15 jul

Solcon phishing mail

Er is een golf van ongewenste e-mail naar klanten gestuurd. Men probeert met behulp van een (overigens slecht Nederlands vertaald) e-mail bericht gegevens te achterhalen van uw e-mail account. Op die manier kan men hiermee misbruik maken om verder spam te versturen.

Solcon verstuurd deze e-mails niet, het bericht is vals. We raden u aan het bericht te verwijderen om schade te voorkomen aan uw accounts. We raden u ook sterk aan om uw wachtwoord via het Serviceweb te wijzigen mocht u gereageerd hebben op het e-mail.

Hieronder vindt u een voorbeeld van de phishing e-mails die in omloop zijn.

JULY 2014

Geachte klant

We zijn momenteel upgraden alle e-mailaccount voor 2014, en vragen we u een upgrade van uw e-mail nu.

Klik hier om te beginnen

Het niet naleven kan leiden tot schorsing of probleem je op je account Dank u gebruik Solcon

12 jul

Problemen met Versatel en Zonnet e-mail **UPDATE**

Op dit moment kan je problemen ondervinden met je webmail. Het gaat hier om klanten met een @versatel of een @zonnet mailadres en je kunt tegen het volgende aan lopen:

@versatel lijkt @zonnet
Bij @versatel-mailadressen lijkt het of het mailadres eindigt op @zonnet. Dit probleem is enkel visueel. Mail komt wel gewoon aan op het juiste mailadres.

Bijlagen
Bijlagen worden wel ontvangen, maar je kunt de bijlage niet openen. Je ziet wel dat er een bijlage is meegestuurd, maar de bijlage is niet klikbaar.

Update: Het niet kunnen openen van bijlagen is inmiddels verholpen!

Gmail-mailtjes komen niet aan
Mailtjes verzonden vanuit een Gmail account komen niet of pas later aan op dit moment.

De problemen zijn bij ons in onderzoek en er wordt hard aan een oplossing gewerkt. Sorry voor het ongemak.

UPDATE 11 juli 2014 16:47 uur
Het probleem met de bijlagen is inmiddels verholpen. Aan de andere issues wordt nog hard gewerkt.

Update 14 juli 2014, 16:20 uur

Zoals aangekondigd verhuizen wij momenteel alle e-mailaccounts met @versatel.nl en @zonnet.nl van onze klanten naar een nieuw, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk uiterlijk. Daarbij verhuizen wij alle e-mails en mappen van de oude naar de nieuwe plek. We willen zorgvuldig te werk gaan en verplaatsen daarom niet alle e-mailaccounts tegelijkertijd.

Net als bij de verhuizing van je huis, hebben wij ook bij deze verhuizing een korte periode waarbij we even ’uit de dozen moeten leven’. Met andere woorden; het kan zijn dat je in de periode vanaf afgelopen donderdag tot aanstaande donderdag zo nu en dan problemen ondervindt met je webmail.

Wat kun je merken van de verhuizing?

Als je inlogt op je webmail lijkt het alsof je mailadres opeens is veranderd van @versatel.nl naar @zonnet.nl. Wees niet ongerust, je mailadres blijft gewoon hetzelfde en als je een mail verstuurt, gebeurt dit gewoon vanuit het bij jou bekende mailadres. Als je in de komende twee dagen een keer hebt ingelogd, zie je anderhalf uur later je vertrouwde mailadres weer gewoon in beeld staan (je hoeft hiervoor overigens niet ingelogd te blijven).

Bij het inloggen op je webmail is je mailbox nog helemaal leeg of zie je alleen de mails van de afgelopen zeven dagen. Ook hier hoef je je geen zorgen over te maken, de verhuizers zijn dan nog onderweg met jouw e-mailaccount. Uiterlijk donderdagochtend 17 juli a.s. zijn alle e-mailaccounts op de goede plek uitgepakt.

De afgelopen dagen waren er sommige mensen die meldden dat zij bijlagen niet konden openen of dat de mail die zij hadden verstuurd niet goed aankwam. Deze problemen hebben we inmiddels gelukkig allemaal kunnen oplossen.

**ZIE NIEUWSTE UPDATE HIER**

02 jul

Foutmelding bij mailen

Mogelijk dat u een foutmelding krijgt als u beveiligd via POP of SMTP mailt.
Deze foutmelding mag genegeerd worden, u kunt gewoon mail ophalen en verzenden.

Foutmelding:
The server you are connected to is using a security certificate that cannot be verified.

17 okt

storing KPN e-mail (opgelost)

Het lijkt erop dat KPN een storing ondervindt op haar e-mail dienstverlening. Kunt u ook  niet mailen op dit moment? Laat hieronder een reactie achter.

Update  (17 oktober 2011, 14:00): de storing is bij KPN bekend, staat aangemeld sinds 13:36. Wanneer de storing is opgelost, is niet bekend.

Update  (17 oktober 2011, 17:20): de e-mail storing bij KPN is nog steeds gaande. KPN heeft nog geen update gegeven met extra informatie dan wel een mogelijke eindtijd van de storing.

Update  (17 oktober 2011, 19:50): het blijft stil rond KPN. Er is nog geen update/nieuws naar buiten gekomen.

Update  (17 oktober 2011, 21:20): nog steeds geen zicht op herstel. Tip: een alternatief voor versturen/ontvangen van uw e-mail, is webmail. Daarvoor kunt u hier terecht.

Update  (17 oktober 2011, 23:00): er lijkt nu beweging in te zitten. Steeds meer gebruikers melden, dat ze weer email kunnen verzenden en ontvangen.

Update  (18 oktober 2011, 09:00): KPN heeft de storing officieel sinds 22:00 gisteravond afgemeld. De storing werd veroorzaakt door een software probleem in de opslagserver. De software is per groep vervangen, waardoor niet iedereen tegelijkertijd weer beschikking had over zijn/haar e-mail.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden met uw e-mail, probeer als eerst uw account opnieuw in te stellen in uw e-mail programma. Instructies hiervoor vindt u hier. Komt u er nog steeds niet uit? Dan kunt u contact opnemen met KPN via Twitter of uiteraard de reguliere kanalen.

08 aug

Storing e-mail HCC

In verband met een storing op het e-mail platform van HCC kan het zijn dat HCC klanten geen e-
mail kunnen ontvangen.

Mocht u problemen ervaren met het ophalen van uw e-mail van HCC adviseert XS4ALL contact
omtrent deze storing op te nemen met HCC 0900-2580369 (0,60 p/m).

Uit naam van HCC, excuses voor het ongemak.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.