16 okt

Storing Online e-mail

Momenteel lijkt Online storing te ondervinden, maar heeft zelf nog geen storing aangemeld. Heeft u ook momenteel storing met Online? Meldt het als reactie op deze melding met welke storing u exact ervaart en locatie.

Update 11:25 uur
Het gaat om een e-mail storing, waarbij vooral problemen lijken te zijn met webmail.

14 okt

Storing Hostnet webhosting en e-mail

Update 16 oktober, 9.30 uur:
Afgelopen nacht zijn er geen nieuwe problemen ontstaan en de dienstverlening is stabiel gebleven. Vandaag blijven wij de situatie in de gaten houden. Aangezien onze technici de oorzaak van de storing nog onderzoeken, melden we deze nog niet definitief af.

Update 16 oktober,  00.10 uur:
Inmiddels kunnen we u melden dat de gevolgen van de storing zijn weggenomen. Dit houdt in dat uw website weer volledig bereikbaar is. We zijn nog druk bezig de oorzaak van de storing verder te onderzoeken en structureel op te lossen. De komende uren blijven we de situatie streng monitoren.

Update: 14 oktober 21.35 uur
De oorzaak van de storing is gevonden. Hierdoor hebben we ook direct de dienstverlening kunnen herstellen. Uw website en e-mail zijn dan ook weer volledig bereikbaar.

We blijven de komende uren de situatie streng monitoren om nieuwe problemen snel op het spoor te zijn. Voor nu zijn alle diensten optimaal bereikbaar en de impact van de storing weggenomen.

Update: 14 oktober 19.00 uur
Een nieuwe update is er op dit moment nog niet. We werken vannacht door om het probleem op te lossen.

Update: 14 oktober 16.00 uur
Op dit moment zijn er geen updates. Hostnet werkt hard door om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Update: 14 oktober 12.15 uur
Helaas zijn de problemen op ons webhostingplatform voor enkele websites nog niet opgelost. Hostnet is druk bezig dit probleem te verhelpen.

Update: 14 oktober 12.00 uur
Hostnet kan u helaas nog geen nieuwe ontwikkelingen melden. Onze technici werken hard aan een oplossing.

Update: 14 oktober 11.00 uur:
Op dit moment is uw website weer bereikbaar. Helaas heeft Hostnet nog geen update over de verstoring op ons e-mailplatform.

14 oktober 10.00 uur:
Momenteel vindt er een storing plaats op een gedeelte van ons e-mail- en webhostingplatform, waardoor het ophalen van e-mail soms erg langzaam is of niet mogelijk is. Ook kan uw website zeer traag of niet laden.

Getroffen diensten

  • Webhosting Start, Pro, Plus
  • E-mail Start, Pro, Plus

Gevolg

  • U krijgt een foutmelding in uw e-mailprogramma of in de Webmail bij het ophalen of openen van e-mail.
  • U krijgt een foutmelding bij het bezoeken van uw website.

Hostnet werkt hard aan een oplossing.

13 okt

Onderhoud mailcluster

Status: Werkzaamheden (gepland)
Datum: 13 oktober 2014
Frame: 23:00 uur – 00:00 uur
Duur: 1 uur
Omschrijving: Op maandag 13 oktober 2014 voert Previder werkzaamheden uit op ons mailcluster.
Hierbij wordt geen impact verwacht. Er zal geen e-mail verloren gaan.
Impact op: Klanten die gebruik maken van de Previder-mailservers
03 okt

E-mail verzenden lukt niet na migratie

Als u na een succesvolle migratie geen e-mail kunt verzenden, dan komt dit waarschijnlijk door een instelling in uw e-mailprogramma.

Wat kan ik eraan doen?
In sommige gevallen is het nodig om het poortnummer van uw e-mailprogramma te veranderen van 25 naar 587. Hoe u dat doet? Dat is per e-mailclient verschillend, u kunt hiervoor een van onderstaande handleidingen raadplegen.

29 sep

Top 3 beste zakelijke mail providers

Mail providers. Het komt nog veel te vaak voor dat mensen door een provider storing soms dagen zonder e-mail zitten. Internet providers zijn vaak niet gespecialiseerd in het hosten van e-mail en is feitelijk een onderdeel van het gehele pakket. E-mail is echter zo belangrijk, dat het een bedrijf stil kan leggen. Orders die niet binnen komen, belangrijke mail blijft uit. Een goede e-mailprovider is dus geen overbodige luxe, maar waar vindt je deze? De beste drie (zakelijke) e-mailproviders volgens ons op een rij: Lees meer

26 sep

[open] Onderbreking e-mail

gemeld door Jan-Pieter Cornet op 26-09-2014, 20:49
begindatum: 01-10-2014
begintijd: 0:30, duur: 1:30

In de nacht van dinsdag 30 september op woensdag 1 oktober zal er
tussen 0:30 en 1:30 een korte onderbreking zijn van de e-mail service
van ten hoogste 10 minuten. Zowel pop, imap, als webmail worden
onderbroken.

25 jul

Nieuwe update problemen @versatel en @zonnet mailadressen **UPDATE**

Vandaag hebben we diverse updates uitgevoerd met betrekking tot de mailmigratie. We hebben de afgelopen uren steeds minder vragen van klanten gekregen over problemen met het kunnen zien en het versturen van e-mail. De resultaten van onze eigen onderzoeken en de afname van het aantal vragen die we krijgen, geven aan dat de grootste problemen zijn verholpen.

In sommige gevallen bestaan er nog problemen met inloggen op de webmail of met het bekijken van e-mails. Dat kan te maken hebben met de instellingen van de browser die je gebruikt. Zorg er in ieder geval voor dat je cookies kunt accepteren (een uitleg staat hier) en dat het javascript geactiveerd is (de uitleg hiervan vind je hier).

Mocht je toch nog andere problemen ondervinden met je mail, dan komen we graag met je in contact via onze klantenservice, zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken. Morgen voorzien we je van een nieuwe update.

Update 26 juli 2014, 13:45
Dat zal je altijd zien; op het moment dat de problemen met het migreren van alle e-mailaccounts van onze klanten naar een nieuw en overzichtelijk platform zijn opgelost, gaat een van onze servers kapot. Het is daarom mogelijk dat het langer duurt voordat je ingelogd bent of dat je mail geladen is. We doen daarbij een beroep op je geduld, als je jouw mail aan het laden bent.

We vinden het ongelofelijk vervelend dat je opnieuw wordt geconfronteerd met deze problemen en daarvoor bieden we onze excuses aan. We weten wat er aan de hand is, en doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer ongestoord van je mail gebruik kunt maken. We verwachten dat de problemen aan het begin van de avond zijn opgelost.

Update: 26 juli 2014, 16:08
Net als in de rest van Nederland wisselen zon en regen elkaar af in onze webmail, gelukkig is daar de zon weer gaan schijnen! Met de werkzaamheden die vandaag aan onze systemen hebben plaatsgevonden, zijn de grootste problemen met het inloggen op de webmail en het laden en bekijken van e-mails opgelost, je zou dus weer normaal gebruik moeten kunnen maken van jouw webmail. Mocht je toch nog problemen ondervinden met je mail, dan komen we graag met je in contact via onze klantenservice, zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken. Nogmaals sorry, als je ongemakken hebt ondervonden met je mail.

22 jul

Nieuwe update omtrent e-mail problemen @versatel en @zonnet.nl

**NIEUWERE UPDATE VINDT U HIER***

Vorige week zijn alle mailaccounts van zonnet en versatel overgezet naar een nieuwe omgeving. Nadat donderdag de grote werkzaamheden waren afgerond, hebben wij de oproep gedaan om eventuele problemen met het gebruik aan ons door te geven.

Problemen met vergeten wachtwoorden of volle mailboxen konden wij gelukkig direct oplossen. Uit overige meldingen blijkt dat een aantal mensen een van de drie onderstaande problemen heeft:

1. Zij kunnen niet inloggen
2. Zij missen nog mails of hebben zelfs helemaal geen mail
3. Ze kunnen niet onderling mailen tussen @Versatel en @Zonnet mailadressen.

Onze technische experts zijn druk aan het onderzoeken hoe deze problemen opgelost kunnen worden.
Morgenochtend verwachten we hier meer over te kunnen vertellen.

Daarnaast hebben wij een aantal zaken die je zelf kunt controleren, mocht je problemen hebben met het gebruik van je webmail.

Inlogproblemen

Het kan zijn dat je nog gebruik maakt van de oude URL, dit kan inlogproblemen veroorzaken. Klik daarom op CTRL + F5 of gebruik de nieuwe URL.

Kan je niet inloggen op je iPad? Zet privé browsing dan uit en probeer het nog eens.

Bestandenbeheer / homepage

Bestandenbeheer is veranderd in de nieuwe omgeving. Kun je hierdoor je homepage niet meer terug vinden ga dan naar de Virtuele Assistent en voer daar je homepage in. De VA geeft dan een omschrijving over wat te doen.

Nogmaals onze excuses, we doen ons uiterste best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden en de problemen op te lossen.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.