08 aug

Onderhoud aan loadbalancers

Op donderdag 14 augustus a.s. zullen wij tussen 0.00 en 4.00 uur onderhoud uitvoeren aan onze loadbalancers. Tijdens dit onderhoud zullen wij een aantal configuratiewijzigingen uitvoeren. Wij verwachten geen impact voor loadbalanced diensten tijdens het maken van deze wijzigingen, maar wel is er tijdelijk geen synchronisatie en automatische failover mogelijk tussen de actieve en de standby loadbalancer.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit onderhoud dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care via 0318 648 688 of [email protected].

23 jul

Periodiek onderhoud koelmachines BIT-2BCD

Op maandag 28 juli a.s. zal er tussen 8.00 en 17.30 uur onderhoud
gepleegd worden aan de koelmachines van BIT-2BCD.

De koelmachines van BIT-2BCD zullen één voor één worden uitgezet voor de
onderhoudsbeurt. De twee andere koelmachines hebben voldoende capaciteit
om dit op te vangen.

Het gehele onderhoud wordt begeleid door datacenter engineers van BIT.
Tevens zullen deze engineers de temperatuur in de serverruimtes monitoren.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u
contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via
[email protected].

23 jul

Periodiek onderhoud koelmachines BIT-2BCD

Op maandag 28 juli a.s. zal er tussen 8.00 en 17.30 uur onderhoud
gepleegd worden aan de koelmachines van BIT-2BCD.

De koelmachines van BIT-2BCD zullen één voor één worden uitgezet voor de
onderhoudsbeurt. De twee andere koelmachines hebben voldoende capaciteit
om dit op te vangen.

Het gehele onderhoud wordt begeleid door datacenter engineers van BIT.
Tevens zullen deze engineers de temperatuur in de serverruimtes monitoren.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u
contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via
[email protected].

07 mrt

DDoS aanval op het BIT-netwerk (opgelost)

**Zie alle BIT storingen**

DDOS aanval op BIT-netwerk
Op dit moment vindt er een Distributed Denial of Service Attack (DDOS) plaats op een server in het netwerk van BIT. Er wordt hierbij gepoogd om met zeer grote hoeveelheden dataverkeer een server onbereikbaar te maken. Deze aanval is van een dermate grote omvang dat enkele netwerkverbindingen in het BIT-netwerk overbelast worden. Als gevolg hiervan kan het mogelijk zijn dat u gedurende deze aanval packetloss of een verminderde snelheid ervaart.

Onze engineers zijn op dit moment bezig de aanval af te slaan.

24 jan

Onderhoud aan loadbalancers en netwerk

Op donderdag 30 januari a.s. zullen wij tussen 0.00 en 6.00 uur het volgende onderhoud uitvoeren:

Wij zullen onze loadbalancers gaan voorzien van nieuwe software. Als eerste zullen wij de standby loadbalancer upgraden naar de nieuwe softwareversie. Als dit succesvol afgerond is zullen we deze actief maken en zal de andere loadbalancer geűpgradet worden. Het overschakelen tussen de standby en de actieve loadbalancer kan enkele korte onderbrekingen in loadbalanced diensten opleveren.

Tevens zullen wij een tweetal extra switches in het netwerk plaatsen en in twee colocatieswitches in BIT-2 zullen wij extra blades plaatsen. Wij verwachten dat beide handelingen geen onderbrekingen opleveren.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit onderhoud,
dan kunt u contact opnemen met de afdeling Customer Care via 0318 648
688 of via [email protected].

20 jun

Onderhoud aan glasvezelverbinding BIT-2 – SARA

Op 21 juni (morgen) a.s. zal Eurofiber werkzaamheden uitvoeren aan de glasvezelverbinding tussen BIT-2 en SARA in Amsterdam. Dit onderhoud zal plaatsvinden tussen 0.00 en 6.00 uur.

Gedurende dit onderhoud zal de verbinding minimaal éénmaal maar mogelijk ook vaker onderbroken worden. De duur van deze onderbreking(en) is echter onbekend. Verkeer zal automatisch over andere paden geleid worden. Klanten met unprotected vlans of wavelength stussen deze twee
lokaties en klanten die een AMS-IX verbinding via BIT afnemen zullen echter wel hinder ondervinden van deze werkzaamheden.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via [email protected].

07 jun

Storing DSL netwerk

Op dit moment ondervindt Tele2/BBned, onze leverancier van DSL een stroomstoring op een van hun locaties. Hierdoor heeft een gedeelte van onze klanten geen ADSL of SDSL geen verbinding meer.
Zodra wij meer informatie hebben vermelden wij dat in deze storingsmelding.

19 apr

Netwerk storing (opgelost)

Op dit moment ervaren wij een storing in het netwerk. De impact hiervan is nog niet duidelijk.

Update (21:37)
De oorzaak blijkt een ddos te zijn op een server in het netwerk van een klant van BIT. Deze aanval was van een dermate grote omvang dat een aantal netwerkverbindingen in het BIT-netwerk overbelast werden. Als gevolg hiervan kan het mogelijk zijn dat u gedurende deze aanval packetloss of een verminderde snelheid ervaart.

Update (21:56)
De DDoS heeft enkele minuten geduurd, inmiddels is het gehele netwerk weer stabiel.

22 jul

Storing aan monitoringsysteem

Storing aan monitoringsysteem
Door een configuratiefout in het monitoringsysteem van BIT zijn er tot onze spijt een aantal onterechte meldingen over storingen aan klantenapparatuur gemeld naar onze klanten.

Engineers van BIT hebben een en ander nagelopen en alle meldingen worden gecontroleerd.

De configuratiefout is teruggedraaid en we verwachten dat Nagios binnen afzienbare tijd weer OK-meldingen zal versturen.

Heeft u op- of aanmerkingen naar aanleiding van deze storing, neemt u dan contact op met onze afdeling Customer Care, via email op [email protected] of via telefoon op 0318 648 688.

21 jul

Spoedonderhoud Windows hosting platform

Wegens problemen met de backup software op onze primaire domaincontroller van het Windows hosting platform zijn wij genoodzaakt vrijdag 22 juli a.s. tussen 0.00 en 1.00 een spoedonderhoud uit te voeren.

Gedurende het onderhoud zal de backup domaincontroller de taken overnemen waarna de primaire domaincontroller herstart zal worden.

Tijdens het wisselen van primaire domaincontroller zullen sites die op het Windows hosting platform draaien mogelijk enkele seconden onbereikbaar zijn.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u
contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via
[email protected].