06 nov

Storing regio Waalwijk en Tilburg

Er komen diverse meldingen binnen inzake wegvallende glasvezelverbindingen in de regio Waalwijk e.o. De glasvezelbeheerder heeft het probleem in onderzoek.

Update 12:08 uur
De verstoring zou opgelost moeten zijn, het kan zijn dat de ONT (de glasvezelswitch vanuit Parkned) een reboot moet hebben (zet deze minimaal 20 seconden uit) om de verbinding terug te krijgen. Indien dit niet helpt, neemt u dan contact op met de Signet Helpdesk op 040-7074907. [

16 sep

Storing regio Waalwijk

Er komen diverse meldingen binnen inzake wegvallende verbindingen in de regio Waalwijk e.o. Getroffen verbindingen zijn o.a. Rekam, DC Brabant en meer. Van de glasvezelbeheerder begrijpen we dat er een algemene storing aan de hand is. Verdere info volgt zo snel mogelijk.

Update 13:03
Er vinden nog steeds onderbrekingen plaats, door de glasvezelbeheerder wordt druk gezocht. De onderbrekingen vinden plaatst op diverse glasvezelnetwerken.

Update 13:25
De diverse netwerken lijken weer stabiel. Door de netwerkbeheerder wordt de precieze oorzaak nog onderzocht.

15 jul

Storing regio Gouda (opgelost)

begintijd 14:30
eindtijd 15:40

Diverse klanten in de regio Gouda en omstreken, welke verbinding maken via het Rekam glasvezelnetwerk, kunnen een klapperende verbinding ervaren. De netwerkbeheerder verwacht het probleem binnen een uur opgelost te hebben.

Update 15:40
Uit navraag bij de netwerkbeheerder blijkt dat de verstoring toch langer duurt dan eerst werd gedacht. Er wordt een erg hoge demping gemeten in het glasvezeltraject. De oorzaak wordt nu onderzocht.

Update 15:42
De verstoring is opgelost, een deel van het glasvezeltraject is vervangen.

11 jul

Storing door stroomonderbreking (opgelost)

begintijd 10 juli 2014, 23:30
eindtijd 11 juli 2014, 00:30

Zojuist heeft een korte stroomonderbreking plaatsgevonden. Mogelijk zijn hierdoor enkele diensten niet bereikbaar. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.

Update 00:32
De situatie is alweer enige tijd hersteld. Mocht een specifieke dienst nog onbereikbaar blijken, dan verzoeken we om contact te zoeken.

26 jun

Uitgelopen onderhoud Eurofiber

In de regio Amsterdam zijn geplande werkzaamheden aan het glasvezelnetwerk uitgelopen. Eurofiber doet er alles aan om de situatie zo snel mogelijk te herstellen.

Update 09:42
De netwerkbeheerder verwacht dat tegen 11u verbindingen weer zullen herstellen.

Update 10:59
Het herstel vordert goed en verschillende verbinding komen weer op. Totaal herstel zal later dan 11u worden.

Update 11:12
Eindtijd is verschoven naar 12uur. Actieve connecties blijven (klein risico door werkzaamheden).

Update 14:23
Herstel nadert de afronding. De getroffen klanten zijn weer online gemeld.

24 jun

Storing Eurofiber verbindingen regio Zoetermeer (opgelost)

begintijd 24 juni 2014, 12:02
eindtijd 25 juni 2014, 01:00

Vanwege een vermoedelijke glasvezelbreuk zijn verschillende Eurofiber verbindingen in de regio Zoetermeer niet bereikbaar. Nadere informatie volgt zo snel mogelijk.

Update 24 juni 2014, 14:55
De monteur is ter plekke en heeft een meting gedaan. De breuk ligt op 4 km van het meetpunt. Monteur is daar nu naartoe om de situatie te bekijken. Hierna wordt gestart met de reparatie.

Update 24 juni 2014, 16:33
Na onderzoek blijkt dat de tube, samen met de glasvezels in de tube, beschadigd is. Er is een aannemer onderweg die met speciale apparatuur de tube + vezels gaat repareren/vervangen. Eurofiber heeft de verwachting dat de storing nog minimaal een aantal uur duurt.

Update 25 juni 2014, 09:28
De storing is afgelopen nacht (rond 01:00 uur) door Eurofiber opgelost.

09 apr

DDoS-aanval afgewend

aangemeld 10:37

Glasvezelklanten ontsloten via EFX te Eindhoven hebben zojuist een korte dip in hun verbinding ervaren; een gevolg van een DDoS. De aanval is afgewend en de verbindingen zijn hersteld.

01 apr

Storing telefonie (opgelost)

begintijd 10:21

Internet-telefonie klanten ervaren op dit moment problemen. Engineers onderzoeken mogelijke oorzaken.

Update 10:32
Het Telefonie platform ondervind een aanval, (D)DOS. Specialisten zijn bezig om deze af te wenden.

Update 10:53
De aanval is afgewend waardoor herstel plaatsvindt.

13 mrt

Locatie onbereikbaar (opgelost)

begintijd 13:43

Een van onze locaties in Amsterdam is op het moment onbereikbaar. Men onderzoekt de reden van de storing.

Update 14:00
De locatie in Amsterdam betreft een knooppunt. Netwerken in overige regio’s kunnen via dit knooppunt lopen en indirect last hebben van de storing. Ook Eurofiber klanten lijken last te hebben van deze storing.

Update 14:20
Het knooppunt is weer bereikbaar. Verbindingen lijken weer online te komen.

Update 14:30
De verbindingsproblemen lijken opgelost.

Update 15:09
Sommige klanten hebben aanvullende problemen met telefonie via VoIP gemeld. Deze problemen lijken inmiddels evengoed opgelost. Mocht dit in uw geval anders blijken, herstart dan eerst uw router en daarna (indien van toepassing) uw telefooncentrale.