05 jan

PCextreme DDoS attack

Currently we are receiving DDoS attacks to multiple different parts of our network. Our network technicians are working very hard to divert the attacks as quickly as possible. You may however experience short service interruptions for which we apologize in advance.

29 dec

PCextreme Aurora Compute onderhoud

Due to degraded performance on parts of the PCextreme Aurora Compute platform we will perform maintenance on the platform this afternoon. During this window we will live-migrate a part of the running instances to other parts of the infrastructure. Live migration should run without any or with minimal downtime. We on forehand apologize if any downtime or inconvenience will occur.

16 dec

PCextreme storing reseller06, 07, 08, 09 en 10

Enkele minuten geleden ervaarde wij problemenEnkele minuten geleden ervaarde wij problemen met 1 van onze reseller storage machines. Hierdoor zijn reseller06 t/m 10 momenteel onbereikbaar. De storage machine is ondertussen weer bereikbaar en er worden diverse test gedaan om de integriteit van de resellers te controleren. Naar verwachting zijn de machine met 15-30 min weer bereikbaar.

2014-12-16 22:12 UTC
De downtime n.a.v. de storage machine heeft corrupties bij enkele InnoDB databases veroorzaakt. Onze technische dienst zijn bezig met herstel werkzaamheden. Dit zal naar verwachting enkele uren in beslag nemen.

2014-12-17 08:12 UTC
Helaas duren de herstelwerkzaamheden langer dan geplanned. Momenteel zijn een groot deel van de databases reeds terug gezet. Onze technische dienst is druk bezig de resterende databases te herstellen. Naar verwachting zijn alle databases in de komende uren terug gezet.

2014-12-17 09:12 UTC
De herstelwerkzaamheden op reseller06, 07, 08 en 10 zijn inmiddels voltooid.met 1 van onze reseller storage machines. Hierdoor zijn reseller06 t/m 10 momenteel onbereikbaar. De storage machine is ondertussen weer bereikbaar en er worden diverse test gedaan om de integriteit van de resellers te controleren. Naar verwachting zijn de machine met 15-30 min weer bereikbaar.

2014-12-16 22:12 UTC
De downtime n.a.v. de storage machine heeft corrupties bij enkele InnoDB databases veroorzaakt. Onze technische dienst zijn bezig met herstel werkzaamheden. Dit zal naar verwachting enkele uren in beslag nemen.

2014-12-17 08:12 UTC
Helaas duren de herstelwerkzaamheden langer dan geplanned. Momenteel zijn een groot deel van de databases reeds terug gezet. Onze technische dienst is druk bezig de resterende databases te herstellen. Naar verwachting zijn alle databases in de komende uren terug gezet.

2014-12-17 09:12 UTC
De herstelwerkzaamheden op reseller06, 07, 08 en 10 zijn inmiddels voltooid.

15 dec

PCextreme backup server storing

Currently we’re experiencing issues with one of our Idera R1soft backup servers. The software currently is not functioning correctly. PCextreme technicians have contacted the software manufacturer in order to get this resolved.

Update

The manufacturer provided a fix for the software and the service is running again. Because the service was not available for some time, there is a queue currently for next jobs. This will gradually diminish.

07 dec

PCextreme storing Aurora Compute

Starting this morning at around 07:15 (GMT +1) we experience interruptions on a part of the Aurora Compute services. Mainly SSD based Instances (Virtual Machines with SSD based storage) are affected by this issue. These machines are currently unresponsive. We are looking into this issue and we will follow-up this message as soon as we have more information.

The cause of this incident has been found and resolved. Instances should be up and running again. Our apologies for the inconvenience caused.

04 dec

PCextreme storing Shared Hosting

Momenteel kan u als gevolg van problemen met een van onze core routers, problemen ervaren bij het gebruik van uw shared hostingproducten. Onze systeembeheerders zijn bezig met dit probleem, en doen er alles aan dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Update 12:12 uur
het installeren van een nieuwe firmware heeft het probleem voor zover wij nu kunnen bepalen, verholpen. Probleem bleek uiteindelijk te liggen in de wijze waarop de ASA met IPv6 verkeer omging.