14 jun

Problemen nummerweergavedienst

Op dit moment ondervinden wij een storing met betrekking tot onze nummerweergavedienst. Hierdoor kan uw telefoon de binnenkomende telefoonnummers niet herkennen. Deze storing komt alleen voor wanneer u gebruik maakt van een telefoontoestel van het type Siemens DECT.

Wij doen onze uiterste best om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses.

31 mei

Onderhoud vast bellen

Op dinsdag 01-06-2010 vinden er tussen 01:00 en 06:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het VoIP-netwerk (vast bellen) plaats. U kunt tijdens deze periode mogelijk enkele onderbrekingen ervaren bij de dienst vast bellen. U kunt tijdens een dergelijke onderbreking geen gebruik maken van vast bellen en dus ook het alarmnummer 112 niet bereiken.

Onze excuses voor het eventuele ongemak,Klantenservice internet

24 mei

Probleem bij bellen naar lokale nummers via ST706 of TG712 modem

Bij sommige klanten die Telefonie van Online en een ST706 of TG712 modem hebben, komen gesprekken binnen de regio (010,020 etc) niet tot stand als u alleen het abonneenummer intoetst. Dit is te verhelpen door zowel het netnummer en het abonneenummer in te toetsen.

Voorbeeld: U woont in Amsterdam en belt naar iemand in Amsterdam met nummer 1234567. Het gesprek kan niet tot stand worden gebracht. Als u 020-1234567 kiest, komt het gesprek wel tot stand.
Oplossing
Er zijn twee manieren om het probleem op te lossen, in beide gevallen vindt er een aanpassing plaats in de configuratie van het nummerplan in het modem.
Automatisch
Online zorgt er op afstand voor dat het nummerplan wordt aangepast. Dit gebeurt binnen enkele werkdagen na 19 mei. We kunnen helaas niet zeggen wanneer dat precies zal zijn. Tot die tijd moet u het netnummer én het abonneenummer kiezen wanneer u lokale nummers belt.
Voordeel: Als u zelf aanpassingen aan bijv SSID, WEP- of WPA key heeft gedaan of portforwards heeft ingesteld, dan blijven alle persoonlijke instellingen behouden
Handmatig
Als u een reset van uw modem uitvoert, wordt het nummerplan direct aangepast.
Nadeel: Als de klant zelf aanpassingen aan bijv SSID, WEP- of WPA key heeft gedaan of portforwards heeft ingesteld, vervallen al deze aanpassingen. Klant moet de aanpassingen opnieuw doorvoeren
Uitvoeren van een reset
het uitvoeren van een reset doet u alsvolgt:

1. Controleer of het modem is ingeschakeld
2. Gebruik een potlood om de verzonken resetknop op het modem tien seconden ingedrukt te houden
3. Laat de knop los zodra het voedingslampje groen wordt en constant brand

ST706: resetknop zit aan de achterkant van het modem
TG712: resetknop zit aan de zijkant van het modem

31 mrt

Telefonie Storing

Gemeld: 31-03-2010
Begintijd: 9:07
Eindtijd: 9:16

Door een storing in de voicegateway kan u problemen ondervinden met de Telefonie verbinding.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Wanneer u nog verbindingsproblemen heeft, reset dan uw modem door de stekker voor 1 minuut uit het stopcontact te halen.

Onze excuses voor het ongemak

27 mrt

Telefonie Storing

Gemeld: 27-03-2010
Begintijd: 13:00
Eindtijd: 13:40

Door een storing in de voicegateway kan u problemen ondervinden met de Telefonie verbinding.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak

01 feb

Werkzaamheden ADSL netwerk

In de periode van 01-02 tot 20-03 kunnen er tussen 00:00 en 07:00 op diverse lokaties onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden. Hierdoor is het mogelijk dat uw ADSL verbinding en/of vaste Telefonie tijdelijk niet werken. Soms kan het nodig zijn om de stroom even van het modem te halen om de verbinding te herstellen.