Network performance issues in the Private Network @ AMS-01
Time: May 18, 2022 14:02 UTC
We are experiencing high latency and packet loss due to issues with our Private network services in our data center in AMS01.
Amsterdam storing? Alle storingen in Amsterdam op een rij. Amsterdam internet storing, Amsterdam telefonie storing, Amsterdam televisie storing. Amsterdam internet problemen. Alle providers actief in Amsterdam zoals KPN, Ziggo, Tele2, Telfort vindt je de storingen van terug. Blijf op de hoogte van de laatste storingsmeldingen in Amsterdam.
Geen of traag internet in Amsterdam? Amsterdam storing op je TV? Problemen met vast bellen of hulp nodig met je mobiel of tablet? Check eerst hier of er mogelijk een storing is in Amsterdam. Probeer niet direct apparatuur of bekabeling aan te passen! Als het gaat om een individuele storing op jouw lijn, kan het enkel het probleem verergeren.
Als duidelijk is dat het hoogstwaarschijnlijk enkel op jouw lijn zit, check dan altijd de modem/router en de bekabeling. Het opnieuw opstarten van de modem/router kan opzich geen kwaad en is het eerste wat je kan proberen. Mocht dat alles niet werken? Check dan altijd met helpdesk van jouw provider of er meer aan de hand is.
Time: May 18, 2022 14:02 UTC
We are experiencing high latency and packet loss due to issues with our Private network services in our data center in AMS01.
begintijd loop van ochtend
eindtijd onbekend
Sinds vandaag kampt Ziggo met een forse storing in een deel van Amsterdam. Hierdoor kunnen Ziggo aansluitingen geheel geen gebruik maken van de verbinding. Zowel internet, telefonie en televisie ondervinden storing.
De oorzaak van de storing is een kabelbreuk welke is ontstaan door werkzaamheden aan de weg. Er is bij de werkzaamheden een glasvezelkabel zwaar beschadigd geraakt. De reparatie zal nog uren duren.
Lees meerIn de nacht van 25 op 26 februari wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Access switches in Amsterdam.
Tijdens deze werkzaamheden kunnen kortstondige onderbrekingen plaatsvinden op de internetverbinding.
Klanten waar verwacht wordt dat de impact afwijkt van bovenstaande worden hier separaat over geïnformeerd.
In de nacht van 20 op 21 januari wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Access switches in Amsterdam. Tijdens deze werkzaamheden kunnen kortstondige onderbrekingen plaatsvinden op de internetverbinding.
Klanten waar verwacht wordt dat de impact afwijkt van bovenstaande worden hier separaat over geïnformeerd.
Als gevolg van een storing kunt u in Amsterdam momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de internetverbinding. Als u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.
Het betreft: Internet van XS4ALL
Onze technici zijn op de hoogte. We werken aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.
Onze excuses voor het ongemak.
In de nacht van woensdag 1 op donderdag 2 december 2021 tussen 22:00 uur en 05:00 uur CET voert Previder onderhoud uit aan de core routers in Amsterdam.
Klanten die internet en/of transit diensten afnemen kunnen enkele korte onderbrekingen ervaren i.v.m. herrouteringen die plaats vinden bij de herstart van de betreffende core routers.
In de loop van deze ochtend is er een grote storing ontstaan in het netwerk van Eurofiber in de regio Amsterdam. Hierdoor kunnen vooral zakelijke Eurofiber klanten last hebben van netwerk problemen en storing met hun zakelijke glasvezel verbinding.
De provider vermoedt dat er door graafwerkzaamheden bekabeling is geraakt en deze de storing heeft veroorzaakt. Men is inmiddels ter plaatse voor onderzoek.
Lees meerAls gevolg van een storing aan één van de core switches zijn VLAN’s tussen Ede en Amsterdam sinds 00:20 uur niet meer beschikbaar. Engineers doen onderzoek naar oorzaak van de storing.
Uit logs is onduidelijk waarom de switch niet goed functioneerde. Uiteindelijk is de switch om 01:19 gereboot, om 01:21 was deze weer operationeel en functioneerde de switch weer als normaal. Engineers zullen de switch nog enige tijd extra monitoren.
Time: October 12, 2021 12:37 UTC
We have experienced potential packet loss between 14:06 CEST and 14:36 CEST due to a 100G circuit outage between AMS-01 and LON-01.
NEED HELP?
You can track the updates from the Customer Portal. You can visit our Knowledge Base. We are always happy to help.
Time: September 22, 2021 15:32 UTC
Update 17:52 CEST
We would kindly like to inform you that the issues have been identified and resolved. The affected products are fully operational again.
Thank you for your ongoing patience and we would like to apologize for any inconvenience this might have caused.
[ORIGINAL MESSAGE]
We are currently experiencing an outage in our internal network, which has an effect on the following products:
– Customer Portal and APIs
– Product Automation
It is our highest priority to have this restored as soon as possible. We apologize for any inconvenience this might cause.