01 feb

[NL, AMS-01] Cloud Servers connectivity issues [Update]

Time: February 1, 2017 17:37:00 (CET)
[UPDATE 18:10 CET]
Our engineers are still working hard to restore the connectivity of the Cloud Servers platform and the management features for Cloud Servers through the Customer Portal.

We will update you again in 30 minutes or sooner when the issue has been solved.

[Original post]
We are experiencing connectivity issues in the Cloud Servers platform in AMS-01 data center.

We identified successfully the root cause and are working very hard to provide a solution as soon as possible.

Due to the connectivity issues the Cloud Servers are unreachable from the internet. Some of the features included in the Customer Portal regarding Cloud Servers might be unaccessible. Due to this, you might find some errors while browsing the Customer Portal.

We sincerely apologise for the inconvenience that this might cause to you. We will provide you with updates in 30 minutes or when the issue is solved.

01 feb

[NL, AMS-01] Virtual Servers and Cloud Servers connectivity issues [Update]

Time: February 1, 2017 13:10:00 (CET)
Dear LeaseWeb Customer,

We are experiencing connectivity issues in some of our Virtual Servers and Cloud Servers in AMS-01 data center. We are currently investigating the root cause and will provide an update once more information is available.

Due to the connectivity issues some of the Virtual Servers and Cloud Servers will be unreachable from the internet. Some of our applications might show "Error 500" when at least one of your servers is affected.

28 nov

[NL] Cloudstack Private Cloud and vCloud private cloud

Time: November 28, 2016 11:25:00 (CET)
Dear LeaseWeb customer,

We are currently experiencing issues with parts of our management network.

This results in the unavailability of the management UI for cloudstack private cloud and vCloud private cloud.

The management UI's impacted:

Https://vcrp01nl.leaseweb.com
https://csrp01nl.leaseweb.com

Our engineers are working on fixing the issues as soon as possible.

23 nov

Upgrade Hostnet Cloud

Om onze dienstverlening te verbeteren, voeren wij in de nacht van donderdag 24 november een upgrade uit van Hostnet Cloud. Met deze upgrade komen nieuwe features en software-updates beschikbaar.

Wat betekent dat voor u?

Tijdens de upgrade is alleen uw Dashboard niet beschikbaar. Uw actieve omgevingen blijven tijdens de upgrade gewoon bereikbaar.

30 sep

Previder Cloud onderhoud

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 2 oktober 2016
Frame: 08:00 uur – 10:00 uur
Duur: 2 uur
Omschrijving: Op zondag 2 oktober voert Previder tussen 08:00 uur en 10:00 uur werkzaamheden uit op de infrastructuur ten behoeve van de Previder Cloud. Tijdens deze werkzaamheden kunnen virtuele machines enkele seconden packetloss ervaren.
Impact op: klanten die clouddiensten afnemen bij Previder
07 sep

Spoedonderhoud Previder Cloud hosts

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 07 september 2016
Frame: 00:15 uur – 07:00 uur
Duur: 6 uur en 45 minuten
Omschrijving: Er is een fout geconstateerd in de driver van de netwerkinterfacekaarten binnen de VMware-hosts. Tijdens het onderhoud worden deze drivers voorzien van een update.
Impact op: Klanten die gebruik maken van de Previder Cloud.
Omdat de virtuele machines live worden gemigreerd naar andere hosts wordt geen impact verwacht.