15 jan

NOSD High latency and packet loss

Time: January 15, 2022 20:11 UTC

Dear Customer,

We have experiencing a packet loss and latency issues towards one of our internet transit providers TATA in the APAC, Europe & USA due to the simultaneous unavailability  of multiple undersea cable systems between India and Europe You could have experienced increased latency and packet loss impacting internet traffic from India towards APAC, Europe & USA. The issue was first detected at 14:00 CET.
TATA is working on the issue and our design team(Network) is actively working on rerouting the traffic till a resolution is achieved.
We have no ETA from TATA. Apologies for the inconvenience caused

We are currently investigating the cause of this issue. We will update you again once we have more information.

NEED HELP?
You can track the updates from the Customer Portal. You can visit our Knowledge Base or contact us directly at [email protected]. We are always happy to help.

 
19 apr

Netwerk storing (opgelost)

Op dit moment ervaren wij een storing in het netwerk. De impact hiervan is nog niet duidelijk.

Update (21:37)
De oorzaak blijkt een ddos te zijn op een server in het netwerk van een klant van BIT. Deze aanval was van een dermate grote omvang dat een aantal netwerkverbindingen in het BIT-netwerk overbelast werden. Als gevolg hiervan kan het mogelijk zijn dat u gedurende deze aanval packetloss of een verminderde snelheid ervaart.

Update (21:56)
De DDoS heeft enkele minuten geduurd, inmiddels is het gehele netwerk weer stabiel.

05 mrt

KPN storing meerdere regio’s

KPN lijkt momenteel problemen te hebben op haar netwerk. Vermoedelijk gaat het om DNS problemen. Mocht u problemen ondervinden, vermeldt het hieronder als reactie.

Update 1:  problemen lijken verder te gaan dan DNS problemen. Nog geen reactie zichtbaar van KPN.

Update 2: het lijkt er meer op te wijzen, dat een bepaalde router binnen het KPN netwerk niet meer goed functioneert en daardoor zogenaamde ‘packet loss‘ genereert.