15 okt

Spoedonderhoud Caiway internet en telefonie Gouda-Noord

In de nacht van 15-10-2014 op 16-10-2014 vinden er tussen 00:00 uur en 04:00 uur spoedwerkzaamheden plaats aan centrale netwerkcomponenten.
Tijdens deze werkzaamheden bestaat er een verhoogde kans op een korte onderbreking in de Internet- en Telefoniediensten via het coaxnetwerk van Caiway.

Tijdens genoemde onderhoudsvenster wordt echter geen uitval verwacht.

Onderbreking telefonie
Wij raden u aan een mobiele telefoon bij de hand te houden omdat de telefoonlijn van Caiway tijdens de werkzaamheden mogelijk niet zal werken. Dit houdt in dat u in spoedgevallen het alarmnummer 112 niet kunt bellen via uw vaste telefoon. U kunt ook via mijncaiway.nl voor deze dag een doorschakeling van uw vaste lijn naar uw mobiele telefoon plaatsen.

Kunt u na de storing alsnog geen gebruik maken van internet en/of telefonie?
Probeer dan eerst het volgende:
– Heeft u geen internet en/of telefonie? Haal de stroom twee minuten van uw modem af en sluit deze daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw.
– Heeft u een Wifi-router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem twee minuten van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna uw Wifi-router aan en start uw computer opnieuw.

12 okt

Tele2 internet, telefonie en televisie storing **UPDATE**

begintijd 13 oktober 2014, ochtenduren (geschat rond 08:00)
eindtijd onbekend

Na de Tele2 storing van gisteravond lijkt wederom teruggekeerd te zijn. De storing lijkt in de ochtenduren te zijn ontstaan. Heeft u Tele2 en ondervindt u storing? Meldt het hieronder als reactie met welke diensten storen locatie.

Update 14:00 uur
Tele2 ondervindt problemen met alle diensten en er lijkt nog geen herstel zichtbaar op dit moment.

Update 15:00 uur
Bijna 8 uur is de Tele2 storing al gaande en nog geen signalen van herstel. Zuid-Holland en Noord-Holland zijn het zwaarst getroffen.

Update 16:35 uur
We zijn de 100+ reacties gepasseerd! De Tele2 storing is nog steeds op volle sterkte en wederom geen nieuws van Tele2 met meer informatie over de storing. Het blijft vooral stil. We hopen zo spoedig als mogelijk meer informatie te kunnen geven.

Update 18:50 uur
We zijn de 200 reacties verder en de Tele2 storing passeert 10 uur. Helaas nog steeds geen verbetering. Daarnaast zien we dat de berichtgeving van Tele2 zelf helemaal niet klopt. In hun melding wordt gecommuniceerd dat enkel Utrecht en Zwolle storing hebben, terwijl onderstaande reacties een compleet ander beeld geven van een veel grotere Tele2 storing. Wij hebben inmiddels een poging gewaagd Tele2 direct te benaderen via onze contacten, maar helaas (nog) geen response.

Update 20:15 uur
Tele2 heeft na uren radiostilte van zich laten horen en bevestigt een Tele2 storing in de omgeving van Rotterdam. Tele2 heeft verder geen detail update of oplostijd meegegeven.

Update 20:28 uur
Enkele Tele2 gebruikers melden weer internet verbinding te hebben, maar het grootste gedeelte meldt nog storing. Lijkt beweging in te zitten.

Update 20:50 uur
Een steeds groter deel van Tele2 gebruikers komt weer online. De modem herstarten zou nu een goed idee zijn: stekker eruit, 30 seconde wachten, stekker erin.

Update 20:50 uur
Ondanks een deel van de verbindingen is hersteld, lijkt het nog een beetje op Russische Roulette. Sommige diensten zijn dan hersteld zoals internet, terwijl telefoon en tv het laten afweten. Het is in ieder geval raadzaam een modem herstart zoals hierboven minimaal 1x te proberen.

Update maandag 13 oktober 2014, 08:55 uur
De Tele2 storing is nog niet helemaal opgelost. Een deel van de gebruikers heeft inmiddels alles terug, terwijl een ander deel nog steeds storing ondervindt met één of meerdere Tele2 diensten.

Update maandag 13 oktober 2014, 10:40 uur
Wij hebben Tele2 inmiddels intern benaderd, om in ieder geval naar alle reacties te kijken en aangeven nu echt in te grijpen. Voor een deel van Tele2 gebruikers begint nu 30 uur Tele2 storing al te naderen.

Update maandag 13 oktober 2014, 11:30 uur
Tele2 heeft om 11:00 uur een update geplaatst:

“Mocht je op dit moment problemen hebben met je internetsignaal, tv en vaste telefonie.
Dan willen we vragen om je modem opnieuw op te starten. Door de stekker er 10 sec uit te trekken en weer aan te sluiten, maakt het modem opnieuw verbinding en is het probleem verholpen”.

We zijn benieuwd of dit bij de resterende problemen de oplossing is, laat het hieronder weten!

Update maandag 13 oktober 2014, 12:30 uur
We zijn inmiddels de 400 reacties gepasseerd. Hiermee staat de Tele2 storing qua impact op nummer 2 in grootste/langste storingen sinds wij storingen melden (2007). De grootste storing qua impact is nog steeds op naam van KPN, met een storing op haar mobiele netwerk en 1025 reacties op de teller!

Update maandag 13 oktober 2014, 13:45 uur
Tele2 heeft een nieuwe update gegeven:

Van de problemen in de regio Utrecht is de oorzaak inmiddels gevonden. Voor omgeving Rotterdam adviseren we nog steeds een reset waarbij je het modem uit en aan zetten door de stekker er 10 seconden uit trekken. Het kan maximaal 10 minuten duren voordat je modem helemaal is opgestart.

Update maandag 13 oktober 2014, 14:00 uur
Inmiddels heeft Tele2 nog een storing aangemeld betreft mobiele Tele2 gebruikers, waar op dit moment een systeemstoring plaatsvindt.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:00 uur
Tele2 heeft werkzaamheden voltooid in Rotterdam. Utrecht was men ook bezig, maar daar is nog niks over gezegd. Blijkbaar moet TV het nu doen, volgens de laatste update:

In de regio Rotterdam waren vandaag problemen met het tv-signaal van Tele2.
Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.

Als je onverhoopt toch nog niet ongestoord tv kunnen kijken, dan willen we je vragen om je decoder uit en aan te zetten.
Dit kan door aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat te halen en deze vijftien seconden laten weer aan te sluiten.
De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:55 uur
Tele2 maakt er een heus herstart feestje van. De volgende update maakt het herstart feest compleet:

In de regio Rotterdam en Utrecht waren vandaag problemen met het internet en tv-signaal van Tele2. Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.
Als je onverhoopt nog problemen hebt, dan willen we je vragen om je modem en decoder uit en aan te zetten. Dit kan door:

1) je modem uit en aan te zetten door de stekker eruit te halen en deze 10 sec. later weer aan te sluiten. Het modem start automatisch op.
2) als alle lampjes op je modem weer branden, moet je vervolgens aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat halen en deze 15 sec. later weer aansluiten. De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 19:25 uur
Voor de Tele2 gebruikers die vanavond Oranje willen zien, maar nog verstoken zijn van Tele2 TV. Je kan de wedstrijd Nederland – IJsland zien via de NOS EK Livestream (vanaf 20:30 zeker beschikbaar).

Update maandag 13 oktober 2014, 23:25 uur
Nog een klein deel lijkt problemen te ondervinden door de Tele2 storing. Het is van groot belang de herstart van zowel modem als decoder exact zoals hierboven uit te voeren en minstens 10 minuten na herstart alles zo te laten, om tijd te geven om zich te herstellen.

Update maandag 14 oktober 2014, 14:35 uur
Tele2 heeft een exact stappenplan aangegeven, om de problemen de Tele2 storing met internet en televisie te verhelpen:

1) Trek de stekker uit modem en decoder
2) Steek de stekker van je modem na 10 seconden weer in het stopcontact.
3) Het modem start automatisch op.
4) Wacht tot alle lampjes op je modem weer groen branden.
5) Steek daarna de stekker van je decoder weer in het stopcontact.
6) De decoder herstart nu automatisch. Het kan enkele minuten duren voordat je decoder weer volledig is opgestart.

16 sep

Helpdesk niet bereikbaar met vaste telefoonnummers

Customer Servicedesk is niet bereikbaar met vaste telefoonnummers wel met mobiele telefoonnummers

Door een storing op onze interne netwerken is onze Customer Servicedesk momenteel telefonisch, via een vaste telefoonlijn niet bereikbaar, het is wel mogelijk onze Customer Servicedesk via uw mobiele telefoon te bereiken.

Er wordt hard gewerkt om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

01 sep

T-Mobile mobiel internet storing (opgelost)

begintijd rond 17:00
eindtijd rond 19:30

Op dit moment ondervindt T-Mobile een storing op haar netwerk. Hierdoor kunnen T-Mobile gebruikers problemen ondervinden met mobiel internet. Ook kan de verbinding om de paar minuten wegvallen.

Update 17:52
T-Mobile heeft nog niks van zich laten horen met enige informatie of update.

Update 18:02
Bellen en gebeld worden lijkt bij de meeste wel te functioneren. Vooral mobiel internet gaat niet door de storing. Meldingen van ‘Geen Service’ komen vaak voor.

Update 18:19
T-Mobile heeft de storing aangemeld, werkt momenteel aan de oplossing.

Update 18:22
Eerste meldingen van herstel komen binnen.

Update 18:39
Een deel van de T-Mobile gebruikers heeft weer internet. Mocht je nog geen verbinding hebben, schakel de vliegtuigmodus een paar seconde in en gelijk weer uit. De telefoon gaat vervolgens weer opzoek naar netwerk en probeert weer actief contact te maken met het 3G of 4G netwerk van T-Mobile.

28 aug

Landelijke KPN telefonie storing (opgelost)

Momenteel ondervindt KPN een landelijke storing met haar telefonie. Hierdoor zijn KPN gebruikers momenteel beperkt tot niet gebruik kunnen maken van de telefoonlijn. De storing lijkt zich te concentreren op zakelijk bellen van KPN, waardoor veel bedrijven niet bereikbaar zijn. KPN werkt momenteel aan de oplossing.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.