01 aug

Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN storing Capelle aan den IJssel

Als gevolg van een storing kunnen klanten met een Internet van XS4ALL,
Business DSL en ADSL van KPN verbinding in Capelle aan den IJssel
momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
ADSL/BDSL verbinding.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

29 jul

Diverse diensten verminderd bereikbaar ivm vernieuwing netwerk

Diverse diensten zullen verminderd bereikbaar zijn ivm preventief
onderhoud.
Het gaat hier o.a. om diensten als:
– Websites van reeds gemigreerde Planet Hosting klanten
– Databases van webhosting klanten
– Diverse functies op www.xs4all.nl
– enkele shell-servers
– diverse IRC-servers (Undernet, Efnet, IRCnet)
– ftp dienst
– uucp dienst
– IPV6 tunnels (dus niet ‘native’ipv6 verbindingen)

De werkzaamheden zullen ongeveer maximaal drie uur duren

28 jul

Update KPN storing Rotterdam

(onderstaande tekst is de officiële verklaring van KPN omtrent de storing van het mobiele netwerk in Rotterdam)

In de nacht van dinsdag op woensdag is er een storing geweest in een belangrijk knooppunt in het netwerk van KPN in Rotterdam. Door deze storing vielen in de regio Rotterdam diverse verbindingen uit, die onder andere gebruikt worden door hulpdiensten en vervoersdiensten. Het noodnummer 112 ondervond geen hinder en was gewoon bereikbaar. Na enkele uren was de storing verholpen; alle verbindingen waren woensdag ochtend omstreeks 07:30 weer in bedrijf.

Cross connect
De oorzaak van de storing ligt in een zogenaamd ‘cross connect’ systeem. In de berichtgeving komt het woord ‘kastje’ veelvuldig voor. Enige verduidelijking is op zijn plaats: het gaat hier om complex apparatuur. Een cross connect is een belangrijk knooppunt in het netwerk, waar veel verschillende verbindingen bij elkaar komen. Op de betreffende cross connect in de centrale in de Rotterdamse Waalhaven komen 6.238 verbindingen samen. Iedere seconde verwerkt dit knooppunt 8 tot 10 Gigabit aan data. Er zijn ca 100 van deze cross connect knooppunten door heel Nederland.
Hoewel de functie van een cross connect niet door andere systemen kan worden opgevangen, bestaan de cross connects van KPN zelf uit twee delen die elkaars werk over kunnen nemen. In dit geval leidden onderhoudswerkzaamheden aan het ene deel tot een storing in het andere deel van de cross connect. Volgens leverancier Alcatel-Lucent komt een dergelijke storing zeer zelden voor; KPN heeft hier niet eerder mee te maken gehad. Cross connects staan in de wereld van de telecom bekend als zeer robuuste en betrouwbare systemen.

Onderzoek
Technici van KPN en Alcatel-Lucent zijn druk bezig met onderzoek naar de oorzaak en verloop van deze storing om eventuele herhaling in de toekomst te kunnen voorkomen. Zodra de uitkomsten van het onderzoek beschikbaar zijn zullen we hierop terugkomen. Hangende de uitkomsten van dit onderzoek worden overigens geen werkzaamheden gepleegd aan de andere cross connect knooppunten

26 jul

Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN storing Rotterdam-Middelwatering

Als gevolg van een storing kunnen klanten met een Internet van XS4ALL,
Business DSL en ADSL van KPN verbinding in Rotterdam-Middelwatering
momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
ADSL/BDSL verbinding.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.