21 dec

Storing bij ING, Rabobank en ABN AMRO

Opvolgend aan de initiele melding van inlogproblemen bij ABN AMRO, is er nu sprake van meerdere storingen bij meerdere Nederlandse banken.

Ook ING en Rabobank kampen sinds het eind van de ochtend met storingen aan hun systemen, waardoor klanten geen spaargeld kunnen inzien of problemen kunnen ondervinden met overboekingen.

ING meldt dat een deel van de oorzaak ligt aan extra drukte door kerstinkopen. Rabobank en ABN AMRO tasten echter nog in het duister. Een DDoS aanval wordt dan ook niet uitgesloten op dit moment.

21 dec

Inlogproblemen ABN AMRO

Vanochtend heeft ABN AMRO een storing ondervonden in haar systemen. Hierdoor hebben gebruikers problemen kunnen ervaren met het inloggen op internet bankieren en ook met overboekingen doen. Ook gebruik van iDeal kan foutmeldingen geven.

De bank heeft inmiddels gemeld dat de problemen zijn opgelost.

Update 12:22

Het lijkt erop dat de problemen niet geheel zijn opgelost. Sommige gebruikers melden nog steeds problemen met internet en mobiel bankieren.

13 apr

SNS bank internetbankieren storing

Sinds vanochtend ondervindt de SNS bank storing met haar internetbankieren systemen. Hierdoor is het voor SNS klanten niet mogelijk om te internetbankieren via de app.

Het is wel mogelijk om gebruik te maken van internetbankieren via de site van SNS bank. De oorzaak van de internetbankieren storing is vooralsnog onbekend. De bank werkt momenteel hard aan een oplossing.

13 feb

ABN Amro storing internet bankieren

begintijd rond 15:00
eindtijd onbekend

ABN AMRO heeft sinds vanmiddag last van een storing. Hierdoor zijn internet bankieren als de website momenteel onbereikbaar.

De storing is niet te wijten aan een DDoS aanval maar technische problemen aan de systemen van ABN AMRO zelf. De bank is op de hoogte van de storing en werkt aan de oplossing. Een oplostijd is vooralsnog onbekend.

02 jan

ING storing met inloggen

begintijd rond 11:00
eindtijd onbekend

Sinds de loop van de ochtend kampt ING met inlogproblemen op haar internetbankieren en mobiel bankieren. Hierdoor is het voor zowel particuliere als zakelijke ING gebruikers niet of beperkt mogelijk om in te loggen. Ook kunnen lopende sessies worden uitgelogd door deze storing.

De storing is ontstaan door nog onbekende oorzaak. ING is op de hoogte van de storing en werkt aan de oplossing.