015 11:40:00 (CEST)
Dear LeaseWeb customer,

Today at 11:40 CEST, we encountered an unexpected event on our Cloud platform in Germany, resulting in a disruption of your Public Virtual Server and Cloud Server instance(s). LeaseWeb engineers found the cause of this issue and are working on recovering the platform with the highest priority.

As soon as we have more information, or an estimation when we expect the issues to be solved, we will update you again.

12 aug

Onderhoud ESXi hosts vCloud platform

Woensdag 19 augustus vanaf 22:00 uur ’s avonds zullen wij onderhoud uitvoeren op de ESXi hosts in de vCloud omgeving. Dit onderhoud heeft geen directe invloed op uw beschikbaarheid.

Tijdens dit onderhoud worden de ESXi hosts voorzien van de laatste security patches en bugfixes. Het onderhoud zal telkens op één host tegelijkertijd plaatsvinden door deze in maintenance mode te zetten. Het gevolg hiervan is dat alle virtuele machines op de te updaten host, online worden gemigreerd naar één van de overige hosts. Hierbij zal geen downtime plaatsvinden.

Voor vragen over dit onderhoud kunt u telefonisch contact opnemen met onze support afdeling via 020-3371801 of per e-mail via [email protected]

13 jul

Aurora Compute onderhoud

Zoals eerder per e-mail aangekondigd voeren wij aankomende nacht onderhoud uit aan de achterliggende software van Aurora Compute (CloudStack). Het onderhoud begint op dinsdag 14 juli om 23:00 uur en we verwachten dit om 03:00 afgerond te hebben. Tijdens het onderhoud voeren wij verschillende updates door, welke een positieve invloed heeft op de stabiliteit van het platform en ons tevens meer vrijheid biedt in het aanbieden van nieuwe features in de toekomst. Belangrijk om te weten is dat alle instances tijdens het onderhoud online blijven, maar het controlepaneel zal in deze periode minder toegankelijk zijn.

2015-07-15 01:07 UTC

Database updates are taking longer than we anticipated, we hope that we can continue the upgrade soon.

2015-07-15 03:07 UTC

We have completed the upgrade, and we are proudly running CloudStack 4.5 now 🙂

21 mei

iCloud storing treft Apple’s iCloud diensten

Sinds vanochtend is er een iCloud storing.  Over de hele wereld klagen iCloud gebruikers te kampen met diverse problemen. Ook Nederlandse gebruikers melden dat iCloud storing bij hen lijkt te hebben. Apple’s opslagdienst vraagt continu om in te loggen, zonder dat er verder iets gebeurd.

icloud storing

iCloud storing: bestanden, foto’s en mail niet beschikbaar.

Ook kunnen bestanden, foto’s en mail via de opslagdienst niet benaderd worden. Op de storingspagina van Apple wordt geen meldingen gemaakt van deze wereldwijde storing. Ook lijkt er nog geen verbetering te zijn in het herstellen van de dienst.

Update 16:45

De storing is volgens Apple voorbij. Gebruikers melden dat alle diensten bereikbaar zijn en kunnen weer bij hun content.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.