21 jun

Storing – Bellen van XS4ALL

Na het onderhoud van gisteravond op het VoIP platform van XS4ALL kan het zijn dat u problemen
ervaart met telefoneren.

Mocht dit het geval zijn bij u adviseren we het modem 20 seconden los te maken van de stroom en
weer aan te sluiten, hierna moet het modem weer verbinding opbouwen met uw telefoon nummer.

Onze excuses voor het ongemak.

19 apr

ADSL storing verschillende regio’s (opgelost)

Telfort heeft vanochtend problemen ondervonden in verschillende regio’s, welke zijn ontstaan na werkzaamheden in Arnhem. Hierdoor konden Telfort ADSL gebruikers geen verbinding maken met het internet. De storing is inmiddels verholpen.

Mocht u nog problemen ondervinden, dan dient u in eerste instantie de modem te herstarten. Haal de stekker van de modem uit het stopcontact, wacht 1 minuut en stop de stekker er vervolgens weer in. Laat de modem volledig opstarten en herstart voor de zekerheid ook uw computer.

19 apr

Storing omgeving Amsterdam door glasvezelbreuk (opgelost)

Als gevolg van een storing kunnen klanten in de omgeving Amsterdam momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Business DSL en ADSL van KPN in de regio’s Amstelveen, Aalsmeer, Oostelijk Havengebied, Landsmeeren Diemen.

De oorzaak lijkt te liggen aan een kapot getrokken glasvezel lijn. Het is mogelijk dat meerdere providers, zoals UPC en Vodafone hier ook last van ondervinden.

Update (15:00)
De storing is veroorzaakt door graafwerkzaamheden door een extern bedrijf. Hierbij zijn een aantal kabels beschadigd. Een deel van het data verkeer wordt omgeleid, maar een ander deel heeft momenteel geen verbinding meer. Vodafone is bij deze storing getroffen, omdat één van de getroffen kabels een aantal antennes aan elkaar verbindt (bron: Telecompaper).

Update (17:00)
De kabels zijn hersteld en de storing is verholpen.