13 sep

Meerdere Verbindingen down

In de omgeving van Gouda/Waddinxveen zijn meerdere Eurofiber-verbindingen down als gevolg van een incident. Monteurs zijn op locatie om de storing te inventariseren en deze te verhelpen.

Update 14 september 2020, 00:00

Engineer is bezig om het probleem te onderzoeken.

Update 14 september 2020, 02:00

Engineer heeft hardware vervangen en zo rond 01:05 begonnen de verbindingen weer langzaam op te komen.

04 sep

Rotterdam: Spoedreparaties glasvezelkabels

Eurofiber zal vanavond en vannacht spoedreparaties uitvoeren op een aantal van haar glasvezelkabels. Verschillende verbindingen in de regio Rotterdam zullen hier impact van ondervinden. De werkzaamheden zullen plaatsvinden tussen 4 september 22:00 uur ’s avonds en 5 september 06:00 uur in de ochtend.

Update 5 September 2020, 00:00

Engineers hebben tussen 22:15 en 22:30 de verbindingen down gebracht Álle nieuwe kabels zijn ingevoerd en schoongemaakt Ze zijn druk bezig alle vezels goed te leggen in de cassettes.

Update 5 September 2020, 01:00

Engineers zijn nog bezig zijn met het uitzoeken/ wegleggen van alle vezels.

Lees meer
02 sep

Netwerkproblemen Zeewolde

begintijd 03:11 – eindtijd 07:00

Twee netwerk nodes Eurofiber down n.a.v. stroom gerelateerde problemen. Engineer reeds onderweg voor onderzoek / herstel. Verwachte aankomsttijd monteur is 04:00.

Update 2 September 2020, 05:39

Engineer is onsite met stroomgenerator. Hij zag al gelijk dat er geen inkomende stroom was op locatie. Vervolgens netbeheerder Liander gechecked, en zij bevestigen op hun website dat er inderdaad een stroomstoring speelt. Verwachte oplostijd is 07:00.

27 aug

Kabelschade regio Sittard-Geleen

Op dit moment ervaart Eurofiber een kabelschade in de regio Sittard-Geleen. Onze engineers zijn metingen aan het verrichten om het schadepunt te lokaliseren.

ETR is nog onbekend

Update 27 augustus 2020, 17:00

Schadepunt is gevonden, de straat en rotonde liggen open wegens rioleringswerkzaamheden. Situatie wordt nu in kaart gebracht om de schade te verhelpen.

Update 27 augustus 2020, 18:00

Schadepunt is gevonden, de straat en rotonde liggen open wegens rioleringswerkzaamheden. Al het materieel is onderweg. ETR is nog onbekend.

Lees meer
26 aug

Kabelschade regio Venlo

Op dit moment ervaar Eurofiber een kabelschade in het netwerk in de regio Venlo. Onze engineers zijn ter plekken en bezig met de voorbereidingen voor het herstel.

ETR is onbekend op het moment.

26 augustus 2020, 12:00

Op dit moment zijn onze engineers bezig met herstel. Echter omdat de grond vrij hard is zal er een extra graafmachine ter plekken moeten komen. De ETA voor de graafmachine, extra engineers en meer materiaal is rond 13:00

26 augustus 2020, 13:00

De graafmachine, extra engineers en meer materiaal zijn aangekomen op de locatie. De graafwerkzaamheden zullen zo snel mogelijk beginnen. ETR is onbekend op het moment.

26 augustus 2020, 14:30

Lees meer
19 aug

Netwerk outage Eurofiber region Utrecht

Eurofiber ervaart op dit moment een netwerkstoring na afloop van onderhoudswerkzaamheden in de regio Utrecht

Engineers zijn op locatie voor onderzoek

ETR is op dit moment onbekend


Dear Customer,

Eurofiber is currently experiencing a network outage after maintenance work in the region of Utrecht.

Engineers are onsite to investigate.

Etr is unknown at the moment.

Update 19 augustus 2020

NL Network node ging down na poging dit apparaat te upgraden. Probleem opgelost na powercycle node. Momenteel alles weer up & running.

ENG Network node went down after attempting to upgrade this device. Fixed problem after powercycling said device. Currently everything is up & running again.

18 aug

Eurofiber NMC momenteel telefonisch onbereikbaar.

NL: Helaas is het Eurofiber NMC momenteel telefonisch onbereikbaar. Er wordt naar een oplossing gezocht. Graag alle vragen en/of incidenten mailen naar [email protected].

Onze excuses voor het ongemak.

ENG: Unfortunately, the Eurofiber NMC is currently unreachable by phone. A solution is being sought. Please email all questions and/or incidents to [email protected].

Our apologies for the inconvenience.

10 aug

Emergency reboot core node Hilversum

NL Vanwege urgente problemen in ons netwerk, zijn onze netwerk engineers genoodzaakt om een netwerk device te rebooten in Hilversum.
De reboot zal ongeveer 15 minuten in beslag nemen. Uw verbinding zal in dat window onderbroken zijn voor ongeveer 10 minuten. Onze excuses voor het ongemak.

ENG Due to urgent problems in our network, our network engineers are forced to reboot a router in Hilversum.
The reboot will take approximately 15 minutes. Your connection will be interrupted in that window for about 10 minutes. We apologize for the inconvenience.

10 augustus 2020, 12:49

NL Eerder vandaag heeft Eurofiber een node in Hilversum gereboot, helaas heeft dit niet tot een goed resultaat geleid. Omdat het oorspronkelijke probleem nog speelt zijn we genoodzaakt om de node te vervangen. Op dit moment doet onze leverancier ook onderzoek. Volgens ons onderzoek verbreken de verbindingen elke 15 minuten en daardoor zullen we de node overdag vervangen. ETA / ETR nog onbekend.

Lees meer
03 aug

Spoedwerkzaamheden regio Breda

NL Vanwege urgente problemen in ons netwerk, zijn onze netwerk engineers genoodzaakt om een netwerk device te upgraden in Breda.
De upgrade zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen. Uw verbinding zal in dat window onderbroken zijn voor ongeveer 10 minuten. Onze excuses voor het ongemak.

ENG Due to urgent problems in our network, our network engineers are forced to upgrade a router in Breda.
The upgrade will take approximately 30 minutes. Your connection will be interrupted in that window for about 10 minutes. We apologize for the inconvenience.

18 jul

Emergency planned work in both Hoofddorp and Enschede after 00:00

NL Vanwege acute problemen in ons netwerk, zijn onze netwerkengineers genoodzaakt om na 00:00 uur zowel een router in hoofddorp als in Enschede te rebooten. Uw verbinding zal ongeveer 10 minuten onderbroken zijn. Onze excuses voor het ongemak.

ENG Due to acute problems in our network, our network engineers are forced to reboot a router in both Hoofddorp and Enschede after 00:00 GMT+2. Your connection will be interrupted for around 10 minutes. We apologize for the inconvenience.