10 apr

[NL, AMS-01, AMS-11, AMS-12] Power disturbance datacenter facilities [Update]

Time: March 27, 2015 09:20:00 (CET)
Dear LeaseWeb customer,

[FINAL UPDATE 15h45 CET] In close collaboration with the utility power provider, we successfully switched back from our diesel back-up to the power grid. All our datacenter facilities, AMS-01, AMS-11 and AMS-12, are now restored to normal operations.

We will closely monitor our systems to ensure the availability of your service. If you need further information, please open a ticket via the LeaseWeb Self Service Center, or contact us at [email protected].

[UPDATE 15h15 CET] The earlier announced switch at 15h00 CET is slightly delayed to ~15h15 CET. A new update will be posted before 15h45 CET.

[UPDATE 14h10 CET] In close collaboration with the power grid operator, mains power is considered stable again. While we don't expect any noticeable impact, please be informed that at 15h00 CET we will switch back from diesel back up to the regular power grid. A new update will be posted before 15h15 CET.

[UPDATE 12h30 CET] LeaseWeb’s datacenter facilities are all running stable on diesel back up. This alternative energy source is largely sufficient. Next update will be when a significant change to the situation occurs.
LeaseWeb engineers are available to your service in the affected datacenter. You might experience longer response times on your request.

[UPDATE 11h10 CET] External utility power provider report that it is expected to resolve the situation before 16h00 CET. Unless the situation clears, aforementioned datacenters will remain running on diesel back up. LeaseWeb engineers are available to your service in the affected datacenter. You might experience longer response times on your request.

Today, 9h20 CET an external utility power disturbance initiated backup power start up in our AMS-01, AMS-11, AMS-12 datacenter facility. Customer loads have been transferred from utility power to diesel back up.

LeaseWeb engineers are proactively scanning any exceptional situation in our services. Due to this event you might experience longer response times from our Support desk.

Due to this power outage, we are also experiencing issues with our external phone system. As a result of that, the connection to LeaseWeb's phone numbers might not be correctly established.

Next update will be when a significant change to the situation occurs.

LeaseWeb Operations

27 mrt

PCextreme datacenter switch outage

2015-03-27 08:20 UTC

Due to a power outage in the northern part of the Netherlands we lost connection and service in one of our datacenters. All network traffic has been rerouted and normal service should have been restored.

2015-03-27 09:03 UTC

Power to the affected datacenter has been restored and all equipment and connectivitiy is coming back online as we speak.

If you experience any issues please contact us.

23 mrt

Grote CloudVPS storing

In de loop van de ochtend werd Equinix getroffen door een datacenter storing. De storing is veroorzaakt door graafwerkzaamheden, waarbij een glasvezel kabel richting het datacenter was geraakt. De verbinding is sinds 11:30 hersteld en systemen zijn weer herstellende.

Update 18:00 uur

Alle VPSen zijn sinds zojuist weer bereikbaar.

Update 16:40 uur

CloudVPS heeft nog steeds de storing niet onder controle. Men heeft rond 16:00 een aantal netwerkcomponenten herstart, waardoor het gehele netwerk onderbrekingen kon ondervinden van zo’n 15 minuten. Men is nog steeds bezig met het oplossen van de storing.

Men heeft al aangegeven later vandaag een officieel rapport te mailen naar klanten omtrent de storing. Lees meer

10 feb

Grote storing Prolocation datacenter

begintijd 10 februari 2015 – rond 11:00
eindtijd 11 februari 2015 – ochtenduren

Momenteel ondervinden websites van onder andere de Rijksoverheid storing en zijn niet bereikbaar. Oorzaak ligt bij een significante storing bij de hosting provider Prolocation.

De oorzaak lijkt te liggen op netwerk niveau. De routing laat zien dat de backbone van Prolocation traffic dropt. In ieder geval komt er geen traffic vanuit Openpeering, waar de meeste verbindingen via routen naar hun netwerk, meer door.

Update 11 februari 2015 – 11:40

Prolocation directeur plaatste eerder vanochtend in de reacties van het artikel de volgende verklaring: Lees meer

05 jan

Werkzaamheden PDC2 – Telecity2

Status: Werkzaamheden (voltooid)
Datum: 6 december 2014
Frame: 23.00 uur – 06.00 uur
Duur: 7 uur
Omschrijving: In de nacht van 6 op 7 december zal een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur
onderhoudswerkzaamheden uitvoeren op het glasvezel-tracé PDC2 – Telecity2.
Impact op: Klanten die DWDM diensten afnemen op dit tracé kunnen meermalen een
korte onderbreking ervaren. Klanten die IP diensten in PDC2 afnemen worden
via een alternatief pad gerouteerd en ervaren geen onderbreking.
18 nov

Previder onderhoud glasvezel PDC2 – Telecity2

Status: Werkzaamheden (voltooid)
Datum: 19 november 2014
Frame: 00.00 uur – 06.00 uur
Duur: 6 uur
Omschrijving: Op 19 november zal een leverancier van Previder tussen 00:00 uur en 06:00 uur
onderhoudswerkzaamheden uitvoeren op het glasvezel-tracé PDC2 – Telecity2.
Impact op: Klanten die DWDM diensten afnemen op dit tracé kunnen meermalen een
korte onderbreking ervaren. Klanten die IP diensten in PDC2 afnemen worden
via een alternatief pad gerouteerd en ervaren geen onderbreking.
30 okt

Werkzaamheden PDC1 en PDC2 connectivity

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 31 oktober 2014
Frame: 0:00 uur – 04:00 uur
Duur: 4 uur
Omschrijving: In de nacht van donderdag op vrijdag 31 oktober 2014 zal Previder tussen 00:00 uur en 03:00 uur onderhoud verrichten aan het routing platform in PDC1 en PDC2.
Fysieke servers in de onderstaande subnetten zullen tijdens de werkzaamheden meerdere malen een korte onderbreking ervaren.
Voor Cloud-servers wordt geen onderbreking verwacht.
Impact op: Fysieke servers in de subnetten:
80.65.96.96/27
80.65.101.0/24
84.241.129.208/28
80.65.97.0/24
80.65.96.32/27
80.65.96.64/27
84.241.182.0/24
80.65.96.192/28
15 mei

Network Issues EvoSwitch [Update]

Time: May 15th 2012 10:24:00
Dear Customer,

At the moment we experience some troubles on part of our network in Evoswitch. We are doing our utmost to solve this issue a.s.a.p. As soon as we have more information available, we will publish it here.

Affected ranges

94.75.220.0/22
94.75.216.0/23
94.75.229.0/24
94.75.240.0/24
94.75.253.0/24
94.75.234.0/24
62.212.84.0/24
95.211.92.0/23
85.17.84.0/24
212.7.192.0/22

Please be patient while we are working on this problem.

Regards,
LeaseWeb BV

UPDATE @ 10:31
We have found the issue to be related to one of the linecards, which is being replaced at the moment

UPDATE @ 11:00
We have replaced the faulty blade however another blade needs to be replaced as well, we will post an update as soon as the blade has been replaced