17 nov

Problemen met @tele2.nl webmail

Het kan zijn dat u problemen ondervindt met uw @tele2.nl emailaccount. In dat geval dient u uw email wachtwoord te wijzigen via de volgende link: http://www.prive.tele2.nl/procedure?Procedure=requestUserPassword&Profile=privatepage

Mochten er daarna nog problemen zijn, kunt u contact opnemen met Tele2 klantenservice op het telefoonnummer 0900-2411602.

10 okt

Blackberry (pingen) storing, wereldwijd – opgelost

De systemen van RIM (de maker van Blackberry en verantwoordelijk voor de systemen achter ping!) kampt momenteel met een wereldwijde storing op haar services. Hierdoor kunnen Blackberry gebruikers beperkt tot niet pingen.

Update (11 oktober 2011, 14:00): Inmiddels ondervindt RIM een tweede grote storing op haar systemen, waardoor pingen opnieuw vrijwel niet mogelijk is. Wanneer de storing is opgelost, is vooralsnog onbekend.

Update (11 oktober 2011, 22:40): RIM heeft de oorzaak van de tweede storing gevonden. Een belangrijke switch in haar netwerk blijkt kapot te zijn gegaan. Momenteel is het bedrijf druk bezig het probleem op te lossen. Wanneer het probleem exact is opgelost, is wederom niet bekend.

Update (12 oktober 2011, 15:00): RIM heeft inmiddels de herstel van haar systemen ingezet en mondjesmaat zullen verbeteringen bij Blackberry gebruikers zichtbaar worden. Het kan helpen om de accu van het toestel even te verwijderen, opnieuw erin te zetten en het toestel (opnieuw) op te laten starten. Dit zou kunnen werken, maar dit zal niet bij iedereen direct een oplossing bieden. Ook nu is er niks bekend gemaakt, wanneer de storing daadwerkelijk is opgelost.

Update (12 oktober 2011, 21:15): RIM heeft zojuist een persconferentie gehouden omtrent de wereldwijde verstoring van haar BBM dienstverlening, waardoor velen nog steeds niet oa. kunnen pingen. In een verklaring gaf de technisch directeur van RIM, David Yach, het volgende aan:

Op maandag faalde een core-switch in Europa (Engeland om precies te zijn). Er waren op dat moment backup systemen aanwezig, welke het werk van de core-switch over moesten nemen. De backup systemen deden dit om nog onbekende oorzaak niet, waardoor gebruikers in Europa geen berichten meer konden ontvangen. RIM heeft geografisch op verschillende werelddelen systemen staan, die het berichten verkeer afhandelen. Door de verstoring in Europa ontstond er een zogenaamde backlog (= berichten die op de RIM systemen stonden en afgeleverd moesten worden bij de betreffende gebruikers, maar door de verstoring in de wacht stonden). Deze backlog kreeg RIM niet op tijd in bedwang, waardoor andere netwerkpunten van RIM elders in de wereld door dit verkeer getroffen werden. Hierdoor kwamen uiteindelijk ook grote delen van Azië en uiteindelijk ook Amerika zonder BBM dienstverlening te zitten.

RIM heeft inmiddels de backlog weer onder controle en is bezig deze zo snel als mogelijk weg te werken, om het verkeer weer op gang te krijgen. Over de oorzaak van deze wereldwijde storing tast RIM nog steeds in het duister. Er wordt met verschillende teams over de wereld rond de klok gewerkt, om de daadwerkelijke oorzaak van het probleem te achterhalen en de storing zo snel als mogelijk op te lossen.

Update (13 oktober 2011, 01:50): BBM lijkt weer bij een groot aantal gebruikers op gang te komen. Voor de mensen die nog geen verandering zien, herstart voor de zekerheid de telefoon.

Update (13 oktober 2011, 16:00): RIM heeft bekend gemaakt, dat de storing definitief is opgelost.

12 sep

Storing regionale tv-zenders

Het kan zijn dat u momenteel problemen ondervindt met uw tv-dienst. Op dit moment is er een storing die betrekking heeft op alle regionale zenders. Zo kunt u bijvoorbeeld stilstaand of haperend beeld ervaren of geen beeld krijgen. De storing kan ook betrekking hebben op verschillende radiozenders. Het gaat hier om de volgende kanalen:

TV -> TV Rijnmond, TV NH, RTV Drente, L1 en omroep Zeeland.

Radio -> SkyRadio, omroep Zeeland, Radio NH, L1, Radio Noord, Radio Rijnmond, RTV Drente

Er wordt hard aan gewerkt de problemen z.s.m. te verhelpen.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.