21 okt

Tele2 zakelijk, landelijke telefonie storing

Momenteel is er een landelijke storing met ISDN 20/30 en Voip Connect diensten. Hierdoor kunt u problemen ervaren met deze telefoniediensten. We zullen u op deze pagina op de hoogte houden.

Update  11:16 uur
We zijn druk bezig om de storing op te lossen. Momenteel hebben wij nog geen verwachting van de oplostijd. We raden u aan deze pagina in de gaten te houden.

Update 14.30 uur
Om kwart voor een is het probleem opgelost waardoor alle klanten weer bereikbaar zijn. Uit voorzorg hebben wij het telefonieverkeer stapsgewijs hersteld. Wij houden de situatie de komende uren extra scherp in de gaten.

16 okt

Tele2 systeemstoring

Als gevolg van een Tele2 systeemstoring kan je op dit moment onder andere problemen ondervinden met Mijn Tele2 voor Internet, Bellen en Televisie. Hierdoor kan je bijvoorbeeld je facturen niet raadplegen. Daarnaast is het op dit moment niet mogelijk om een bestelling te plaatsen voor een Internet, Bellen en/of TV product omdat de postcodecheck het niet doet.

13 okt

Systeemstoring mobiele klanten

Storing met internet, bellen en televisie? Deze melding staat hier!

Op dit moment ondervinden wij hinder van een systeemstoring met betrekking tot alle mobiele klanten. Als gevolg hiervan kunnen wij je niet de service bieden die je normaal van ons gewend bent. Er wordt gewerkt aan een oplossing

12 okt

Tele2 internet, telefonie en televisie storing **UPDATE**

begintijd 13 oktober 2014, ochtenduren (geschat rond 08:00)
eindtijd onbekend

Na de Tele2 storing van gisteravond lijkt wederom teruggekeerd te zijn. De storing lijkt in de ochtenduren te zijn ontstaan. Heeft u Tele2 en ondervindt u storing? Meldt het hieronder als reactie met welke diensten storen locatie.

Update 14:00 uur
Tele2 ondervindt problemen met alle diensten en er lijkt nog geen herstel zichtbaar op dit moment.

Update 15:00 uur
Bijna 8 uur is de Tele2 storing al gaande en nog geen signalen van herstel. Zuid-Holland en Noord-Holland zijn het zwaarst getroffen.

Update 16:35 uur
We zijn de 100+ reacties gepasseerd! De Tele2 storing is nog steeds op volle sterkte en wederom geen nieuws van Tele2 met meer informatie over de storing. Het blijft vooral stil. We hopen zo spoedig als mogelijk meer informatie te kunnen geven.

Update 18:50 uur
We zijn de 200 reacties verder en de Tele2 storing passeert 10 uur. Helaas nog steeds geen verbetering. Daarnaast zien we dat de berichtgeving van Tele2 zelf helemaal niet klopt. In hun melding wordt gecommuniceerd dat enkel Utrecht en Zwolle storing hebben, terwijl onderstaande reacties een compleet ander beeld geven van een veel grotere Tele2 storing. Wij hebben inmiddels een poging gewaagd Tele2 direct te benaderen via onze contacten, maar helaas (nog) geen response.

Update 20:15 uur
Tele2 heeft na uren radiostilte van zich laten horen en bevestigt een Tele2 storing in de omgeving van Rotterdam. Tele2 heeft verder geen detail update of oplostijd meegegeven.

Update 20:28 uur
Enkele Tele2 gebruikers melden weer internet verbinding te hebben, maar het grootste gedeelte meldt nog storing. Lijkt beweging in te zitten.

Update 20:50 uur
Een steeds groter deel van Tele2 gebruikers komt weer online. De modem herstarten zou nu een goed idee zijn: stekker eruit, 30 seconde wachten, stekker erin.

Update 20:50 uur
Ondanks een deel van de verbindingen is hersteld, lijkt het nog een beetje op Russische Roulette. Sommige diensten zijn dan hersteld zoals internet, terwijl telefoon en tv het laten afweten. Het is in ieder geval raadzaam een modem herstart zoals hierboven minimaal 1x te proberen.

Update maandag 13 oktober 2014, 08:55 uur
De Tele2 storing is nog niet helemaal opgelost. Een deel van de gebruikers heeft inmiddels alles terug, terwijl een ander deel nog steeds storing ondervindt met één of meerdere Tele2 diensten.

Update maandag 13 oktober 2014, 10:40 uur
Wij hebben Tele2 inmiddels intern benaderd, om in ieder geval naar alle reacties te kijken en aangeven nu echt in te grijpen. Voor een deel van Tele2 gebruikers begint nu 30 uur Tele2 storing al te naderen.

Update maandag 13 oktober 2014, 11:30 uur
Tele2 heeft om 11:00 uur een update geplaatst:

“Mocht je op dit moment problemen hebben met je internetsignaal, tv en vaste telefonie.
Dan willen we vragen om je modem opnieuw op te starten. Door de stekker er 10 sec uit te trekken en weer aan te sluiten, maakt het modem opnieuw verbinding en is het probleem verholpen”.

We zijn benieuwd of dit bij de resterende problemen de oplossing is, laat het hieronder weten!

Update maandag 13 oktober 2014, 12:30 uur
We zijn inmiddels de 400 reacties gepasseerd. Hiermee staat de Tele2 storing qua impact op nummer 2 in grootste/langste storingen sinds wij storingen melden (2007). De grootste storing qua impact is nog steeds op naam van KPN, met een storing op haar mobiele netwerk en 1025 reacties op de teller!

Update maandag 13 oktober 2014, 13:45 uur
Tele2 heeft een nieuwe update gegeven:

Van de problemen in de regio Utrecht is de oorzaak inmiddels gevonden. Voor omgeving Rotterdam adviseren we nog steeds een reset waarbij je het modem uit en aan zetten door de stekker er 10 seconden uit trekken. Het kan maximaal 10 minuten duren voordat je modem helemaal is opgestart.

Update maandag 13 oktober 2014, 14:00 uur
Inmiddels heeft Tele2 nog een storing aangemeld betreft mobiele Tele2 gebruikers, waar op dit moment een systeemstoring plaatsvindt.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:00 uur
Tele2 heeft werkzaamheden voltooid in Rotterdam. Utrecht was men ook bezig, maar daar is nog niks over gezegd. Blijkbaar moet TV het nu doen, volgens de laatste update:

In de regio Rotterdam waren vandaag problemen met het tv-signaal van Tele2.
Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.

Als je onverhoopt toch nog niet ongestoord tv kunnen kijken, dan willen we je vragen om je decoder uit en aan te zetten.
Dit kan door aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat te halen en deze vijftien seconden laten weer aan te sluiten.
De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:55 uur
Tele2 maakt er een heus herstart feestje van. De volgende update maakt het herstart feest compleet:

In de regio Rotterdam en Utrecht waren vandaag problemen met het internet en tv-signaal van Tele2. Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.
Als je onverhoopt nog problemen hebt, dan willen we je vragen om je modem en decoder uit en aan te zetten. Dit kan door:

1) je modem uit en aan te zetten door de stekker eruit te halen en deze 10 sec. later weer aan te sluiten. Het modem start automatisch op.
2) als alle lampjes op je modem weer branden, moet je vervolgens aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat halen en deze 15 sec. later weer aansluiten. De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 19:25 uur
Voor de Tele2 gebruikers die vanavond Oranje willen zien, maar nog verstoken zijn van Tele2 TV. Je kan de wedstrijd Nederland – IJsland zien via de NOS EK Livestream (vanaf 20:30 zeker beschikbaar).

Update maandag 13 oktober 2014, 23:25 uur
Nog een klein deel lijkt problemen te ondervinden door de Tele2 storing. Het is van groot belang de herstart van zowel modem als decoder exact zoals hierboven uit te voeren en minstens 10 minuten na herstart alles zo te laten, om tijd te geven om zich te herstellen.

Update maandag 14 oktober 2014, 14:35 uur
Tele2 heeft een exact stappenplan aangegeven, om de problemen de Tele2 storing met internet en televisie te verhelpen:

1) Trek de stekker uit modem en decoder
2) Steek de stekker van je modem na 10 seconden weer in het stopcontact.
3) Het modem start automatisch op.
4) Wacht tot alle lampjes op je modem weer groen branden.
5) Steek daarna de stekker van je decoder weer in het stopcontact.
6) De decoder herstart nu automatisch. Het kan enkele minuten duren voordat je decoder weer volledig is opgestart.

11 okt

Tele2 internet en televisie storing

***LEES LAATSTE UPDATE***

begintijd rond 20:00
eindtijd 21:45

We ontvangen meerdere signalen van een Tele2 storing. Heeft u momenteel ook problemen met Tele2? Laat hieronder een reactie achter met watvoor storing u ondervindt en locatie.

Update 21:14 uur
Een deel van Tele2 gebruikers meldt, dat ze weer online zijn. Nog niet alles is terug, maar het lijkt nu stap voor stap opgelost te worden. Als het ook bij u hersteld is, laat het ook hieronder weten.

Update 12 oktober 2014, 15:00 uur
Er is sinds vanochtend een nieuwe storing gaande, zie daarvoor deze storingsmelding!

09 okt

Storing Mijn Tele2 en Tele2 app

Het is mogelijk dat je op dit moment problemen ondervindt met Mijn Tele2 en de Tele2 app. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld helemaal niet in de app komt, je het internetverbruik niet kunt zien en/of de buiten-de-bundel kosten niet worden weergegeven. Dit probleem is bij ons bekend en we werken hard om alle kosten z.s.m. weer inzichtelijk te maken.

01 okt

Werkzaamheden Tele2

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 02 oktober 2014
Frame: 02:00 uur – 06:30 uur
Duur: 4,5 uur
Omschrijving: Op donderdag 2 oktober zal Tele2 werkzaamheden aan haar netwerk verrichten. Hierdoor zullen de verbindingen tussen 02:00 uur en 06:30 uur voor de duur van ongeveer 10 minuten kunnen worden onderbroken.
Impact op: Klanten die gebruik maken van een tele2 verbinding via Previder