Onderhoud glasvezel PDC1 – Nikhef
In de nacht van 01-10-2017 voert een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur werkzaamheden uit aan het glasvezeltracé tussen PDC1 en Nikhef.
Glasvezel storing? Check voor glasvezel storing en problemen. Een overzicht van alle glasvezel problemen en storing van alle internet providers.
In de nacht van 01-10-2017 voert een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur werkzaamheden uit aan het glasvezeltracé tussen PDC1 en Nikhef.
In de nacht van 24-09-2017 voert een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur werkzaamheden uit aan het glasvezeltracé tussen PDC1 en Nikhef.
Momenteel doet zich een verstoring voor op het glasvezeltracé tussen PDC1 en Nikhef.
Als gevolg van deze verstoring is één van de twee glasvezeltracés niet beschikbaar waardoor er tijdelijk geen redundantie is.
De leverancier heeft de verstoring in onderzoek.
Op dit moment kampt een deel van de glasvezelverbindingen met packet loss problemen. Als gevolg hiervan kunnen bepaalde diensten moeilijker of tijdelijk niet bereikbaar zijn, de symptomen zijn instabiliteit of een verminderde snelheid bij het gebruik van internet, telefonie en televisie.
20-6
Update 14:30 : Het probleem is nog actueel. Er wordt met de leverancier gezocht naar een oplossing.
Update 19:00 : Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Wij werken zo spoedig mogelijk aan een oplossing.
21-6
Update 12:00: Op een aantal verbindingen zien we dat er minder packet loss optreed. Het probleem blijft echter aanwezig. Er zijn glasvezelverbindingen bekend welke geen packet loss ervaren maar eveneens een verbinding kunnen opbouwen. Deze worden meegenomen in het lopende onderzoek.
Update 22:58: De netwerkleverancier heeft een probleem gevonden in hun netwerk en heeft om die reden de afgelopen uren een wijziging doorgevoerd in het netwerk. Deze wijziging heeft echter niet tot een oplossing geleid. Om die reden zal vannacht een rollback worden gedaan van onderhoud welke afgelopen maandag op dinsdag heeft plaats gevonden, dit zal morgen om 7:00 uur gereed moeten zijn. Wij hopen dat dit de packetloss problemen op zal lossen. Uiteraard monitoren wij dit.
22-6
Update 05:37 We zien dat door de rollback door onze netwerkleverancier de twee getroffen gebieden (omgeving Deventer & plaatsen rondom Harderwijk (Nunspeet, Ermelo & Putten) waar nog packetloss op trad deze packetloss is opgelost. Ook in de gebieden waar geen packetloss was op dit deel van ons netwerk (WMP+ / WDGO gemigreerde klanten) is nog steeds geen packetloss waar te nemen. Aangezien de melding van onze netwerkleverancier voor de rollback tot 7:00 uur liep monitoren wij dit verder vanochtend voordat we de storing afmelden.
22-6
Update 12:30 We zien sinds de rollback van 05:37 geen packetloss problemen meer. Het probleem is hiermee door onze netwerkleverancier verholpen.
Op 11-06-2017 van 00:00 uur tot 06:00 uur zal er door onze glasvezelaanbieder onderhoud gepleegd worden op de glasvezelverbinding tussen Harderwijk en Amsterdam. Wanneer de verbinding verbroken wordt, zal het verkeer automatisch via de verbinding naar Dronten worden gerouteerd.
Een korte onderbreking in de verbinding
Sinds ca 04:00 zijn er problemen bekend op het glasvezelnetwerk. Klanten ervaren hierdoor een onderbroken verbinding. Inmiddels is de onderbreking hersteld. Symptomen nu zijn: hoge packet loss en/of verbinding verlies. Momenteel is het probleem in onderzoek en wordt er samen met onze netwerkleverancier gewerkt aan een oplossing.
Update 11:30:
We hebben het aantal aansluitingen wat hinder ondervind van de packetloss kunnen brengen tot (slechts) enkele verbindingen.
Update 08:00
Een zeer gering aantal verbindingen ervaart nog hinder. Voor deze verbindingen is er ondermeer contact met de netwerkleverancier om het probleem op te lossen.
Update 09-06 16:00:
Momenteel hebben nog 20 klanten problemen. We zijn druk bezig met de netwerkleverancier, evenals de leverancier van de netwerkapparatuur om het probleem voor deze 20 klanten op te lossen. Het betreft echter een nogal ingewikkeld probleem waardoor we geen duidelijkheid kunnen geven over de oplostijd.
Update: 13-06: 08:00:
Na onderhoud werkzaamheden afgelopen nacht zien we op deze verbindingen geen packetloss meer. We houden deze aansluitingen nog korte tijd in monitoring.
Update: 14-06: 08:00:
De betreffende 20 klanten ervaren momenteel geen packetloss meer. Mocht u desonanks nog hinder ervaren van packetloss en u dit nog niet gemeld hebben, neemt u dan contact op met onze servicedesk. Lees meer
Op dinsdag 30 mei 2017 zullen er werkzaamheden plaatsvinden op een glasvezel tracé tussen PDC1 en PDC2. Hierdoor zal deze verbinding tijdens het onderhoudsframe niet beschikbaar zijn.
Klanten welke gebruikmaken van een Eurofiber glasvezelverbinding in de regio Dongen kunnen momenteel een verstoring ervaren. Deze verstoring wordt veroorzaakt door werkzaamheden waarbij schade is ontstaan aan de glasvezels van Eurofiber. Er is een monteur onderweg, nadere informatie volgt zo snel mogelijk.
Eurofiber meldt dat het probleem een beschadigde stroomkabel bleek te zijn. Dit is opgelost en we zien de verbindingen weer online komen. Ervaart u desondanks nog steeds een verstoring? Neem dan contact op met onze service-desk via [email protected] of 040 – 707 4 907
Op donderdag 13 april voert een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur werkzaamheden uit aan het glasvezeltracé tussen Nikhef en AM7.
Tijdens deze werkzaamheden is het netwerk van Previder niet redundant.
In de nacht van zaterdag 14 januari op zondag 15 januari voert een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur werkzaamheden uit aan het glasvezeltracé tussen PDC1 en Nikhef. Tijdens deze werkzaamheden is het netwerk van Previder verminderd redundant.