08 dec

– 8 december 2008: (Update) Storing Hengelo-Centrum

Geachte klant,

Op dit moment ondervinden wij problemen met netwerkapparatuur op de wijkcentrale Hengelo-Centrum.
Als gevolg hiervan kunt u hinder ondervinden met voice-diensten geleverd in de omgeving Hengelo.
Onze engineers zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Update:

Op dit moment is de storing verholpen, mocht u nog problemen ervaren neem dan contact op met onze Service Desk via tel: 020-7989880 of via e-mail: [email protected].

Onze excuses voor het ongemak.

20 nov

network problems at Easynet [Update]

Time: November 20th 2008 06:40:00(CEST)
Dear Customer,

At the moment we experience some troubles at Easynet.

We are doing our utmost to solve this issue a.s.a.p.
As soon as we have more information available, we will publish it here.

Please be patient while we are working on this problem.

Regards,
LeaseWeb BV

[UPDATE 07:04]
Service is restored. We are still investigating the cause of the problem.

[UPDATE 07:38]
The problem was caused by one of our carriers having a black-hole route for the Easynet prefixes. After shutting sessions with this carrier service was restored.
We are investigating with their NOC to find a root cause.

20 nov

network problems at Easynet

Time: November 20th 2008 06:40:00(CEST)
Dear Customer,

At the moment we experience some troubles at Easynet.

We are doing our utmost to solve this issue a.s.a.p.
As soon as we have more information available, we will publish it here.

Please be patient while we are working on this problem.

Regards,
LeaseWeb BV

17 nov

– 17 november 2008: Noodonderhoud Helmond Centrum 18 november

Als gevolg van een storing acht Easynet het noodzakelijk om noodonderhoud te plegen. Wij zullen ons uiterste best doen om de impact van dit noodonderhoud tot een minimum te beperken.

Wanneer:
In de nacht van 17 op 18 november tussen 0:00 en 1:00

Impact:
In deze periode zullen klanten met voice- of data-diensten aangesloten op de MDF Helmond Centrum mogelijk een serviceonderbreking van +/- 5 minuten ervaren.
Voor meer informatie over deze melding kunt u contact op met het Easynet Customer Support Center via tel: 020-7989880 of via e-mail: [email protected]

14 nov

– 14 november 2008: onderhoud 19 november

Onderhoud:
Onderhoud derde partij.

Wanneer:
In de nacht van dinsdag op woensdag, 19 november 2008 tussen 0:00 en 2:00 uur.

Onderbreking:
Als gevolg van het onderhoud kunnen klanten mogelijk in bovengenoemde tijdsperiode een onderbreking van +-45 minuten ervaren.

Dit geldt voor klanten met aan aansluiting op een van de volgende locaties:

Almere
Barendrecht
Barneveld
Culemborg
Doorn
Driebergen
Ermelo
Haarlem
Lunteren
Mijdrecht
Nuenen
Santpoort
Terneuzen
Weert
Wilnis

Mocht u nog vragen hebben over deze melding, neemt u dan contact op met het Easynet Customer Support Center via tel: 020-7989880 of via e-mail: [email protected].

23 okt

– 23 oktober 2008: Noodonderhoud Etherstream 23 oktober

Als gevolg van een storing acht Easynet het noodzakelijk om noodonderhoud te plegen. Wij zullen ons uiterste best doen om de impact van dit noodonderhoud tot een minimum te beperken.

Wanneer:
Easynet zal dit noodonderhoud uitvoeren op de ochtend van vrijdag 24 oktober, tussen 0:00 uur en 01:00 uur.

Impact:
In deze periode zullen klanten met Easynet Etherstream diensten in de omgeving van Amsterdam en omstreken mogelijk een serviceonderbreking van +/- 5 minuten ervaren.

Voor meer informatie over deze melding kunt u contact op met het Easynet Customer Support Center via tel: 020-7989880 of via e-mail: [email protected]

01 okt

– 1 oktober 2008: Noodonderhoud Shared Hosting

Onderhoud:
In verband met eerdere problemen gerelateerd aan het shared hosting platform zal er noodonderhoud plaatsvinden.

Wanneer:
In de nacht van woensdag 1 oktober vanaf 22:00 tot donderdag 2 oktober 0:00.

Onderbreking:
Als gevolg van het onderhoud zullen in bovengenoemde tijdsperiode de websites die draaien op het shared hosting platform van Easynet mogelijk voor korte tijd onbeschikbaar zijn.

Mocht u nog vragen hebben over deze melding, neemt u dan contact op met het Easynet Customer Support Center via tel: 020-7989880 of via e-mail: [email protected].

26 sep

Emergency maintenance Ring3 [Resolved] [Update]

Startdate: September 26th 2008 03:30:00
Enddate: September 26th 2008 06:00:00

Dear customer,

As a precaution we will preform some emergency maintenances. This maintenance is needed to update the software running on our ring 3 routers. This ring is used mainly for bulk traffic between our hops. Following the problems we had yesterday we will upgrade to a new version of IOS. Impact to customers should be minimal as traffic will directed to our other rings. Customers can see packetloss at the moment of reboot and after reboot has finished. The reboot is needed on the following locations:

Easynet

Schuberg Philis

EvoSwitch

Telecity Redbus

Telecity 2

Nikhef

The software update is also needed so we can migrate ring 3 to mpls. This migration is scheduled for next week and details will be posted when we have the schedule ready.

We are currently still investigating all issues we had yesterday.

Kind regards,

LeaseWeb – NOC

[update 03:13]

We will start with at 3:30 with rebooting easynet.

[update 03:58]

reboot of easynet has finished schuberg philis is rebooting now.

[update 04:09]

we will now reboot telecity 2.

[update 04:20]

we will now reboot nikhef.

[update 04:26]

we will now reboot telecity redbus.

[update 04:34]

we will reboot evoswitch next. this will be done within the next 1/2 hour.

[update 04:54]

all reboots are done maintenance is closed.

25 sep

Emergency maintenance Ring3

Startdate: September 26th 2008 03:30:00
Enddate: September 26th 2008 06:00:00

Dear customer,

As a precaution we will preform some emergency maintenances. This maintenance is needed to update the software running on our ring 3 routers. This ring is used mainly for bulk traffic between our hops. Following the problems we had yesterday we will upgrade to a new version of IOS. Impact to customers should be minimal as traffic will directed to our other rings. Customers can see packetloss at the moment of reboot and after reboot has finished. The reboot is needed on the following locations:

Easynet

Schuberg Philis

EvoSwitch

Telecity Redbus

Telecity 2

Nikhef

The software update is also needed so we can migrate ring 3 to mpls. This migration is scheduled for next week and details will be posted when we have the schedule ready.

We are currently still investigating all issues we had yesterday.

Kind regards,

LeaseWeb – NOC

18 sep

Emergergency Easynet room 2a Airco problem [Update]

Startdate: September 18th 2008 12:29:00
Enddate: September 18th 2008 14:29:00

Dear Customer,

Easynet has informed us about a faulty fan in room 2a. This needs to be replaced urgently. To replace the fan the chiller needs to turn off. This should only affect room 2a. We have engineers onsite to monitor the situation. All updates we recieve will be placed here.

[update 12:37]

The problems is contained to one airco which needs to shutdown. The other airco will take over so increase in temperature will be minimal. We will of course monitor the situation closely.

When we have more information we will update this page.

Regards,

LeaseWeb BV