17 apr

Onderhoud UMTS (3G) netwerk Nijmegen

T-Mobile zal vannacht tussen 00:00 – 03:00 gedurende 3 uur onderhoud plegen aan haar UMTS (3G) netwerk in Nijmegen. Gebruikers van T-Mobile in de volgende postcode gebieden kunnen hierdoor mogelijke onderbrekingen ondervinden met mobiel internet:

– 6511
– 6512
– 6515
– 6521
– 6522
– 6523
– 6524
– 6525
– 6531
– 6532
– 6533
– 6534
– 6535
– 6536
– 6537
– 6538
– 6542
– 6543
– 6544
– 6545
– 6546

17 apr

Onderhoud UTMS (3G) Maastricht en Sittard

T-Mobile zal aankomende nacht tussen 00:00 – 06:00 gedurende 3 uur onderhoud plegen aan haar UMTS (3G) netwerk in Maastricht en Sittard. Gebruikers van T-Mobile in de volgende postcode gebieden kunnen hierdoor mogelijke onderbrekingen ondervinden:

Maastricht
– 6212
– 6213
– 6214
– 6215
– 6216
– 6217
– 6218
– 6219
– 6221
– 6222
– 6223
– 6224
– 6225
– 6226
– 6227
– 6228
– 6229

Sittard
– 6131
– 6132
– 6133
– 6134
– 6135
– 6136
– 6137

17 apr

Onderhoud UMTS (3G) netwerk Rotterdam

T-Mobile zal vannacht tussen 00:00 – 06:00 gedurende 2 uur onderhoud plegen aan haar UMTS (3G) netwerk in Rotterdam. Gebruikers van T-Mobile in de volgende postcode gebieden kunnen hierdoor mogelijke onderbrekingen ondervinden met mobiel internet:

– 3011
– 3012
– 3013
– 3016
– 3031
– 3032
– 3034
– 3035
– 3036
– 3055
– 3056
– 3061
– 3062
– 3063
– 3064
– 3065
– 3066
– 3068
– 3069
– 3078

10 okt

Blackberry (pingen) storing, wereldwijd – opgelost

De systemen van RIM (de maker van Blackberry en verantwoordelijk voor de systemen achter ping!) kampt momenteel met een wereldwijde storing op haar services. Hierdoor kunnen Blackberry gebruikers beperkt tot niet pingen.

Update (11 oktober 2011, 14:00): Inmiddels ondervindt RIM een tweede grote storing op haar systemen, waardoor pingen opnieuw vrijwel niet mogelijk is. Wanneer de storing is opgelost, is vooralsnog onbekend.

Update (11 oktober 2011, 22:40): RIM heeft de oorzaak van de tweede storing gevonden. Een belangrijke switch in haar netwerk blijkt kapot te zijn gegaan. Momenteel is het bedrijf druk bezig het probleem op te lossen. Wanneer het probleem exact is opgelost, is wederom niet bekend.

Update (12 oktober 2011, 15:00): RIM heeft inmiddels de herstel van haar systemen ingezet en mondjesmaat zullen verbeteringen bij Blackberry gebruikers zichtbaar worden. Het kan helpen om de accu van het toestel even te verwijderen, opnieuw erin te zetten en het toestel (opnieuw) op te laten starten. Dit zou kunnen werken, maar dit zal niet bij iedereen direct een oplossing bieden. Ook nu is er niks bekend gemaakt, wanneer de storing daadwerkelijk is opgelost.

Update (12 oktober 2011, 21:15): RIM heeft zojuist een persconferentie gehouden omtrent de wereldwijde verstoring van haar BBM dienstverlening, waardoor velen nog steeds niet oa. kunnen pingen. In een verklaring gaf de technisch directeur van RIM, David Yach, het volgende aan:

Op maandag faalde een core-switch in Europa (Engeland om precies te zijn). Er waren op dat moment backup systemen aanwezig, welke het werk van de core-switch over moesten nemen. De backup systemen deden dit om nog onbekende oorzaak niet, waardoor gebruikers in Europa geen berichten meer konden ontvangen. RIM heeft geografisch op verschillende werelddelen systemen staan, die het berichten verkeer afhandelen. Door de verstoring in Europa ontstond er een zogenaamde backlog (= berichten die op de RIM systemen stonden en afgeleverd moesten worden bij de betreffende gebruikers, maar door de verstoring in de wacht stonden). Deze backlog kreeg RIM niet op tijd in bedwang, waardoor andere netwerkpunten van RIM elders in de wereld door dit verkeer getroffen werden. Hierdoor kwamen uiteindelijk ook grote delen van Azië en uiteindelijk ook Amerika zonder BBM dienstverlening te zitten.

RIM heeft inmiddels de backlog weer onder controle en is bezig deze zo snel als mogelijk weg te werken, om het verkeer weer op gang te krijgen. Over de oorzaak van deze wereldwijde storing tast RIM nog steeds in het duister. Er wordt met verschillende teams over de wereld rond de klok gewerkt, om de daadwerkelijke oorzaak van het probleem te achterhalen en de storing zo snel als mogelijk op te lossen.

Update (13 oktober 2011, 01:50): BBM lijkt weer bij een groot aantal gebruikers op gang te komen. Voor de mensen die nog geen verandering zien, herstart voor de zekerheid de telefoon.

Update (13 oktober 2011, 16:00): RIM heeft bekend gemaakt, dat de storing definitief is opgelost.

23 aug

storing Whatsapp

Vanmiddag hebben Whatsapp gebruikers last kunnen ondervinden met het systeem. Door de storing was het niet mogelijk te verbinden met de systemen van Whatsapp, waardoor berichten verzenden/ontvangen ook niet mogelijk was. De storing lijkt inmiddels te zijn verholpen.

update (23 augustus 2011, 21:40): Whatsapp doet het wel, maar de service kwakkelt nog behoorlijk. Op dit moment lijkt het in ieder geval richting volledig herstel te gaan. Let op: het kan voorkomen dat berichten, welke eerder op de avond gestuurd zijn, niet zijn aangekomen. Hou hier rekening mee!

update (23 augustus 2011, 23:20): Systemen lijken nu weer naar behoren te werken.

22 mrt

Storing belemmert verkeer Webwereld en NU.nl

“Door een netwerkstoring zijn nieuwssites als Webwereld, maar ook Nu.nl en FD.nl, voor een deel van de Nederlandse bevolking niet of slecht bereikbaar. Alleen bepaalde providers hebben problemen. Meldingen over de storing komen binnen van abonnees van Ziggo, UPC en T-Mobile. Ook Priority Telecom, de zakelijke isp-tak van UPC, heeft last van de storing. “

Klik hier voor het volledige bericht

15 mrt

Storing SMS-betalingen T-Mobile

Geachte klant,

Wij hebben bericht ontvangen van T-Mobile dat de storing geheel verholpen zou zijn. U kunt weer volop gebruik maken van onze SMS dienst.

—-

Geachte klant,

Sinds een week is er een storing met vele SMS-betalingen via T-Mobile. Let op: niet alle betalingen gaan fout. Eventueel neemt u contact op met de Support Desk van T-Mobile.
Als u na de betalingsopdracht geen sms-bericht terug ontvangt, is uw betaling niet goed verlopen en zal er geen beltegoed worden verrekend. Wij adviseren u uw SMS-betaling(en) voorlopig via een andere mobiele provider te verzenden.